کد خبر: 553810
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۱۳:۲۱:۰۶
| |

واکنش مربی جدید تیم ملی بسکتبال به حضور بازیکنان دو رگه در این تیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: دورگه یا سه‌رگه بودن مدنظرم نیست و هر بازیکن ایرانی که به درد تیم ملی بخورد، قطعاً به اردو دعوت خواهد شد.

واکنش مربی جدید تیم ملی بسکتبال به حضور بازیکنان دو رگه در این تیم
کد خبر: 553810
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ۱۳:۲۱:۰۶

سعید ارمغانی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود اظهار داشت: انتخاب داوری از روی شایستگی بوده است. جواد به‌عنوان گارد رأس و بازیساز یاد گرفته است که چطور تیم را هدایت کند. او در مدیریت و زندگی هم می‌تواند موفق باشد. من سال‌ها از ایران دور بودم، اما با ایران ارتباط داشتم. امیدوارم بتوانم به تیم کمک کنم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: مهم نیست چه کسی سرمربی تیم ملی است، بلکه مهم این است که سرمربی لیاقت آن را داشته باشد که به تیم کمک کند و آن را ارتقا دهد. ما نیاز به وحدت ملی در بسکتبال داریم. همه عوامل دخیل در بسکتبال باید کمک کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

ارمغانی در مورد برنامه‌های خود برای تیم ملی بسکتبال گفت: برنامه‌های من به سه دسته کوتاه، میان و بلندمدت تقسیم می‌شوند. برنامه کوتاه مدت ما روی پنجره سوم انتخابی جام جهانی متمرکز می‌شود. ما 11 تیر ماه در پنجره سوم به مصاف قزاقستان و سپس سوریه خواهیم رفت. ما سابقه باخت به قزاقستان را داریم و نتیجه این دو مسابقه برای‌مان مهم است. همچنین در مرحله بعدی مسابقات با چین و استرالیا روبه‌رو خواهیم شد و اسفند ماه مشخص می‌شود که چه تیمی به جام جهانی صعود خواهد کرد. شرکت در کاپ آسیا (اندونزی) تورنمنت بعدی تیم ملی است که تلاش می‌کنیم با بالاترین پتانسیل در مسابقات شرکت کنیم و بهترین نتیجه را بگیریم. 21 بازیکن به اردو دعوت شده‌اند. من سعی کردم بازیکنانی با کاراکترهای مختلف را به تیم دعوت کنم که در بسکتبال مدرن بسیار مهم است. بازیکنانی باید در تیم ملی باشند که در شرایط مختلف به تیم کمک کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: بسکتبال بازی اشتباهات است و نمی‌توان بسکتبال را بدون اشتباه بازی کرد. حتی کادر فنی هم می‌تواند اشتباه کند. ما عملکرد 21 بازیکن دعوت شده را بررسی‌ خواهیم کرد و امکان تغییر آنها وجود دارد. ما در برنامه میان مدت، تیم را تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی هدایت خواهیم کرد تا به جام جهانی برسیم.

ارمغانی در مورد برنامه‌های بلندمدت خود گفت: با خارج شدن نسل طلایی از بسکتبال باید به فکر تزریق بازیکنان جوان باشیم. به همین دلیل در کنار تیم ملی، تیم ایران نوین  را با حضوری تعدادی بازیکن جوان تشکیل داده‌ایم تا به صورت موازی و با همان سیستم تیم بزرگسالان کار کنند. به این ترتیب در هر لحظه که مشکلی برای تیم اصلی به وجود بیاید، بازیکنی از تیم ایران نوین به تیم بزرگسالان اضافه خواهد شد. هدایت تیم ایران نوین بر عهده محمدرضا اسلامی است که حماد سامری و پویا تاجیک به او کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حامد حدادی کاپیتان تیم ملی خواهد بود که در رختکن و زمین، نقش مهمی ایفا خواهد کرد، گفت: در انتخاب کادر فنی، اختیار تام داشتم. ما در زمین برای هم جان خواهیم داد تا بهترین نتیجه را بگیریم. هر نتیجه‌ای که کسب شود، مسئولیت آن برعهده من خواهد بود. تمرینات تیم ملی از شنبه آینده به مدت دو هفته در سالن فدراسیون بسکتبال برگزار خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم تا به هماهنگی تاکتیکی برسیم. در هفته سوم برای ادامه اردوها به یکی از شهرستان‌ها خواهیم رفت و در ادامه از چند تیم خارجی دعوت کردیم تا برای بازی به ایران بیایند. برای ما مهم است که تماشاگران بازی‌های تدارکاتی تیم را از نزدیک ببینند.

ارمغانی تصریح کرد: برنامه اول ما این است کشورهای حوزه خلیج فارس مثل قطر، بحرین و کویت برای بازی تدارکاتی به جزیره کیش بیایند. برنامه دوم ما، دعوت از تیم‌هایی مثل اردن و لبنان است و قصد داریم بازی تدارکاتی تیم ملی را در صورت نهایی شدن در گرگان انجام دهیم. تیم ملی سپس برای انجام دو یا سه بازی دوستانه به ترکیه و صربستان خواهد رفت و پس از ریکاوری برای حضور در کاپ آسیا آماده خواهد شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال یادآور شد: من به جوانان اعتقاد زیادی دارم. در سال 2000 سرمربی تیم ملی بودم و جوانانی مثل حامد حدادی و جواد داوری را به تیم دعوت کردم که انتقادهایی را در پی داشت، اما شجاعت به خرج دادم و قدم اول را برداشتم. من تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال را نیز زیر نظر دارم و معتقدم این تیم‌ها باید با یکدیگر ارتباط فنی داشته باشند.

وی در مورد تغییرات بسکتبال آسیا در چند سال اخیر اظهار داشت: بسکتبال آسیا در چند سال اخیر پیشرفت فوق‌العاده کرده است. اضافه شدن کشورهایی مثل استرالیا و نیوزیلند نیز باعث شده است تا فیزیک و دانش بسکتبال در آسیا پیشرفت کند. لیگ‌های قدرتمندی مثل چین و ژاپن نیز در این قاره برگزار می‌شود. با این وضعیت کار ما سخت‌تر شده است، اما پیشرفت‌هایی هم داشته‌ایم.

ارمغانی در مورد بازیکنان دعوت شده به اردو گفت: ملاک انتخاب من به هیچ عنوان سن و سال نبوده است، بلکه کاراکترهای مختلف را در نظر داشتم تا تاکتیک‌های ما را در زمین اجرا کنند، اما در تیم ایران نوین سن و سال قطعاً مطرح است. همچنین به اسم و محل تولد نیز توجهی ندارم، بلکه شخصیت بازیکنان برای من اهمیت دارد. دورگه یا سه‌رگه بودن مدنظر من نیست و بازیکن ایرانی اگر به درد تیم ملی بخورد، قطعاً به اردو دعوت خواهد شد. قضیه را نباید به دورگه بودن ربط داد. بازیکنی که در قالب تیم جای بگیرد به اردو دعوت می شود. در مورد صمد نیکخواه نیز چون قصد خداحافظی از بسکتبال را داشت و در لیگ بازی نمی‌کرد به سراغ او نرفتم، وگرنه همانطور که گفتم سن و سال برای من اهمیتی ندارد.

وی در مورد اتفاقات و حاشیه‌های گذشته تیم ملی تصریح کرد: من در این مورد دخیل نبودم و دوست ندارم در این مورد نیز صحبت کنم. مهمتر از مسائل فنی، تشکیل یک خانواده در تیم ملی است که با قلبی بزرگ، جمعی خوب را تشکیل دهند. اختلاف در این جمع طبیعی است و قرار نیست همه چیز زیبا و خوب باشد. ممکن است من  بر سر حامد حدادی داد بزنم یا بازیکنی را از زمین اخراج کنم، این جزئی از کار مربیگری است. ما برای همدیگر در زمین جان خواهیم داد و باید این موضوع را یاد بگیریم و با هم زندگی کنیم.

سرمربی تیم ملی در مورد قراردادش گفت: قرارداد من تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی است و اگر به جام جهانی صعود کنیم، کارم  را تا پایان این مسابقات ادامه خواهم داد. در هر حال خودم را ایرانی می‌دانم و در خدمت تیم ملی هستم. اگر قرارداد من تمدید هم  نشود، باز هم به ایران کمک خواهم کرد. بسکتبال ایران می‌تواند بهتر از اینها باشد و امیدوارم با ریاست داوری پیشرفت محسوسی کند. ضعف نخست بسکتبال ما اهمیت به رده‌های پایه است. برنامه‌ریزی جامع و کاملی در این مورد وجود نداشته است. بسکتبال پایه ایران اگر به اندازه کافی مورد توجه و سرمایه‌گذاری قرار بگیرد، حداقل می‌تواند در حد ترکیه باشد.

ارمغانی تصریح کرد: ما در تیم ملی به بازیکنان آموزش تکنیک نخواهیم داد، بلکه باید به هماهنگی تاکتیکی برسیم. ما برای هر لحظه از بازی‌های خود برنامه داریم و باید روی اجرای تاکتیک‌های خود توسط بازیکنان در زمین تمرین کنیم.

وی در پایان در مورد مصدومیت‌های حامد حدادی گفت: مصدومیت حدادی طبیعی است. یک ماشین هم بعد از 20 سال قطعاً خراب می‌شود و باید قطعات آن را تعویض کرد. ما نمی‌توانیم قطعات حامد را تعویض کنیم و باید با او مدارا کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها