کد خبر: 561841
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

واکنش ملی‌پوش فوتبال زنان به شایعه اعتصاب در اردوی تیم ملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ما کودتاچی نیستیم!/ درست نیست که به این شکل برای ما حاشیه درست می‌کنند و داستان می‌سازند

بازیکنان فوتسال وقتی در مورد چیزی اطلاع ندارند اظهارنظر نکنند/ حواشی رواج‌یافته در اطراف تیم ملی قطعاً به نفع تیم نیست

کسانی که با من کار کرده‌اند، چه مربیان چه بازیکنان، مرا کامل می‌شناسند. من چنین آدمی نیستم که بخواهم اعتصاب کنم یا به قول حاشیه‌سازان کودتا راه بیندازم.

ما کودتاچی نیستیم!/ درست نیست که به این شکل برای ما حاشیه درست می‌کنند و داستان می‌سازند
کد خبر: 561841
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۱:۳۰:۰۰

فاطمه ابراهیمی- بازیکن تیم ملی فوتبال زنان کشورمان گفت، من اهل کودتا یا اعتصاب نیستم و کسانی که چیزی از ماجرا نمی‌دانند، مخصوصاً بازیکنان فوتسال، بهتر است اظهار نظر نکنند!

روز هشت تیر اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان کشورمان برای حضور در رقابت‌های کافا آغاز شد؛ اردویی با سرمربی جدید. چند روز قبل از شروع اردو تمدید قرارداد مریم ایراندوست، طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد‌آنلاین به دست آورده بود، به دلیل فشاری که از بالا روی فدراسیون فوتبال وارد شد صورت نگرفت و این مربی موفق از جمع ملی‌پوشان جدا شد. بعد از او مریم آزمون هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. این اقدام فدراسیون انتقادات زیادی برانگیخت. در همان زمان خبرنگار اعتمادآنلاین متوجه شد در نخستین اردوی تیم ملی پنج بازیکن فراخوانده‌شده از سوی مریم آزمون شامل زهره کودایی، مرضیه نیکخواه، ثنا صادقی، غزاله بنی‌طالبی و شقایق روزبهان غیبت کرده‌اند. شنیده‌های خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از این بود که جز شقایق روزبهان که به دلیل فوت برادرش و با عذر موجه در اردو شرکت نکرده، چهار بازیکن دیگر به دلیل حمایت از مریم ایراندوست اردوی تیم ملی را تحریم کرده‌اند.  

با این حال چند روز بعد از شروع تمرینات و جایگزین شدن نفرات غایب با پنج بازیکن جدید «ثنا صادقی» یکی از غایبان اردو نسبت به اخبار مربوط به کودتای خودش و سه بازیکن دیگر واکنش نشان داد. ملی‌پوش باسابقه فوتبال کشورمان با انتقاد از حاشیه‌های پیش‌آمده در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: ما در یک سال گذشته که با خانم ایراندوست کار کردیم و ایشان سرمربی تیم ملی بزرگسالان بودند، با چالش‌های خیلی بیشتر و بزرگ‌تری مواجه بودیم. خیلی از بازیکنان در خیلی از اردوها نمی‌آمدند. یک نفر به خاطر دوستش نمی‌آمد یا به خاطر افراد دیگر، این اتفاقات برایشان پیش نمی‌آمد و این همه حاشیه درست نمی‌شد. یعنی فضا به این سمت نمی‌رفت که اینها اعتصاب کرده‌اند یا کودتا یا هرچیز دیگر.

صادقی در ادامه مصدومیت و برخی مشکلات شخصی را دلیل غیبت خود در اردو عنوان کرد و گفت: باشگاه ما (سپاهان) نامه هم زده به فدراسیون و نامه‌اش هم موجود است که من به خاطر مصدومیت و برخی مشکلات شخصی نرفتم سر اردو. من حتی به خانم آزمون هم پیام دادم و گفتم ان‌شاءالله بعد از تورنمنت کافا در خدمت شما و تیم ملی خواهم بود. ولی این واقعاً درست نیست که به این شکل دارند برای ما حاشیه درست می‌کنند و داستان می‌سازند.

صادقی در ادامه واکنش تندی به انتقاد برخی از ورزشکاران رشته‌های دیگر مخصوصاً فوتسالیست‌ها نشان داد. یکی از این منتقدان فرشته کریمی بازیکن سابق فوتبال و فوتسال زنان ایران است که روز دوشنبه به سایت فدراسیون فوتبال گفته بود: «من شنیدم یکسری از بازیکنان هم در اردو حاضر نشدند. شاید دوست نداشتند که بیایند. این موضوع برای من غیرقابل باور است. مگر می‌شود بازیکنی لباس تیم ملی را به راحتی کنار بگذارد؟» صادقی در پاسخ به این انتقاد گفت: بازیکنان فوتسال می‌آیند اظهارنظر می‌کنند بدون اینکه چیزی بدانند. بله! لباس تیم ملی خیلی ارزشمند است و نه تنها من که همه بازیکنان از جمله زهره کودایی٬ غزاله بنی‌طالبی و مرضیه نیکخواه همچنان عاشق پیراهن تیم ملی هستیم و نیامدن ما دلیل بر این نیست که خواسته باشیم کودتا کنیم یا هر چیز دیگر.

صادقی ادامه داد: این گلگی را دارم به این دلیل که من از سال ۹۰-۸۹ عضو تیم ملی بودم. از رده زیر ۱۳ سال تا همین الان که در تیم بزرگسالان بازی می‌کنم. با هر مربی‌ای هم که بودم فیکس کار کردم؛ یعنی اصلاً این‌طور نیست که بگوییم چون خانم ایراندوست مرا فیکس می‌گذاشته الان اردوی تیم ملی را بایکوت کرده یا هر چیز دیگری. اصلاً چنین چیزی نیست. کسانی که با من کار کرده‌اند، چه مربیان چه بازیکنان، مرا کامل می‌شناسند. من چنین آدمی نیستم که بخواهم اعتصاب کنم یا به قول حاشیه‌سازان کودتا راه بیندازم. این موضوع خیلی دارد مرا اذیت می‌کند. نه تنها مرا که باقی ملی‌پوشان را هم دارد تحت فشار می‌گذارد.

ملی‌پوش فوتبال کشورمان تاکید کرد این حرف‌ها را از جانب هر چهار غایب تیم ملی بازگو می‌کند: من به نمایندگی از همه این دوستان می‌گویم که مردم بدانند و سایرین چه ورزشکاران سایر رشته‌ها چه مخصوصاً فوتسالی‌ها اظهارنظر نکنند وقتی در جریان چیزی نیستند.

هافبک باشگاه سپاهان در انتها یادآور شد این حواشی به تیم ملی لطمه خواهد زد: نکته آخر هم اینکه حواشی رواج‌یافته در اطراف تیم ملی قطعاً به نفع تیم ملی نیست. قطعاً هدف همه ما سربلندی تیم ملی و صعود به مراحل بالاتر است. این حواشی نه برای تیم ملی که در حال حاضر برای اعزام به کافا آماده می‌شود سودی دارد نه برای آینده‌اش. ما بازی‌های برون‌مرزی مهم‌تری در پیش داریم. لطفاً اجازه بدهند تیم ملی در آرامش کارش را انجام بدهد. چون همه ما سرباز تیم ملی هستیم و ان‌شاءالله در آینده بهترین‌ها برایمان رقم بخورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها