کد خبر: 556823
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

خوشحالم نکونام به استقلال نیامد، عنایتی؟ اصلاً!/ هر کسی با این شرایط به استقلال بیاید حکم بدبختی‌اش را امضا کرده/ فدراسیون فوتبال که اصلاً نداریم؛ هیات‌رئیسه فدراسیون قلابی است!

برای انتخاب مربی استقلال کمیته فنی تشکیل دهید، وگرنه تیم به بدبختی می‌افتد

حسن روشن در مورد منتفی شدن حضور جواد نکونام در باشگاه استقلال گفت: من خیلی خوشحال شدم که نکونام قبول نکرد چون هم پسر خوبی است، هم فهمیده است هم مربی قابلی است. امسال در استقلال خیلی مشکلات هست که ابتدا باید این مشکلات مدیریت شود که البته این کار در حال انجام است. مدیریت دارد فضا را آماده می‌کند ولی کار خیلی مشکل است.

خوشحالم نکونام به استقلال نیامد، عنایتی؟ اصلاً!/ هر کسی با این شرایط به استقلال بیاید حکم بدبختی‌اش را امضا کرده/ فدراسیون فوتبال که اصلاً نداریم؛ هیات‌رئیسه فدراسیون قلابی است!
کد خبر: 556823
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰

علی ولی‌اللهی- ستاره سال‌های دور استقلال و تیم ملی فوتبال معتقد است نکونام کار درستی کرد که به جمع آبی‌پوشان اضافه نشد چرا که موقعیت سرمربی‌گری استقلال موقعیت بسیار خطرناکی است.

ترندهای فوتبال و ورزش کشور در این روزها بحث انتخاب سرمربی استقلال٬ وضعیت فدراسیون فوتبال و سرنوشت تیم ملی در جام جهانی به همراه حذف ناباورانه تیم ملی امید است. در رابطه با همین موضوعات گپ‌وگفت دوستانه‌ای با حسن روشن، پیشکسوت فوتبال کشورمان و باشگاه استقلال، انجام دادیم.

خیلی خوشحال شدم نکونام به استقلال نیامد

ستاره گلزن آبی‌پوشان در دهه‌های گذشته در مورد منتفی شدن حضور جواد نکونام در باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین اظهار داشت: «من خیلی خوشحال شدم که نکونام قبول نکرد چون هم پسر خوبی است، هم فهمیده است هم مربی قابلی است. امسال در استقلال خیلی مشکلات هست که ابتدا باید این مشکلات مدیریت شود و البته این کار در حال انجام است. مدیریت دارد فضا را آماده می‌کند ولی کار خیلی مشکل است، اینکه یک نفر بخواهد بیاید اینجا و بخواهد کار بکند. چون ممکن است به صورت اساسی لطمه بخورد. برای هر کسی این مساله وجود دارد.»

او افزود: «نکونام که از دوستان ماست، ولی دشمن هم بیاید اینجا خیلی موقعیت خطرناکی است. البته راه دارد اما اینکه همین‌طوری بدوند و بیایند برای نیمکت استقلال؛ مثل قبل که این باشد یا آن باشد، خیلی برای فرد خطرناک است.»

او در پاسخ به این سوال که به خاطر قهرمانی استقلال در فصل گذشته موقعیت سخت شده یا نه، پاسخ داد: «نه! یکی مساله قهرمانی است. مساله دیگر ثبت رکوردهاست. مساله دیگر احتمال جدایی بازیکنان است. چند تا از بازیکنان دارند می‌روند. خیلی مسائل فرق می‌کند. به خاطر این هر کسی می‌خواهد بیاید کار سختی دارد.»

کمیته فنی تشکیل دهید وگرنه تیم به بدبختی می‌افتد

از کارشناس فوتبال کشورمان پرسیدیم چه کسی برای نیمکت استقلال مناسب است و او توضیح داد: «به نظرم اولین کاری که باید انجام شود این است که یک کمیته فنی قوی انتخاب شود. آن هم نه از طرف رفیق رفقا. باید چند نفری را که خود باشگاه می‌داند دعوت کند. فرض کنید ده بیست نفر از افرادی که مایل هستند کمک کنند جمع کند، افرادی نظیر مجید نامجومطلق، بیژن طاهری، علی جباری و اینها. بعد خود این افراد ۵ نفر از کسانی که مایل هستند کار کنند را به عنوان افراد کمیته فنی انتخاب کنند و آن وقت این کمیته در مورد مربی تصمیم‌گیری کند و کمک کند که تیم بتواند از شرایط سخت عبور کند. به شما بگویم سختی‌اش هم فقط همین امسال است. هرچه زودتر هم باید این کار را بکنند که به هر حال مربی تیمش را جمع کند و بتواند کمک بگیرد. راهش این است وگرنه مدیریت هر کس دیگری بیاورد باشگاه به مشکل می‌خورد. مربی هم که می‌آید نباید مثل دیگران بگوید من به کمیته فنی کاری ندارم و خودم تصمیم می‌گیرم. در صورت بروز چنین رفتاری تیم به بدبختی می‌افتد. مربی هم خودش را بدبخت می‌کند هم باشگاه را.»

عنایتی؟ اصلاً! اصلاً!

روز پنجشنبه رضا عنایتی برای مذاکره با استقلال در دفتر مدیرعامل این باشگاه حاضر شد. حسن روشن در مورد احتمال سرمربی‌گری عنایتی در باشگاه استقلال گفت: «اصلاً! اصلاً! نه فقط عنایتی، اینها که دوستان ما هستند، دشمنان ما هم بخواهند بیایند توی استقلال بیچاره می‌شوند. مگر اینکه کمیته فنی درست کنند و آن نظراتی را که روی مربی دارند، کمیته فنی بررسی کند و مربی را انتخاب کند و با هم پشت یکدیگر را بگیرند و کار را جلو ببرند؛ یعنی مربی نگوید کمیته فنی کشک است و من خود تصمیم می‌گیرم و کمیته فنی هم الکی بگوید فلان است. این شکلی باشد هر کسی بیاید بیچاره می‌شود. هر کسی! سرمربی‌ای که می‌خواهد بیاید اگر اعتقادی به کمیته فنی نداشته باشد بدبختی‌اش را امضا کرده است.»

او در پاسخ به این سوال که ممکن است فرایند انتخاب کمیته فنی و بعد سرمربی طول بکشد توضیح داد: «بله، ممکن است دیر شود و خیلی زود باید این کار انجام شود. تشکیل کمیته فنی ۳ یا ۴ روز طول می‌کشد. چند نفری را که می‌توانند کمک کنند از لحاظ فکری بیاورند و بعد بگویند این مربیان مد نظر هستند. آن مربی ایتالیایی آقای پین هم که هست. همه با هم بنشینند و بررسی کنند و به انتخاب مربی برسند. بعد هم پشت سرمربی بایستند. تیم ان‌شاءالله موفق می‌شود.»

از آجورلو می‌خواهم بماند

یکی از دغدغه‌های باشگاه استقلال که گویا روی تصمیم جواد نکونام هم اثر گذاشت احتمال خداحافظی مدیرعامل استقلال با این باشگاه برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال است. ستاره اسبق آبی‌پوشان در مورد عدم ثبات مدیریتی در این تیم گفت: «این ثبات مدیریتی در باشگاه استقلال از قدیم نبوده. الان هم اگر اتفاق بیفتد یک چیز عادی است. اما ما خواهش می‌کنیم آقای آجورلو تا آنجایی که می‌شود بماند. اما اگر صلاح مملکت طوری باشد که ایشان اگر برود فدراسیون کمک بیشتری می‌کند حق دارد که این انتخاب را بکند، به شرطی که یک نفر که مثل خودش مدیر است را برای ما انتخاب کند. به او هم کمک کند کارش را جلو ببرد. چون فدراسیون زمانی قرص و محکم می‌شود که باشگاه‌ها قوی باشند. به هر حال این راهی است که باید منتظر باشیم و ببینیم در انتهایش چه چیزی است.»

فدراسیون که اصلاً نداریم!

وقتی بحث به سمت انتخابات فدراسیون کشیده شد از آقای روشن پرسیدیم نظرش در مورد تغییرات و بی‌ثباتی نهاد اداره‌کننده فوتبال چیست؟ او پاسخ داد: «فدراسیون که اصلاً ما نداریم. بدبختی شده. این کارهایی که کردند را باید می‌گذاشتند برای بعد از جام جهانی. الان خوشبختانه، چون بگوییم بدبختانه به عده‌ای بر می‌خورد، تمام تیم ما لژیونر است. غیر از وحید امیری که مصدوم است و تعدادی دیگر، اکثراً لژیونر هستند. بنابراین از نظر بازیکن مشکلی نداریم. ولی همه این بازیکنان نمی‌توانند بیایند اردوی طولانی‌مدت و بنابراین همین‌جوری یک تیم جمع می‌شود و باید برود به بازی‌های جام جهانی.»

هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال قلابی است

در نهایت به داستان حذف تیم ملی امید رسیدیم. ستاره تیم ملی در آخرین صعود ایران به المپیک با صراحت در این رابطه گفت: «ببینید وقتی ما فدراسیون نداریم، رئیس نداریم، هیات‌رئیسه خودش قلابی است و در چنین شرایطی به سر می‌بریم دیگر توقعی نباید داشته باشیم از تیم امید، نه فقط امید از هیچ‌کدام از تیم‌ها نباید توقع داشت. چشم همه ورزشکاران از فوتبالیست بگیرید تا بسکتبالیست و هندبالیست و دیگران به فدراسیونشان است. وقتی می‌بینند وضعیت فدراسیون به چه صورتی است نتایج هم به همین صورت رقم می‌خورد. آن موقعی که ما صعود کردیم برنامه‌ریزی داشتیم. برنامه‌ریزی!»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها