کد خبر: 542525
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۳:۳۶:۱۷
| |

رییس فدراسیون کشتی:

حداقل ۱۴۰ میلیارد برای کشتی لازم داریم/ اگر بازیهای آسیایی برایشان مهم است خرج کنند

رییس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن به اهدافمان در کشتی حداقل به ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و هر چه از این مبلغ کمتر بگیریم باید بروم این اداره آن اداره گدایی کنم.

حداقل ۱۴۰ میلیارد برای کشتی لازم داریم/ اگر بازیهای آسیایی برایشان مهم است خرج کنند
کد خبر: 542525
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۳:۳۶:۱۷

علیرضا دبیر درباره مباحث مطرح شده در مجمع کمیته المپیک و اختلافات موجود بر سر بودجه کشتی، گفت: ما ۴۰ رویداد برون مرزی داریم که ۱۰ یا ۱۲ رویداد مثل جهانی ها و آسیایی ها رسمی و سطح یک است، بقیه رویدادها تدارکاتی است و اگر کشتی گیرانمان را نفرستم، حسن یزدانی ها درست نمی شوند، بهترین جا برای ساخته شدن این ها، جام های یاشاردوغو، یاریگین و.. است تا ساخته شوند و تجربه کسب کنند و باخت بدهند تا در میادین مهم به موفقیت برسند.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون کشتی افزود: از معدود رشته هایی هستیم که برای شرکت در مسابقات پول می دهیم، ما برای هر نفر هر شب ۱۸۰ یورو پرداخت می کنیم، وقتی برای یک اعزام ۵۶ نفر می رویم ببینید چقدر می شود؟ شنیدم یکی از معاونان وزیر گفته بود چرا ۵۶ نفر می برند که من در آن جلسه نبودم و خواهش کردیم جلسه‌ای با حضور او برگزار کنیم تا او را توجیه کنم چون بنده خدا تازه آمده است. ما اگر ۵۶ نفر اعزام کردیم، آمریکایی ها با ۱۱۰ نفر آمدند، روسیه با ۸۱ نفر آمد.

وی تصریح کرد: ما دو رشته هستیم، والیبال، فوتبال و.. همه یک رشته هستند. ما در آزاد و فرنگی هر کدام ۵ رده داریم که هر کدامشان مسابقات جهانی و آسیایی و اعزام های مختلف دارند.

دبیر که در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، با اشاره به تدوین سند توسعه کشتی گفت: نقشه راه مشخص است و اگر قرار است کشتی موفق شود راه آن مشخص است. مردم باید قضاوت کنند آیا جایگاه کشتی ما مثل دو سال قبل است؟ ما دهه ۷۰ یک میلیون نفر جامعه کشتی داشتیم، سال ۹۸ که به فدراسیون آمدم این رقم نزدیک ۵۰ هزار نفر بود که در دوران کرونا به ۳۰ هزار نفر رسید اما الان خدا را شکر با کارهایی که انجام شد این جمعیت به بالای ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. اگر قرار است قهرمان المپیک شویم باید آن را به ۸۰۰ هزار نفر برسانیم. وقتی کمیت بالا برود کیفیت هم بالا خواهد رفت. در سفرهای استانی در دیدار با مسئولان استانی دغدغه توسعه کشتی را دارم. ما اگر به ۷۰ درصد اهدافمان در سند هم برسیم موفق خواهیم شد.

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: روزی که آمدم ۵۸ میلیارد بدهی داشتیم اما خدا را شکر امروز تقریبا بدهی‌ها صفر شده است. هفته بعد هم یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی رفاهی خود را آماده می کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون کشتی، گفت: برای رسیدن به آرزو و آمالی که در کشتی داریم به ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم اما کف آن ۱۴۰ میلیارد تومان است تا بتوانیم برنامه هایی را که داریم جلو ببریم. هر چه کمتر از این بدهند باید از بیرون خودم بروم و جبران کنم، جبران که می گویم یعنی باید بروم گدایی کنم. هر چه ندهند وقتی را که باید در اختیار کادر فنی و کشتی بگذارم باید بروم این اداره آن اداره گدایی کنم.

دبیر افزود: دو سوم وقت من برای آوردن پول می گذرد. آقایان صالحی امیری و سجادی واقعا قصد کمک دارند اما لایه های بعدی را درک نمی کنم. مثلا شاخص ۱۰۰۰ امتیاز گذاشتند وقتی ما به ۲۰۰۰ رسیدیم و شاخص را هم رد کردیم خب باید بیشتر بدهند. من می گویم شاخصه ها ایراد دارد. کمیته ملی المپیک یعنی برای المپیک. مجمع آن هم ۲۹ نفر است نه پنجاه و خرده ای نفر. ما یک تئوری برابری داریم که می گوید هر کس بر اساس آورده ای که دارد باید برداشت کند اگر نه، احساس نابرابری می کند. کشتی بر اساس آورده هایش هیچوقت برداشت نداشته است. من تمام قد از آبروی کشتی دفاع می کنم چون کشتی مال همه است و علی دبیر فقط یک نوکر است. من به کشتی گیران هم فشار می آورم و می گویم ما باید سبلریتی برای مملکت بسازیم.

وی درباره تعویق انتخابات کمیته المپیک، گفت: وقتی مجمع رای بدهد می شود قانون و ما تابع آن هستیم. صالحی امیری از نظر من خوب کار کرده و هیات اجرایی را خوب مدیریت کرده است. برخی گفتند دبیر سهم خواه است اما یک نفر از مسئولان بیاید بگوید دبیر چیزی را برای خودش خواسته است. شاخص ها اشتباه است و باید اصلاح شود.

وی درباره اینکه گفته شد در زمان نایب رییسی او در کمیته المپیک جلوی افزایش بودجه کشتی را گرفته است، گفت: این یک دروغ است. دوره آقای خادم ۳۵ میلیارد بودجه کمیته المپیک بود که ۵ میلیارد به کشتی می دادند. امسال بودجه کمیته ۲۱۶ میلیارد بوده اما به کشتی فقط ۸ میلیارد دادند. اینکه به پیشکوتان و... می دهند را که نباید از حساب ما کم نکنند. یک بار بیایند و مستقیم صحبت کنیم. رییس فدراسیون های ما واقعا با بدبختی دارند کار را می چرخانند. وقتی معاونان عوض می شوند ما باید ۳ ساعت توضیح بدهیم. یکی می‌گفت چرا ۴۰ نفر به اردو دعوت می شوند خب وقتی ۱۰ کشتی گیر اصلی داریم باید در هر وزن حداقل ۴ نفر در اردو باشند تمرین کنند، بحث آسیب دیدگی است، در مجموع حدود ۲۰۰ نفر در اردوها حضور دارند ببینید چقدر فقط هزینه صرف غذای آنها می‌شود.

دبیر خاطرنشان کرد: آقای صالحی امیری را در کمیته موفق می دانم. من نایب رییس کمیته المپیک که بودم هیچوقت نمی گذاشتم بودجه متفرقه بالاتر از بودجه قهرمانی باشد. وقتی بودجه قهرمانی مصوب می شود باید عین آن پرداخت شود اما بودجه متفرقه اینطور نیست. وقتی متفرقه بالا می رود دست رییس باز است. او را قبول دارم اما هیات اجرایی نباید اجازه بدهد. من حرف هایم را می زنم و آنچه حق است را می گویم‌. صالحی امیری و سجادی طرفدار کشتی هستند اما جای دیگر که می رود جور دیگری می شود.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که می گویند دبیر می تواند پول از بیرون بیاورد، گفت: کشتی را نباید فرد دید. آمدیم یک رییس فدراسیون نتوانست، کما اینکه در طول تاریخ کشتی هم داشته ایم. باید حداقل یک عددی گذاشته شود که حق کشتی باشد. من می خواهم رئیس بعدی هم بودجه ای داشته باشد که بتواند کارها را جلو ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضع مالی‌اش خوب است، اظهار کرد: اولا که می گویند هر چه داری را لزومی ندارد اعلام کنیم. من از ۱۸ سالگی کاسبی می کردم اما از وقتی که وارد این مسائل شدم هیچ کاسبی نکردم. خدا را شکر جز خدا و اهل بیت(س) نیازی به هیچ کسی ندارم. اگر بگویم بد است یا خوب یک چیزی می گویند. هیچوقت مادی زندگی نکردم، روزی دست خداست و مقرر شده است. هر چه دارم صدقه سری اهل بیت و ورزش بوده است. هیچ جای دنیا در کشتی به اندازه ایران به قهرمانانش نمی رسند، این را من حداقل در کشتی می گویم، در رشته های دیگر هم فکر می کنم همینطور باشد، مملکت و نظام واقعا خوب به قهرمانان می رسند.

دبیر درباره اینکه اعلام کرده تیم سوم را به بازی های آسیایی می فرستد، گفت: اگر بازی های آسیایی برایشان مهم است باید پول خرج کنند. اولا دوست دارم همیشه پرچم ایران آن بالا باشد و جانم را هم می گذارم اما با این خرج های سنگین واقعا مشکل داریم. من باید مراقب بچه ها باشم. با سرمربیان تیم ملی صحبت کردیم و قطعا تیم دوم یا سوم را به بازی های آسیایی می فرستیم. هیات اجرایی و بقیه بنشینند و تصمیمشان را بگیرند. قرار نیست بخاطر دنیای کسی آخرتم را خراب کنم. جلسه ای با کادر فنی داشتیم و تصمیم این شد که تیم اصلی به مسابقات جهانی برود. اگر بازی های آسیایی مهم است حق کشتی را بدهند. با فاصله مدال جهانی و المپیک برای کشتی گیران خیلی با اهمیت تر است. آقای بنا اگر قرار است دو تیم ببرد چیزهایی می خواهد که من شرمنده آن ها هستم.

وی درباره حواشی لغو سفر تیم کشتی آزاد به آمریکا، گفت: مسابقات نروژ که بودیم دبیر و رییس فدراسیون آمریکا گفتند دیدار دوستانه با هم داشته باشیم گفتم اشکالی ندارد. ما در کشتی آزاد از آمریکا و روسیه عقبیم اما در فرنگی تیم اول دنیا هستیم. برگشتیم ایران و گفتیم دعوت کردند. متهم به این شدم که عشق آمریکا هستم. البته برای من مهم نیست و چیزی که برای کشتی و کشور خوب باشد را انجام می دهم. ۴۵ روز اردو بودیم و تیم را مشخص کردیم. هزینه کردیم و تیم را برای ویزا به دوبی بردیم. اعلام هم کردم که باید به همه ویزا بدهید. در فضای مجازی خیلی تهمت زدند که همه ذخیره قبرم است. تعاریف مال کشتی و ناسزاها برای من. در سفارت سرپرست ما را ۵ ساعت حالت بازداشت بردند و سوالات بازجویی گونه از تیم می کردند. به من هم ویزا ندادند به کنار به ۲ یا ۳ کشتی گیر من هم ویزا ندادند. اگر چند کشتی گیر را نبریم مردم نمی گویند چرا ۳۰ درصد تیم ناقص است؟ من حتما از حیثیت ایرانی بودنم و حیثیت کشتی و بچه شیعه بودنم دفاع می‌کنم. پیگیری کردند که بیایید اما من گفتم اگر به همه من ویزا بدهید می آییم. با تیم نصفه چیزی گیرمان نمی آمد. کادر فنی گفت اگر تیم ۷ نفره ببریم فایده ای ندارد. حتما مشورت می کنم اما تصمیم نهایی را خودم می گیرم.

دبیر در پایان درباره تاثیر مسائل روسیه بر کشتی جهان با توجه به اینکه این کشور قدرت کشتی جهان محسوب می شود، گفت: خیلی ها می گویند ورزش سیاسی نیست اما این همه کشور مورد هجوم قرار گرفتند چرا تحریم نشدند اما برای روسیه این اتفاقات افتاد. ایران، روسیه و آمریکا ۳ ضلع مثلث کشتی دنیا هستند، هر چه آن ها قویتر باشند ما هم انگیزه می‌گیریم که قویتر شویم. هر چه این ۳ کشور قوی تر باشند کشتی دنیا قوی تر می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها