رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی:

۷۳ هزار دلار و یک آپارتمان پرسپولیس ناپدیده شده!

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: یک آپارتمان به اسم پرسپولیس بوده که الان خبری از آن نیست.

۷۳ هزار دلار و یک آپارتمان پرسپولیس ناپدیده شده!
کد خبر: 540144
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۰۸:۵۸:۱۷

 حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، درباره ابهامات مالی در جریان خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهاراتی داشت.

به گزارش میزان، گزیده‌ای از این صحبت ها را در زیر می‌خوانید:

*ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) جزو دارایی‌های پرسپولیس و استقلال نیست، اما ورزشگاه درفشی‌فر و شهید گمنام به نام پرسپولیس و کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار به نام استقلال است. ارزش ۳۲۱۰ میلیاردی پرسپولیس و ۲۷۸۰ میلیاردی استقلال بیشتر مربوط به ارزش برند این دو باشگاه است.

*یک آپارتمان به اسم پرسپولیس بوده که الان خبری از آن نیست. در بخش ابهامات مالی باشگاه پرسپولیس، یک مبلغ ۷۳ هزار دلار و یک آپارتمان وجود دارد. این موضوع به عنوان ابهام اعلام شده و باید رسیدگی شود. رسیدگی قطعی نیاز به حکم دارد؛ از این رو از دستگاه قضا تقاضا کردیم که پیگیری شود. این ابهام جزو اموال دولت است و هنوز بیت‌المال حساب می‌شود. باید حساسیت وجود داشته باشد حتی اگر از سی سال قبل مانده باشد.

*برای اولین‌بار صورت‌های مالی حسابرسی‌شده استقلال و پرسپولیس با ریز جزئیات روی سایت سازمان قابل مشاهده است.

*باید یک شعبه ویژه مسئول برخورد با افرادی شود که در استقلال و پرسپولیس ابهامات مالی ایجاد کرده‌اند تا اموال به این دو باشگاه برگردد.

*پرسپولیس در فصل گذشته بین ۹ تا ۱۴ میلیارد سودآوری داشته، اما استقلال ضرر کرده است. هر دو باشگاه بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارند.

*استقلال ۱۹۸ میلیارد و پرسپولیس ۱۹۳ میلیارد تومان مالیات قابل بخشش دارند که پیگیری لازم دارد؛ همچنین استقلال ۷۵ میلیارد و پرسپولیس ۱۲۳ میلیارد بدهی مالیات قطعی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها