دبیر و پولادگر با هم دعوا می‌کنند و وزیر ورزش هم بی خیال است

حمید سجادی همان‌طور که در مسائل حساس یک سال گذشته هیچ‌وقت خودش را وسط نینداخته و سعی کرده با کمترین تلفات از کنار وقایع عبور کند در دعوایی با این عظمت که احترام ورزش کشور را نشانه رفته نیز سکوت کرده و ترجیح داده عازم سفر سوییس شود.

دبیر و پولادگر با هم دعوا می‌کنند و وزیر ورزش هم بی خیال است
کد خبر: 560305
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۰۹:۲۵:۵۵

علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی معتقد است محمد پولادگر معاون توسعه قهرمانی وزیر ورزش سرخود بودجه کشتی را صفر کرده است. پولادگر هم می‌گوید شما ۷۰ میلیارد تومان از مجلس بودجه گرفته‌اید و پولی که دراختیار وزارت ورزش قرار دارد باید کفاف سایر فدراسیون‌ها را هم بدهد بنابراین وزارت ورزش بودجه‌ای به شما نمی‌دهد.

به گزارش خبرورزشی، این دعوا از چند روز قبل و در جلسه پولادگر با برخی روسای فدراسیون‌ها در مورد تخصیص بودجه شروع شد. در آن جلسه دبیر حسابی با معاون وزیر جنگ لفظی پیدا کرد و حاضر نشد تفاهم‌نامه را امضا کند. این دو روز شنبه در مجمع عمومی فدراسیون کشتی کنار هم قرار گرفتند و آنجا بود که کار حسابی بیخ پیدا کرد.

فیلم جنگ لفظی شدید دبیر و پولادگر و اتهاماتی که علیه هم وارد کرده‌اند و در نهایت قهر معاون وزیر به وفور در فضای مجازی منتشر شد. بعد از آن هر دو نفر در رسانه‌هایی که در اختیار داشتند یعنی روابط عمومی وزارت ورزش و روابط عمومی فدراسیون کشتی و خبرگزاری‌های دوست به صورت نیابتی دوباره از خجالت هم درآمدند.

بحث درباره اینکه حق با کدام طرف است برمی‌گردد به مسائل فنی بودجه و اطلاع کافی از قوانین این حوزه که بماند برای کارشناسان. فعلا خانواده کشتی حسابی پشت دبیر درآمده‌اند و حتی محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در یک استوری اینستاگرامی معاون وزیر ورزش را تلویحا «کوتوله»ای خواند که باید جلویش ایستاد. در سمت مقابل سایر فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکارانش حق را به پولادگر داده‌اند که گفته کشتی تنها ورزش این مملکت نیست و باید سایر رشته‌ها هم در بحث تخصیص بودجه دیده شوند.

در تمام این درگیری ناخوشایند ورزش که گاه شکل دعواهای سر چهارراه به خودش گرفت آنچه توی ذوق زد سکوت کرکننده وزیر ورزش و جوانان بود. حمید سجادی همان‌طور که در مسائل حساس یک سال گذشته هیچ‌وقت خودش را وسط نینداخته و سعی کرده با کمترین تلفات از کنار وقایع عبور کند در دعوایی با این عظمت که احترام ورزش کشور را نشانه رفته نیز سکوت کرده و ترجیح داده عازم سفر سوییس شود.

سجادی احتمالا با این توجیه که مساله بین معاون ورزش قهرمانی و یکی از فدراسیون‌هاست پایش را از این ماجرا کنار کشیده است. در حالی که به هر حال هر دو طرف دعوا چه فدراسیون کشتی چه پولادگر زیر مجموعه‌ای از وزارت ورزش به حساب می‌آیند. آیا سجادی نمی‌توانست همان روزی که دبیر در اعتراض به صفر شدن بودجه کشتی جنجال درست کرد دو نفر را به دفترش دعوت کند و ببیند ماجرا از چه قرار است؟ چطور ایشان می‌تواند با سرمربی یک تیم لیگ برتری دهان به دهان بگذارد و بگوید قرار نیست هر سال پرسپولیس قهرمان شود اما نمی‌تواند داستان تخصیص بودجه در وزارتخانه زیر دستش را شفاف کند؟

آیا از ظهر شنبه و بعد از پایان مجمع فدراسیون کشتی در حالی که همه جا بحث دعوای دو مدیر ارشد ورزش کشور داغ بود بیانیه‌ای بدهد یا اظهارنظری کند؟ کمترین کاری که سجادی می‌توانست کند این بود که پشت مدیرش بایستد و از تصمیمات او دفاع کند اما سجادی تصمیم گرفت عوض در افتادن با دبیر و جامعه کشتی کاری کند که پولادگر مجبور شود همه مسوولیت‌ها را در این زمینه گردن بگیرد. شاید هم حمید سجادی نگران بوده اتفاقاتی که در مراسم عزاداری دی ماه سال گذشته بین او و دبیر رخ داد دوباره تکرار شود!

درگیری دبیر و پولادگر نه تنها به پایان نرسیده که احتمالا در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت. جدا از اینکه حرمت‌ها بین این دو نفر از بین رفته احتمالا هرجا دبیر به مشکل مالی بخورد پای این ماجرا را وسط خواهد کشید و اتهامش مبنی بر اینکه پولادگر با کشتی خصومت شخصی دارد را تکرار می‌کند. سایر فدراسیون‌ها هم که چند روز پیش در اعتراض به نحوه تخصیص اعتبار مجلس به فدراسیون‌های ورزشی نامه اعتراضی نوشته بودند روی رفتارهای فدراسیون کشتی زوم خواهند بود. کاش سجادی بعد از مسافرت و حل کردن مشکلات خیلی خیلی بزرگ ورزش که کسی از آنها خبری ندارد به این مسائل ساده هم ورود کند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها