کد خبر: 579835
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۲:۵۷
| |

ساپینتو: محرومم کردند و گفتند حرف نزن

ساپینتو مربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر هوادار تهران گفت: دو بازی محروم و به جریمه نقدی محکوم شدم. چه اتفاقی افتاد که وقتی از جلسه بیرون رفتم، به من گفتند که نتیجه جلسه این شده است و به من گفتند صحبت نکن؟

ساپینتو: محرومم کردند و گفتند حرف نزن
کد خبر: 579835
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۲:۵۷

استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر باید به مصاف هوادار تهران برود، اما حاشیه های مربی این تیم تمامی ندارد. او در کنفرانس خبری پیش از بازی برابر هوادار به انتقاد از کمیته انضباطی پرداخت.

به گزارش ایسنا، ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل هوادار در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ابتدا خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: دلم برای همه شما تنگ شده بود. خیلی وقت بود که همدیگر را ندیده‌ایم. دل شما هم برای من تنگ شده بود؟ باعث افتخار است که در کنار هم در اینجا حضور داریم.

او در ادامه گفت: قبل از اینکه درباره بازی پیش رو صحبت کنم، درباره جریمه خود صحبت می‌کنم. من از این بابت ناراحتم و لایق این مساله نبودم. با این رای مایوس شدم و احساس می‌کنم صداقت و جدیتی نبود. قرار بود که صحبت کنیم و صحنه‌هایی که دیدیم چیزی در آنها وجود نداشت. بیشتر از زمان جلسه کمیته انضباطی ماندیم و آن‌ها هم تایید کردند که تحریک شدید و جریمه هم تعلق نمی‌گیرد اما دو بازی محروم و به جریمه نقدی محکوم شدم. چه اتفاقی افتاد که وقتی از جلسه بیرون رفتم، به من گفتند که نتیجه جلسه این شده است و به من گفتند صحبت نکن؟ این مساله واقعا قابل باور نیست و لایقش نبودم. وقتی روی یک نفر دست می‌گذارند، تاثیرش برای همه است.

او درباره عملکرد داوران در بازی‌های تیمش گفت:‌ تا کجا می‌خواهند اینطور رفتار کنند؟ کی می‌خواهند با ما صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. ما با تیم‌هایی بازی کردیم که دفاع می‌کنند. فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم اما لایق این هستیم که صداقت را ببینیم. می‌خواهم بپرسم چرا اشتباهات بزرگ را در بازی‌های ما انجام می‌دهند؟ وقتی به استقلال آمدم، به هواداران قول دادم که سه قهرمانی برای استقلال بیاورم چون تیمی مثل استقلال، سپاهان یا پرسپولیس، احترامی از طرف داوران دارند. من فقط صداقت می‌خواهم ولی چیزی از آن‌ها ندیدم. اگر داوران با ما صادق بودند، ۶ امتیاز بیشتر داشتیم. بازی‌های ما مقابل حریف‌ها سخت است و تیم‌ها خوب هستند و اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، خیلی بد خواهد شد. این حقیقت است و اگر پنالتی‌ها را برای ما می‌گرفتند، شکاف بزرگی پیش می‌آمد. تیم‌های دیگر می‌توانند درباره مشکل خود صحبت کنند اما من درباره تیم خود حرف می‌زنم.

ساپینتو افزود: ما دو فینال در پیش داریم. اولی برابر هوادار و دومی مقابل نساجی. درباره بازی سوپرجام، تصمیمی گرفته شده که نمی‌توانم بفهمم چه اتفاقی رخ داده است. ما استادیوم‌های خوبی داریم. اگر آزادی ورزشگاه بی‌طرفی نیست، ورزشگاه تیم‌های فولاد، سپاهان و ورزشگاه امام رضا یا استادیوم تراکتور، ورزشگاه‌های خوبی هستند. با احترام زیادی به کرمان قائل هستم اما این بازی یک فینال است و برای بازی کردن در مسابقه فینال، یک استادیوم خوب نیاز است. استادیوم کرمان هموار نیست و برای تیمی مثل ما که شرایط خودش را دارد، مطمئنا در آن بازی و در آن استادیوم شکست می‌خوریم. بازی کردن در زمینی که هموار نیست، اصلا مورد تایید نیست. این تصمیمی است که علیه ماست. امیدوارم کرمان روی زمین چمن خود کار کند. امیدوارم فینال خوبی را در پیش داشته باشیم نه اینکه به خاطر کیفیت زمین، شاهد شرایط خوبی نباشیم. همانطور که به هواداران قول دادم، ما خواهیم جنگید. نمی‌توانم قولی به هواداران بدهم چون از دست دادن ۶ امتیاز در لیگ و انتخاب این استادیوم علیه ماست ولی هر چقدر سعی کنند که با ما بد باشند، ما اتحاد خود را داریم و متحدتر خواهیم بود و امیدوارم در آینده تصمیم‌های درست‌تری ببینیم اما تا الان این احساس به من دست نداده است.

او درباره تیم هوادار هم گفت: تیم خوبی است و مربی خوبی دارد. با این تیم بازی دوستانه داشته‌ایم. این تیم روند خوبی داشته و بهتر شده است. هوادار سیستم ترکیب خود را عوض کرده است. بازیکنان سرعتی در خط حمله دارد و باید مواظب این بازیکنان باشیم. یک بازی سخت در پیش داریم. در استادیوم پاس بازی می‌کنیم و به پیروزی در این بازی نیاز داریم. امیدوارم داوران هم در این بازی قضاوت خوبی داشته باشند.

ساپینتو درباره تاکتیک تیمش مقابل تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند نیز گفت: متاسفم که این تیم‌ها با اصول ما که برای قهرمانی می‌جنگیم، بازی نمی‌کنند. دوست دارم حریف مثل پرسپولیس و سپاهان بازی کند اما اینطور بازی نکرده‌اند. شاید فوتبال خوب را در ادامه در پیش بگیرند اما من چنین چیزی را فعلا ندیده‌ام. من به این شیوه که دو اتوبوس پارک می‌کنند، احترام می‌گذارم. هر مربی‌ای ایده خودش را دارد. ما دوست داریم این شیوه مقابل تیم های دیگر هم اعمال شود اما آنطور که مقابل ما دفاع می‌کنند، مقابل تیم‌های دیگر دفاع نمی‌کنند. من شیوه خودم را مقابل تیم‌های دیگر هم انجام می‌دهم. ما باید سخت کار کنیم و کار سختی در پیش داریم. اگر نتوانیم در لحظات مشخص گلزنی کنیم و داوران هم پنالتی نگیرند، کار سخت‌تر می‌شود. ما باید کارآمدتر ظاهر شویم و باید روی تمام‌کنندگی‌ها کار کنیم و روی آن هم داریم کار می‌کنیم.

سرمربی استقلال همچنین درباره موفق نبودن مهاجم‌های تیمش در امر گلزنی گفت: ما روی این مساله کار می‌کنیم. به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهیم که در هر بازی گلزنی کنند. من به بازیکنانی همچون ارسلان مطهری که کمتر بازی کردند هم فرصت دادم. رمضانی هم که مصدوم است. ما سعی می‌کنیم به مهاجمان خود اعتماد به نفس دهیم. شهباززاده، شماره ۹ تیم من نیست و همچنین پیمان بابایی، بازیکن داخل محوطه جریمه نیست و در عمق توپ می‌خواهد. ارسلان مخلوطی از دو بازیکن قبلی است. آرمان تنها شماره ۹ تیم است. بازیکنان سخت تلاش می‌کنند و من هم به آن‌ها اعتقاد دارم.

ساپینتو درباره شرایط روحی و روانی بازیکنان تیمش با توجه به حواشی پیش آمده برای خودش گفت: آمادگی بیشتری پیدا کردم که تحریک نشوم.  مشکلاتی که من با دستیار مربی‌ تیم‌های دیگر داشتم، باعث می‌شود دقت بیشتری داشته باشم. نباید تحریک شوم. حتی اگر من احساساتی می‌شوم، روی بازی تمرکز دارم. سعی خواهم کردم، بیشتر روی این مساله توجه داشته باشم.

او در پاسخ به این سوال که بازیکنان تیم ملی را با توجه به در پیش بودن بازی سوپر جام، در اختیار کارلوس کی‌روش قرار می‌دهد؟ گفت: با سرمربی تیم ملی همه‌طور همکاری خواهم کرد.

سرمربی استقلال درباره مصدومان تیمش گفت: همه چیز خوب است و برای فردا مشکلی نداریم. فقط زواری و آرمان را در اختیار نداریم. بقیه بازیکنان آماده هستند.

ساپینتو درباره شرایط فنی تیمش خاطرنشان کرد: من با تیم خوشحال هستم. بعضی وقت‌ها یک بازیکن خوب است، یک بازیکن خوب نیست. بازیکنان دوست دارند همیشه خوب بازی کنند. کیفیت تیم در وسط و سمت چپ عالی است و باید روی تمام کنندگی کار کنیم.

سرمربی استقلال با اصلاح این صحبت‌های خود که گفته بود "اگر کیفیت زمین مسابقه سوپرجام بد باشد، بازی را می‌بازیم،‌" گفت: تصمیمی درباره بازی سوپرجام مطرح شد که برای ما خوب نیست. اگر زمین مسابقه خوب نباشد، برای ما خوب نخواهد بود و فرصت کمتری برای ما پیش می‌آید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها