کد خبر: 564330
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۷:۳۰:۴۸
| |

پنجره استقلال به زودی بسته می‌شود

احتمال دارد پنجره استقلال به دلیل موعد پرداخت خارجی های سابق باشگاه بسته شود.

پنجره استقلال به زودی بسته می‌شود
کد خبر: 564330
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۷:۳۰:۴۸

باشگاه استقلال چندی پیش تاریخ جدید اعلام رای پرونده‌های دادگاه حکیمت ورزش را اعلام کرد که براساس این اعلام، دادگاه حکمیت ورزش (CAS) قرار بود رای نهایی پرونده لئوناردو پادوانی را ۱۷ تیر و پرونده استراماچونی را در تاریخ ۳۱ تیرماه اعلام کند. همچنین مقرر شده بود که ۲ تیرماه یعنی حدود ۳ هفته پیش، رای نهایی پرونده میلیچ در فیفا اعلام شود. البته پیش‌تر قرار بود که رای نهایی تمامی این پرونده‌ها در تاریخ‌های وعده داده‌شده قبلی اعلام شود که هربار دفاعیات دوطرف پرونده یعنی باشگاه استقلال و وکلای این ۳ خارجی باعث شد دادگاه عالی ورزش و کمیته انضباطی فیفا هربار اعلام رای را به تاخیر بیندازند.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، پرونده مطالبات هروویه میلیچ، بازیکن کروات سابق تیم فوتبال استقلال یکی از چالش‌های جالب‌توجه کادر مدیریت باشگاه بود؛ چراکه این بازیکن در شکایتی که به فیفا تنظیم و ارسال کرده بود، بندهای ماهانه و سالانه خسارت‌های تاخیر مطالباتش را قید کرد تا بتواند رقم مطالبات خود را بیشتر کند. براساس همین رقم دادخواست این بازیکن حدود ۶۰۰ هزار دلار بود که درصورت تایید فیفا، استقلال باید این رقم را در فاصله زمانی نزدیکی به وی می‌پرداخت و در ادامه باشگاه استقلال پس از این شکایت، مدارک و جرایم میلیچ را در زمان حضورش در جمع آبی‌ها به این بازیکن و وکیلش ارائه کرد که براساس همین نیز در ادامه این باشگاه تا زمان صدور حکم نهایی ۲ دفاعیه نسبت به شکایت میلیچ به فیفا ارسال کرد. درنهایت موفق شد حدود دوسوم از رقم درخواستی میلیچ را کاهش دهد، این درحالی است که تیم حقوقی آبی‌ها پیش از این نیز در قبال پرونده شیخ دیاباته هم با دفاعیه‌ای متقن و مستدل موفق شده بود رقم درخواستی این مهاجم سیه‌چرده را هم تا یک‌سوم کاهش بدهد.

میلیچ از بازیکنانی بود که در زمان استراماچونی به استقلال پیوست اما به‌دفعات به‌خاطر بدقولی مسئولان وقت باشگاه درخصوص عمل به تعهدات‌شان به کشور خود بازگشته و درنهایت هم قبل از پایان قراردادش به همین علت تهران را به مقصد کرواسی ترک کرد.

سمیعی، معاون باشگاه استقلال حدود دو هفته پیش در این خصوص در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که بازیکن کروات علیه باشگاه اقامه دعوی و ۶۰۰ هزار دلار را مطالبه کرد اما فیفا با بررسی جزئیات پرونده، باشگاه استقلال را صرفا به پرداخت ۱۶۵ هزار دلار محکوم کرد. حالا استقلالی‌ها فقط تا ۱۵ مرداد فرصت دارند این مبلغ را پرداخت کنند که درغیر این‌صورت در حساس‌ترین برهه زمانی پنجره تابستانی استقلالی‌ها بسته و تبعات جبران‌ناپذیری به پیکره این تیم در آستانه فصل جدید رقابت‌ها وارد خواهد شد. استقلالی‌ها قبلا در فاصله کمی مبلغ اعلام‌شده توسط فیفا را به شیخ دیاباته پرداخت کرده بودند و حالا مشخص نیست چرا در فاصله حدود یک ماهی که رای میلیچ اعلام شده، هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین درباره پرونده استراماچونی نیز آخرین اخبار حکایت از آن داشت که رای پرونده شکایت سرمربی اسبق استقلال از این باشگاه بابت قرارداد دوساله‌ای که او مدعی آن شده، پنجشنبه یا حداکثر جمعه این هفته اعلام خواهد شد و کار یکسره می‌شود، اما نمی‌توان به تاریخ‌های اعلام‌شده توسط دادگاه عالی ورزش اعتماد کرد چون همین تاریخ صدور رای پرونده استراماچونی تابه‌حال چهار مرتبه تغییر کرده و مشخص نیست در چه زمانی به سرانجام خواهد رسید. اما طبق شنیده‌ها رای پرونده استراماچونی باز هم به تعویق افتاده و قرار است شهریورماه اعلام شود.

درباره طلب باشگاه پورتیموننزه نیز قسط نهایی طلب این باشگاه از استقلال جهت انتقال جعفر سلمانی هم پرداخت شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد و درنهایت هم رای پادوانی نیز قرار است ۱۷ مردادماه توسط دادگاه عالی ورزش اعلام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها