صعود دادمرز و محمدی به نیمه نهایی قهرمانی جهان

رقابت های کشتی زیر 23 سال جهان، 1 نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی رسیدند.

صعود دادمرز و محمدی به نیمه نهایی قهرمانی جهان
کد خبر: 578324
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۴:۵۸:۰۸

در آغاز رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، پویا دادمرز در ۵۵ و ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شدند اما ابوالفضل چوبانی در ۸۷ و علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ در سنگین وزن از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند.

به گزارش ایسنا، در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر یک نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دادمرز در این مرحله به مصاف دنیس میهای از رومانی می رود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه قاطع ۷ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست با  نتیجه یک بر یک مغلوب مالخاس آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ کریستین زمپ از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور دوم به مصاف موهیوتدین ساریجیجک از ترکیه رفت و در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. چوبانی در این مرحله نیز برابر ماکسات سایلاو از قزاقستان در حالیکه ۹ بر ۴ عقب بود ضربه فنی شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. چوبانی برای حضور در گروه بازنده ها باید منتظر صعود رقیبش به دیدار نهایی باشد، در غیر اینصورت از دور رقابت ها کنار می رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر پائول مورالس از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب میخایلو ویشنیوتسکی قهرمان جوانان جهان از اوکراین شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

رقابت های مرحله نیمه نهایی ۵ وزن نخست از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز(دوشنبه) به وقت ایران آغاز می شود.

محمد رحیم پور به عنوان نماینده داوری ایران نیز در این رقابت ها قضاوت می کند و محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی نیز در کنار چهره های شاخص این کمیسیون، نظارت بر داوری ها را بر عهده دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها