فدراسیون فوتبال با مردم صادق نیست

صادق نبودن اعضای هیات رئیسه و مهم‌تر از همه احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه با مردم و رسانه‌ها و دامن زدن به شایعات منتج به ناراحتی دراگان اسکوچیچ و رها کردن کار در تیم ملی فوتبال ایران شده است.

فدراسیون فوتبال با مردم صادق نیست
کد خبر: 572887
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۰۸:۰۲:۲۶

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با مواضع و اظهارات نادرست و تناقض‌گویی‌ها، باعث افزایش شایعات و حاشیه‌ها پیرامون تیم ملی و آمدن و رفتن کی‌روش و اسکوچیچ شده است. موضوعی که در کنار هجمه‌ها به انتخاب مهدی تاج اعتماد به فدراسیون فوتبال را به پایین‌ترین سطح خود رسانده است.

به گزارش ایسنا، در طول دو هفته اخیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ها بر فدراسیون فوتبال به دلیل انتخاب مهدی تاج افزایش چشمگیری داشته است. موضوعی که اعتماد عمومی به فوتبال را نیز دچار خدشه کرده است. این درحالی است که نخستین جلسه رسمی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور ۴ عضو جدید در حالی در مقر فدراسیون فوتبال برگزار شد که در پایان جلسه، سخنگو و برخی از اعضای هیات جلسه در برابر خبرنگاران پرتعدادی که در انتظار نتایج جلسه بودند حاضر و اظهارات نادرست و غیرواقعی را بیان کردند.

هیات رئیسه در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر درباره نیمکت تیم ملی فوتبال ایران و مساله آمدن کارلوس کی‌روش به ایران و رفتن دراگان اسکوچیچ و نوع جدایی این سرمربی بحث کرده بودند و حتی با هم توافق کردند که درباره سوالاتی که از محتوای جلسه پرسیده می‌شود، دروغ بگویند و تاکید کنند که هیچ بحثی درباره سرمربی جدید تیم ملی ایران نشده است.

به فاصله اندکی پس از این اظهارات نادرست، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در یک گفت‌وگوی رادیویی به طور ضمنی تایید کرد که با کی‌روش مذاکره شده و تکلیف او تا فردا یا دو، سه روز آینده مشخص خواهد شد. او تاکید کرد که این مساله ناشی از اختیار اعضای هیات رئیسه به او برای مذاکره با کارلوس کی‌روش و تعیین سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران است.

صادق نبودن اعضای هیات رئیسه و مهم‌تر از همه احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه با مردم و رسانه‌ها و دامن زدن به شایعات منتج به ناراحتی دراگان اسکوچیچ و رها کردن کار در تیم ملی فوتبال ایران شده است.

مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال، مدتی قبل وعده داده بود در صورت رسیدن به پست ریاست این فدراسیون، برای بازگرداندن کی‌روش تلاش می‌کند. او پس از پیروزی در انتخابات، علاقه‌ای به دیدار با اسکوچیچ نداشت و نشان داد روی این تصمیم مصمم است.

در جلسه هیات رئیس فدراسیون نیز بحث‌هایی جدی بین اعضا بر ابقا یا اخراج دراگان اسکوچیچ پیش آمده است. در نهایت اما، موافقان کی‌روش حرف خود را به کرسی نشانده‌اند تا او، در صورت توافق نهایی یک بار دیگر به ایران برگردد.

نکته مهم این جلسه حرف‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال بود. در شرایطی که برخی رسانه‌ها به خاطر ارتباطات‌شان با اعضای رئیسه خبر قطعی انتخاب کی‌روش و حتی جزئیات بحث‌های داخل جلسه را منتشر کرده بودند، احسان اصولی به طور کامل همه چیز را کتمان کرد و عجیب‌تر اینکه او تاکید کرد که برخی دوستان خودشان این شایعات را مطرح می‌کنند: «هیچ بحثی در خصوص کی‌روش نشد. در مورد تیم‌های ملی گفت‌وگو و طرح مساله شد اما در این خصوص بحثی انجام نشد. سرمربی تیم ما اسکوچیچ است. اصرار شما را برای اینکه یک چیزی را تکرار کنیم متوجه نمی‌شوم. حاشیه را که ما به وجود نمی‌آوریم. برخی دوستان دامن می‌زنند و بعد هم مطالبه می‌کنند که چه شد و چه اتفاقی افتاد؟ آنچه که اتفاق افتاده را برای شما توضیح می‌دهم. تحلیل خودم را نمی‌گویم.»

بی‌اعتمادی و فشار افکار عمومی به فدراسیون فوتبال برای انتخاب مهدی تاج از یک طرف و اکنون صادق نبودن هیات رئیسه درباره سرنوشت تیم ملی حساسیت‌ها به اعضای فدراسیون فوتبال را افزایش داده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد به یقین حاشیه‌ها بر روند مدیریتی درست این فدراسیون چیره شده و اتفاقات ناگوار سال‌های آخر دوره گذشته مهدی تاج مجددا در فدراسیون تکرار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها