پرتغال – غنا؛ رونالدو مقابل ستاره‌های آفریقا

کریستیانو رونالدو از امشب وارد جام‌جهانی می‌شود و حضور او در دیدار پرتغال مقابل غنا هیجان دوچندانی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهد بخشید.

پرتغال – غنا؛ رونالدو مقابل ستاره‌های آفریقا
کد خبر: 584009
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۹:۳۳:۴۵

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ پرتغال کارش را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل غنا آغاز خواهد کرد. این بازی از گروه H در ورزشگاه ۹۷۴ برگزار خواهد شد.

پرتغال؛ لشکر رونالدو به پیش

به گزارش خبرورزشی، همه نگاه‌ها به کریستیانو رونالدو خواهد بود؛ فوق‌ستاره‌ای که همین روزها از منچستریونایتد جدا شده و می‌خواهد بدون توجه به حواشی به سمت موفقیت در قطر ۲۰۲۲ برود. پرتغال بعد از یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۱۹ اعتبار بیشتری برای خودش دست و پا کرد. این سال‌ها هم ستاره‌های بزرگی علاوه بر رونالدو داشته‌اند، به همین دلیل حذف‌شان از جام‌های جهانی برای هواداران‌شان قابل قبول نیست. حالا با انگیزه‌ای متفاوت می‌خواهند دوباره شانس‌شان برای قهرمان شدن را امتحان کنند، اگرچه خیلی دشوار خواهد بود. دوره قبلی که از یک‌شانزدهم نهایی فراتر نرفتند. شاید رویارویی با غنا ضعیف‌ترین تیم گروه روی کاغذ برای‌شان خوب باشد.

غنا؛ در ناامیدی، امید هست؟

عملکرد عجیب و ناامیدکننده در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ و حذف در مرحله گروهی باعث شد تا اُتو آدو جای رایواچ را بگیرد. ثمره این تغییرات صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود، اما این اتفاق هم با ۲ تساوی مقابل نیجریه رخ داد نتایج ضعیف در دیدارهای دوستانه و شکست‌های پی‌درپی ستاره‌های سیاه را در شرایط بدی به جام‌جهانی رساند. با این حال قبل از شروع مسابقات سوئیس را بردند و با روحیه‌ای بهتر آمدند. با این حال می‌توان گفت غنا شاید مثل جام‌جهانی ۲۰۱۴ در مرحله گروهی کنار برود.

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۱۴ در تنها بازی بین پرتغال و غنا که در جام‌جهانی هم برگزار شد، سلسائوی اروپا ۲-۱ پیروز شد. بویه (گل‌به‌خودی) و رونالدو برای پرتغال و ژیان برای غنا گل زدند.

آمار بازی

۱) تنها دیدار بین پرتغال و غنا در جام‌جهانی برگزار شده است. آن بازی که ۸ سال و چند ماه قبل برگزار شد را پرتغال ۲-۱ برد.

۷) شاید برای‌تان عجیب باشد که پرتغال فقط ۷ حضور در جام‌جهانی داشته. این تیم تا جام‌جهانی ۲۰۰۲ فقط ۲ مرتبه به مرحله نهایی رسیده بود و در اولین حضور سال ۱۹۶۶ سوم شد.

۳) غنا ۳ حضور در جام‌جهانی داشته که ۲ مرتبه از مرحله گروهی صعود کرده. این تیم که دوره قبلی غایب بود، در جام‌جهانی ۲۰۱۰ تا یک‌چهارم نهایی رسید.

۷) کریستیانو رونالدو به اندازه شماره پیراهنش در جام‌جهانی گل زده است. او که دوره قبل ۴ گل زد، در صورت گلزنی در این دوره تنها بازیکنی می‌شود که در ۵ جام‌جهانی گلزنی کرده.

مصدومان و محرومان

تمامی بازیکنان پرتغال و غنا برای این بازی در دسترس خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

پرتغال: کاشتا، کانسلو، دیاس، پپه، مندش، فرناندش، کاروالیو، نوس، سیلوا، لیائو و رونالدو

غنا: آتی‌زیگی، لامپتی، آمارتی، سالیسو، منسا، پارتی، سامد، سولمانا، ویلیامز، آندره آیو و جردن آیو

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها