کد خبر: 562394
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۰۸:۱۹:۵۱
| |

درگیری فدراسیون‌های کشتی و بوکس به کجا رسید؟

رئیس فدراسیون بوکس ایران درباره آخرین وضعیت از واگذاری سالن بوکس آزادی توسط شرکت توسعه به فدراسیون کشتی صحبت کرد.

درگیری فدراسیون‌های کشتی و بوکس به کجا رسید؟
کد خبر: 562394
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۰۸:۱۹:۵۱

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران درباره برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان کشور در مشهد توضیح داد: از روز سه‌شنبه مسابقات را به میزبانی خراسان رضوی شروع کرده‌ایم. ۳۱ استان، در قالب ۳۱ تیم و ۲۰۱ بوکسور جوان در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند. چیزی حدود ۵۰ مربی و سرپرست، ۳۰ داور و ۱۰ کادر اجرایی هم در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات به ما کمک می‌کنند که جا دارد از همه این حدودا ۳۰۰ نفر تشکر کنم. هدفگذاری ما هم برای تشکیل تیم ملی جوانان با بهترین نفرات برای مسابقات قهرمانی جهان و آسیا است که چند ماه آینده پیش رو داریم.

به گزارش ایسنا، او درباره شرایط میزبانی نیز گفت: آن چیزی که هست مشهد نزدیک به ۳۰ سال است قهرمانی کشور را میزبان نبوده و بعد از ۳ دهه تمام امکانات خود را تجمیع کرده تا بهترین میزبانی را رقم بزند. بنده شخصا اینجا (مشهد) هستم و تا این لحظه مشکل خاصی نداشته‌ایم. البته برخی تیم‌ها باید با سهمیه‌ اعلامی می‌آمدند تا این مشکلات معدود هم پیش نمی‌آمد. برخی تیم‌ها با بوکسورهایی بیش از سهمیه خود آمده‌اند که کمی برای هیات مشکل‌ساز بود و گاها بی‌برنامگی ایجاد می‌کند. استان‌های ما باید رعایت کنند.  

رئیس فدراسیون بوکس ایران درباره زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و آسیای جوانان نیز گفت: ما اوایل آبان مسابقات جهانی را به میزبانی اسپانیا پیش رو داریم و بعد از یک ماه قهرمانی آسیا برزگار خواهد شد که فعلا میزبان آن مشخص نیست.

او درباره آخرین وضعیت واگذاری خانه بوکس آزادی به فدراسیون کشتی نیز توضیح داد: متاسفانه این موضوع یک اتفاقی بود که آقایان تشخیص دادند سالن ما را به کشتی بدهند. علی رغم همه پیشرفت‌ها در چند سال اخیر متاسفانه بوکس دراین زمینه نادیده گرفته شد و ما از مقام عالی وزارت خانه و کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنیم بر اساس رویکرد درستی برای بوکس که یک رشته المپیکی است تصمیم بگیرند. به بوکس ظلم کرده‌اند. 

ثوری گفت: ما ثابت کردیم که می‌شود در عرصه جهانی و المپیک موفق باشیم. با توجه به برنامه و تلاش‌ها انتظار داریم نوع نگاه به این ورزش هم به شکلی صورت بگیرد که حق ما را نخورند. هیچ گونه گله‌مندی از کشتی ندارم چون مسیر خودش را طی می‌کند، هر کسی هم جای فدراسیون کشتی بود وقتی یک جایی را پیشنهاد می‌کنند بر اساس توانمندی و  ظرفیت خود تکمیل می‌کند تا از آن بهره برداری کند. اما درد ما این است که الان حق بوکس را به دلیل نداشتن رسانه خورده‌اند. جامعه این رشته توقع دارند که به عنوان یکی از فرزندان ورزش کشور به این رشته نیز توجه شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا به این لحظه پیگیری‌های فدراسیون بوکس برای بازگرداندن این سالن نتیجه مثبتی داشته است؟ توضیح داد: ما فعلا درخواست کرده‌ایم کمک کنند تا این موضوع مدیریت شود. توقع می‌رود با درایت بهتر این موضوع ساماندهی شود تا حق بوکس را پایمال نکنند. این تصمیم اصلا با انصاف جور درنمی‌آید. طبق تفاهمنامه‌هایی که ۱۸ - ۱۹ سال پیش بوده این مکان برای فدراسیون بوکس است. اولویت ما این است که با درخواست‌ها و جلسات محترمانه برای این موضوع تصمیم درستی گرفته شود. 

ثوری با اشاره به مشکلات پایه‌ای رشته المپیکی مثل بوکس تصریح کرد: ما رشته‌ای المپیکی هستیم و از شهریور نیز همه تیم‌های ما در همه رده‌های سنی وارد اردو خواهند شد. چهره خوبی ندارد که یک رشته پر طرفدار مثل بوکس که مدال‌هیا زیادی در المپیک و مسابقات جهانی دارد، خوابگاه نداشته باشد. امیدواریم این کمبودها برای بوکس برطرف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها