کد خبر: 583629
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۸:۲۲:۲۸
| |

خروس‌ها وارد جام می‌شوند

تیم ملی فرانسه در تلاش است بعد از نزدیک به یک قرن دومین تیمی باشد که از عنوان قهرمانی‌اش دفاع می‌کند و برای این منظور در گام نخست جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف استرالیا خواهد رفت.

خروس‌ها وارد جام می‌شوند
کد خبر: 583629
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۸:۲۲:۲۸

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الجنوب در شهر الوکره قطر، دومین دیدار از گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ بین تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا برگزار خواهد شد.

فرانسه؛ قهرمان و یک اتفاق تاریخی

به گزارش خبرورزشی، یک قانون نانوشته در جام‌جهانی وجود دارد و آن‌هم این است که قهرمان دوره قبل شانسی برای تکرار عنوانش نخواهد داشت. فقط در سال ۱۹۳۸ ایتالیا موفق شده قهرمانی‌اش را تکرار کند. آیا برای فرانسه خط کشیدن روی این قانون ممکن می‌شود. برای دشان و شاگردانش روزهای سختی را پیش‌بینی می‌کنیم. اگرچه فرانسه را بین مدعیان قهرمانی قرار می‌دهند، اما نتایجی که در یورو ۲۰۲۰ گرفتند و نتایج اخیر که با فقط یک برد در ۶ بازی لیگ ملت‌ها به جام‌جهانی آمده‌اند باعث می‌شود تا روی موفقیت‌شان با تردید نگاه کنیم.

استرالیا؛ حسرت‌های ۱۲ ساله و ۱۶ ساله

معمولاً کانگوروها یکی از حذف‌شده‌های مرحله گروهی هستند. سال‌های اخیر هم فوتبال استرالیا کمی افت کرده و کمتر شاهد ظهور یک ستاره در حد بازی کردن در تیم‌های تراز اول اروپایی بوده‌ایم. استرالیا به‌سختی و با شکست پرو در پلی‌آف به جام‌جهانی رسیده و حتی در انتخابی آسیا هم در گروهش بعد از عربستان و ژاپن سوم شد. حالا در گروهش در جام‌جهانی جایگاهی بهتر از سومی خواهد داشت؟ با این حال فراموش نکرده‌ایم که دوره قبلی فرانسه به‌سختی این رقیب اقیانوسیه‌ای را شکست داد و از دانمارک هم امتیاز گرفتند.

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۱۸ در جام‌جهانی گذشته، فرانسه که در نهایت قهرمان هم شد مقابل استرالیا با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسید. گریزمن و بهیچ (گل‌به‌خودی) برای فرانسه و جدیناک برای استرالیا گل زدند.

آمار بازی

۵) در ۵ دیدار قبلی بین فرانسه و استرالیا، خروس‌ها ۳ برد و کانگوروها یک برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده. تنها برد استرالیا به دیداری در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۰۱ برمی‌گردد.

۲) فرانسه که برای شانزدهمین دوره به جام‌جهانی می‌آید ۲ مرتبه هم قهرمان این تورنمنت بزرگ شده. خروس‌ها ۶ مرتبه در مرحله گروهی کنار رفته‌اند که یکی از آن‌ها در دوره قبلی (سال ۲۰۰۲) بود که با عنوان مدافع قهرمانی گام به رقابت‌ها گذاشتند.

۶) این ششمین حضور استرالیا در جام‌جهانی است. کانگوروها یک مرتبه در سال ۲۰۰۶ به مرحله حذفی رسیدند. در ۲ حضور قبلی استرالیا پیروزی نداشته.

۴) کیلیان امباپه و آنتوان گریزمن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ موفق شدند هرکدام ۴ گل بزنند. برای هردو ستاره خط حمله خروس‌ها رسیدن به رکورد گلزنی تیری آنری ۶ گله و زین‌الدین زیدان و میشل پلاتینی ۵ گله در جام‌جهانی در دسترس است. البته به نظر می‌آید رکورد ۱۳ گل ژوست فونتین فعلاً دست‌نیافتنی باشد.

مصدومان و محرومان

فرانسه یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های جام‌جهانی بوده، چرا که قبل از شروع رقابت‌ها ۳ ستاره یعنی کریم بنزما، کریستوفر انکونکو و پرسنل کیمپمبه را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است. استرالیا هم با مصدومیت مارتین بویل این بازیکن را در اختیار ندارد، اما در تلاش هستند هری سوتار را به بازی نخست برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم

فرانسه: لوریس، پاوار، واران، کوناته، هرناندس، شوامنی، فوفانا، رابیو، گریزمن، ژیرو و امباپه

استرالیا: رایان، اتکینسون، سوتار، راولز، بهیچ، موی، ایرواین، مابیل، هروستیچ، لکی و مک‌لارن

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها