دانمارک – تونس؛ انگیزه‌های متفاوت دو تیم سرخ

تیم‌های ملی دانمارک و تونس در نخستین بازی گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت.

دانمارک – تونس؛ انگیزه‌های متفاوت دو تیم سرخ
کد خبر: 583631
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۸:۲۵:۰۱

از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان، در دیداری از گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم‌های ملی دانمارک و تونس به مصاف هم خواهند رفت.

دانمارک؛ تیم دوست‌داشتنی وارد می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، آن روزی که اریکسن غش کرد و نزدیک بود اتفاقی تراژیک در دنیای فوتبال رخ بدهد، اتحاد دانمارکی‌ها ستودنی بود و ارزش خودشان را با همبستگی نشان دادند. شاید اتفاقات یورو ۲۰۲۰ باعث شد تا دینامیت‌ها بیش از پیش هم متحد شوند. حالا دانمارک با هیولمند نتایجی عالی گرفته و تبدیل شده به یکی از تیم‌هایی که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ روی درخشش و شگفتی‌سازی آن شرط می‌بندند. به نظر می‌آید دانمارک حتی بتواند در گروه D فرانسه را برای صدرنشنی به چالش بکشد. دانمارکی با وجود حضور اندک در جام‌جهانی نتایج خوبی در این رقابت‌ها گرفته‌اند. سال ۱۹۹۸ تا یک‌چهارم نهایی هم رسیدند و تکرار آن موفقیت نتیجه خیلی خوبی برای‌شان خواهد بود.

تونس؛ تفاوت در قطر

عقاب‌های کارتاژ خوب به جام‌جهانی می‌رسند ولی هیچ‌وقت تدارک خوبی برای این مسابقات ندارند. تونس هم چند ماه قبل در پی ناکامی در جام ملت‌های آفریقا سرمربی‌اش را تغییر داد و حالا با القادری به قطر آمده. روی تونس نمی‌شود حسابی باز کرد و در گروه D کاندیدای قعرنشینی هستند. با این حال باید مسابقات شروع شود تا ببینیم دقیقاً چه شرایطی ندارند. شاید همین که چندان به عقاب‌ها توجه نمی‌شود اتفاق بدی نباشد و فشارها روی این تیم شمال آفریقایی هم کمتر شود. به نظر می‌آید اگر از بازی نخست امتیاز بگیرند، شرایط تغییر کند. تونسی‌ها در پی اولین صعود به مرحله حذفی هستند که کار سختی‌ست.

آخرین جدال

مِی ۲۰۰۲ در دیداری دوستانه دانمارک موفق شد تونس را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد. ساند و گرونکیائر برای دانمارک و جزیری برای تونس گل زدند.

آمار بازی

۲) این دومین دیدار بین دانمارک و تونس است. ۲۰ سال پیش این دو تیم به مصاف هم رفتند که آن دیدار دوستانه را دانمارک برد.

۶) دانمارک برای ششمین مرتبه به جام‌جهانی می‌آید که با توجه به سابقه روشن‌شان در فوتبال کم به نظر می‌رسد. در ۵ دوره قبلی فقط یک مرتبه در سال ۲۰۱۰ در مرحله گروهی حذف شدند.

۶) نکته جالب این که تعداد حضور تونس هم مثل دانمارک ۵ مرتبه بوده و حالا برای ششمین مرتبه در جام‌جهانی حاضر می‌شوند. اما تونس هیچ‌وقت از مرحله گروهی فراتر نرفته و فقط ۲ برد در تاریخ این مسابقات داشته.

۳) کریستین اریکسن که یک و نیم سال قبل مشخص نبود اصلاً بتواند به فوتبالش ادامه دهد برای سومین مرتبه در جام‌جهانی حاضر می‌شود. ستاره دینامیت‌ها جام‌جهانی ۲۰۱۸ یک گل به استرالیا زد.

۰) کسپر هیولمند و جلال القادری سرمربیان دانمارک و تونس که سابقه طولانی هم در فوتبال ملی نداشته‌اند، تابه‌حال در جام‌جهانی مربیگری نکرده‌اند.

مصدومان و محرومان

دانمارکی‌ها و تونسی‌ها همه بازیکنان حاضر در قطر را به دیدار اول‌شان در جام‌جهانی رسانده‌اند. نکته ویژه رسیدن کریستین اریکسن با آمادگی به این دیدار است.

ترکیب احتمالی دو تیم

دانمارک: اشمایکل، واس، کیائر، کریستنسن، مِیله، اریکسن، دلانی، هویبیرگ، اسکاو، دامسگارد و دولبرگ

تونس: دحمان، دراگر، الطالبی، برون، عبدی، العیدونی، صخیری، الشعلالی، بن‌سلیمان، خزری و المساکنی

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها