کد خبر: 572129
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۷:۴۹:۳۸
| |

سعید فائقی، معاون سابق سازمان تربیت بدنی:

مهدی تاج یک مدیر معمولی است/ اگر قرار بر تحول بود، صفایی فراهانی رئیس می‌شد

معاون سابق سازمان تربیت بدنی می‌گوید مهدی تاج ضمن تقویت همدلی و اتحاد، باید تصمیم‌گیری درباره فوتبال را به این فدراسیون بازگرداند.

مهدی تاج یک مدیر معمولی است/ اگر قرار بر تحول بود، صفایی فراهانی رئیس می‌شد
کد خبر: 572129
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۷:۴۹:۳۸

معاون سابق سازمان تربیت بدنی می‌گوید مهدی تاج ضمن تقویت همدلی و اتحاد، باید تصمیم‌گیری درباره فوتبال را به این فدراسیون بازگرداند.

به گزارش ایسنا، سعید فائقی در واکنش به اتفاقات عجیب قبل از انتخابات فدراسیون از لغو تا برگزاری این انتخابات گفت: به هر صورت این مسائل نشان از نبود انسجام مدیریتی دارد. دبیر فدراسیون فوتبال از خودش این مسائل را مطرح نمی‌کند. او حتما استدلال‌هایی برای کار خود دارد و براساس آن اعلام کرد انتخابات لغو شده است. از اینجا به بعد، هیات رئیسه به عنوان مسئول بالادستی، تشکیل جلسه می‌دهد و احتمالا اسناد و مدارک مورد استناد دبیرکل را رد کرده است. در هر حال این رویداد برگزار شد و ۸۰ نفر از ۸۷ عضو مجمع حضور داشتند که نشان از انجسام بالای مجمع فوتبال دارد.

۶۴ درصد اعضای مجمع تاج را تایید کرده‌اند

او درباره انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و دیدگاه خود نسبت به این انتخاب گفت: بحث مثبت و منفی در دید من نیست. ما اساسنامه‌ای داریم که بایستی به آن احترام بگذاریم. بالاترین رکن تصمیم‌گیری در فدراسیون فوتبال، مجمع است. این مجمع تشکیل شده و تقریبا ۶۴ درصد رای به انتخاب آقای تاج داده‌اند. مجمع به عنوان بالاترین رکن این تصمیم را گرفته است. من به عنوان شهروند به این روند احترام می گذارم. از زاویه دیگری شخص آقای تاج از طریق مراجع نظارتی احراز صلاحیت شده‌ است. آن مراجع ایشان را تایید صلاحیت کرده‌اند و با وجود حرف و حدیث‌ها و شایعاتی که وجود داشت، در نهایت تایید شد و رای لازم را هم گرفت.

تاج یک مدیر معمولی است

معاون سابق سازمان تربیت بدنی در واکنش اظهارات هاشمی‌طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی مبنی بر اینکه تاج اصلاح نخواهد شد و انتخاب کننده‌ها باید پاسخگو باشند، گفت: بحث این است که آقای تاج یک کارنامه دارد و از ابتدا هم در فوتبال بوده است. کارنامه تاج نشان می‌دهد که مدیریت او یک مدیریت معمولی است. مجمع از فوتبال مدیریت معمولی می‌خواست. این مساله بین خودشان و مجمع است. هاشمی طبا یک مدیریت تحول‌گرا است. هاشمی طبا دنبال تحول‌گرایی است و در زمان خود هم این تحول را خلق کرد. مدیری بود که در فوتبال تحول ایجاد کرد و به جام جهانی رفت و در اکثر رشته‌ها موفق بود و عضو IOC هم شد و مدیریت ورزش کشور را جهانی کرد.

اگر قرار بر تحول بود، صفایی فراهانی رئیس می‌شد

وی ادامه داد: آقای هاشمی طبا شخصیت خود را در دیگران جست‌وجو می‌کند. من مرید او هستم و او برای من ولی نعمت است اما همه هاشمی طبا نمی‌شوند. اگر قرار بود همه هشمی طبا شوند، تاج رئیس نمی‌شد. صفایی فراهانی و مصطفوی رئیس می‌شدند.

الان وقت وحدت و همدلی است

فائقی خاطرنشان کرد: من واقعیت‌گرا هستم. من می‌گویم واقعیت فوتبال و ورزش ما همین است. سطح مدیریت ما پایین آمده و سقوط کرده است. منافع ملی ایجاب می‌کند این موارد را کنار بگذاریم و به این سمت برویم که فوتبال ما همدلی و وحدت می‌خواهد. ما باید در یک جبهه‌هایی خود را به عرصه بگذاریم. الان منافع ملی ما ایجاب می‌کند که اگر حرفی هم داریم کنار بگذاریم. الان حمایت کنیم که تیم ملی ما از گروه خود بالاتر برود. به خصوص که در گروه خاصی هستیم و اهمیت دارد و خیلی برای ما مهم‌تر است و اگر روز هشت آذر با شکست دادن آمریکا صعود کردیم، می‌توانیم این روز را روز ملی فوتبال بنامیم. معتقدم نظرات مختلف را در صندوقچه‌ای بگذاریم و دست به دست بدهیم و برای تیم ملی هم راستا شویم که نتیجه بگیرد.

تصمیم‌گیری برای فوتبال از فدراسیون بیرون رفته است

وی در واکنش به اینکه مهدی تاج با بیان اینکه کی‌روش را برای سرمربیگری تیم ملی در نظر دارد، به این وحدت و همدلی کمکی نکرده گفت: اینکه بگویند این سرمربی می شود یا نمی‌شود، آتش در خرمن فوتبال است. فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع فوتبال است. متاسفانه تصمیم‌گیری فوتبال از فوتبال بیرون رفته است. یک ستادی ادعا کرده ما به فوتبال کمک می‌کنیم و اولین بار اینطور مطرح کردند که چه کسی سرمربی شود؟ اولین کار تاج این است که فوتبال را از حاشیه جمع کند و به فدراسیون بیاورد و اگر ستادی هم قصد کمک کردن دارد، در فدراسیون باشد. این ستاد اگر کمک هم می‌کند، در اجرا دخالت نکند. یک ستاد حمایت تشکیل می‌شود اما در مدیریت دخالت می‌کند. ایشان ستاد را به فدراسیون بیاورد و نگذارد غیره و ذلک تصمیم گیری کند. اگر کسی هم قصد کمک مادی دارد، به فدراسیون کمک کند.

تاج با مطرح کردن نام کی‌روش، ترفند زد

معاون سابق سازمان تربیت بدنی اظهار کرد: هیات رئیسه محرم فدراسیون است. اگر حرفی دارند در هیات رئیسه بزنند. اینکه در ملا عام بگویند ما نمی‌گذاریم فلان کار انجام شود، به معنی بیرون رفتن هیات رئیسه است. هیات رئیسه‌ای که حرفش را بیرون بزند، معلوم است که کارش را نمی‌داند. باید حرفش را در درون فوتبال حرف بزند. در نتیجه همین مسائل را باید آقای تاج جمع کند و با صحبت و تعامل رفتار کند. اگر می‌خواهد مدیری را عوض کند، در هیات رئیسه قانع کند.

وی تاکید کرد: اگر از حق نگذریم تاج قبل از انتخابات ترفندی زد و گفت کی‌روش را می‌آورد. کی‌روش در فوتبال ایران وزن بالایی دارد و همین رضایت‌ها را جلب می‌کند اما اینکه کی‌روش را بیاورد یا نه، مشخص نیست. اما بالاخره باید این هم در داخل فوتبال حل شود و نگذارند به بیرون درز کند. اگر مثلا طارمی هم حرفی زده، در داخل حل شدنی است. به شرطی که مدیریت منسجم باشد. من هم همدلی را مطرح می‌کنم، ما به اختلاف‌ها دامن نزنیم، مطمئن باشید گفتمان اثر دارد. معتقدم اگر تصمیم گیری در فوتبال به فوتبال واگذار شود، مشکلات هم حل می‌شوند. زمانی که در فوتبال دخالت می‌کنیم به مشکل می‌شویم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها