کد خبر: 557138
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۷:۲۷:۰۱
| |

مدیرعامل ذوب‌آهن:

خدابنده‌لو با یک تیم قرارداد بسته

مدیرعامل ذوب‌آهن می‌گوید رقابت با برخی از باشگاه‌های دولتی برابر نیست.

خدابنده‌لو با یک تیم قرارداد بسته
کد خبر: 557138
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۷:۲۷:۰۱

مدیرعامل ذوب‌آهن می‌گوید رقابت با برخی از باشگاه‌های دولتی برابر نیست.

به گزارش ایسنا، علیرضا احسانی درباره عملکرد تیم ذوب‌آهن در سال گذشته اظهار کرد: ذوب‌آهن چندین سال بد را پشت سر گذاشته بود. باتوجه به این‌که مهدی تارتار در تیم سازی مهارت دارد، این مربی جذب شد و با تصمیم او اغلب بازیکنان جدا شدند و تعدادی از بازیکنان جدید لیگ برتر و لیگ یک را جذب کردیم. نیم فصل هم سعی کردیم هماهنگی را بیشتر کنیم و با تغییرات اندک در نیم فصل دوم نتایج بهتر شد و در جدول به ثبات رسیدیم. امیدوارم بتوانیم برای فصل جدید نقاط ضعف را پوشش دهیم و نتایج بهتری کسب کنیم.

او درباره جدایی خدابنده‌لو و تمدید و جذب بازیکنان ذوب‌آهن گفت: خدابنده‌لو نیم فصل می‌خواست برود و باتوجه به مشکلات شخصی‌اش می‌خواست در تهران و کنار خانواده‌اش باشد و نمی‌توانست در اصفهان بماند اما به هر حال سعی کردیم او را نگه داریم و تا پایان فصل ماند. اکنون هم در اردوی تیم ملی امید حضور دارد و چند بازیکن‌ دیگرمان هم در این اردو حضور دارند. هنوز نیامده‌اند تا با آن‌ها صحبت کنیم. درباره خدابنده‌لو به ما گفته‌اند با یک تیم قرارداد بسته است اما نمی‌دانم چقدر صحت دارد. خودش هم چیزی به ما هنوز نگفته است.

مدیرعامل ذوب‌آهن با بیان این‌که "در حال رایزنی برای جذب بازیکن جدید هستیم" گفت: ۴،۵ بازیکن برای پوشش نقاط ضعف‌مان جذب خواهیم کرد اما قیمت بازیکنان آنقدر زیاد شده است که نمی‌دانیم چه می‌شود. اطلاعی ندارم که این مبالغ هنگفت استاندارد است و در سطح فوتبال ماست یا خیر. قراردادها باید با یک منطق افزایش پیدا کند و این قابل درک نیست. شغل‌های کارگری حداقل ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده و بالاترین دستمزد هم حتی نزدیک به دستمزد فوتبالیست‌ها نیست.

او ادامه داد: نباید قیمت‌ها بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کند اما قیمت بازیکنان فوتبال نجومی زیاد می‌شود. ما باتوجه به انضباط مالی باید پیش برویم و با این شرایط در بحث‌ هزینه‌ها مشکل داریم و خرید بازیکن با چنین قیمت‌هایی برای ما سخت است. باید در این بخش ورود و نظارت شود. من نمی‌توانم تیم فوتبال را منحل کنم و باید اعتبارات داشته باشیم تا بتوانیم باشگاه داری کنیم. افزایش قیمت بازیکنان باید با یک شیب ملایم افزایش پیدا می‌کرد.

احسانی امسال می‌خواهند با حداقل قیمت ۱۰ میلیارد بازیکن جذب کنند و با این عدد می‌توان در چند رشته ورزشی تیم داری کرد. با قیمت دو بازیکن می‌شود درحد آسیا تیم بست و جنگید و کسی به این مساله ورود نمی‌کند. هر کسی هر عددی دلش می‌خواهد خرج می‌کند. بیرواند و اسماعیلی فر قرارداد هنگفت می‌بندند و این رقابت برابر نیست. چگونه با فلان باشگاه دولتی رقابت کنیم؟ کارخانه ذوب‌آهن یک سیستم کارگری دارد و اولویت آن خط تولیدش است. ما باتوجه به حساب و کتاب و بودجه باید پیش برویم و در این شرایط کار سخت است.

او درباره تیم داری نکردن برخی از تیم‌های غیرفوتبالی باشگاه گفت: بدهی‌ها و سنواتی در باشگاه وجود دارد که نمی‌توانیم به آن‌ها بی تفاوت باشیم. باید بخشی از بودجه را به پرداخت این بدهی‌ها اختصاص دهیم و این مساله هزینه زیادی را به باشگاه تحمیل کرده است. چاره‌ای نداریم و مجبوریم در بخشی از رشته‌ها تیم داری نکنیم. همه رشته‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند و باشگاه ذوب‌آهن تاریخچه بزرگی دارد اما بحث مالی مهم ترین دغدغه است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اضافه کرد: خیلی تلاش کردیم که بتوانیم بودجه را افزایش دهیم یا اسپانسر جذب کنیم اما این اتفاق نیفتاد و با این شرایط در سال آینده نمی‌توانیم در برخی از رشته‌ها حضور داشته باشیم. شاید در سطح آکادمی کارمان را ادامه دهیم. در فوتبال هم مثل سایر باشگاه‌ها نمی‌توانیم هزینه کنیم اما در اولویت‌هایمان است و خواسته‌های سرمربی تیم را برآورده خواهیم کرد. براساس بودجه‌ای که برای ما پیش بینی شده باید حرکت کنیم. فعلا قرار است جلو برویم تا ببینیم به چه شکل کار کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها