کد خبر: 549903
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۷:۴۹:۰۶
| |

اخطار رسمی فیفا به فوتبال ایران

​فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا به فدراسیون فوتبال ایران به خاطر اتفاقات دیدار با عراق اخطار داد.

اخطار رسمی فیفا به فوتبال ایران
کد خبر: 549903
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۷:۴۹:۰۶

فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا جدیدترین احکام انضباطی خود را منتشر کرد و بر این اساس چندین فدراسیون فوتبال را با جریمه و محرومیت روبه‌رو کرد. بر این اساس فیفا به فدراسیون فوتبال ایران به خاطر تامین نشدن امنیت و رعایت نکردن قوانین ایمنی در جریان رویارویی با عراق در دیدار برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اخطار داد. 

به گزارش ایسنا، مهمترین احکام انضباطی فیفا به تیم‌های آفریقایی اختصاص داشته است. سنگال که با برتری برابر مصر به جام جهانی راه یافت باید ۱۷۵ هزار فرانک سوییس(حدود ۱۷۰ هزار و ۹۰۰ یورو) برای حوادث بازی با مصر بپردازد و بازی بین‌المللی بعدی خود را پشت درهای بسته انجام دهد. 

هم‌چنین اتحادیه فوتبال نیجریه ۱۵۰۰۰۰ فرانک سوییس (حدود ۱۴۶۵۰۰ یورو) جریمه شده است و هم‌چنین باید بازی بین المللی بعدی خود را بدون تماشاگر انجام دهد. شورش هواداران پس از تساوی یک بر یک در بازی حساس مقدماتی جام جهانی مقابل غنا آسیب زیادی به ورزشگاه زد. 

کمیته انضباطی فیفا همچنین تصمیم گرفت فدراسیون فوتبال الجزایر را ۳۰۰۰ فرانک جریمه کند.

فدراسیون فوتبال لبنان نیز به دلیل رعایت نکردن امنیت و پرتاب اشیا به زمین در جریان رویارویی با سوریه در ماه مارس گذشته،  مبلغ ۱۰۰ هزار فرانک جریمه و فدراسیون فوتبال سوریه  ۷۵۰۰ فرانک جریمه شد.

شیلی، کلمبیا، السالوادور و هندوراس از دیگر تیم‌هایی بودند که به دلیل تخلفات مختلف در مسابقات مقدماتی جام جهانی با جریمه مالی و محرومیت از حضور هواداران محکوم شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها