کد خبر: 539400
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۳:۴۱:۰۶
| |

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس بر روال واگذاری سرخابی ها در بورس نظارت می کند

سید نظام موسوی گفت: البته مجلس بر اهلیت شخصیت های حقیقی و حقوقی که در روال واگذاری این باشگاه ها ورود می کند نظارت خواهد کرد.

مجلس بر روال واگذاری سرخابی ها در بورس نظارت می کند
کد خبر: 539400
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۳:۴۱:۰۶

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بر اهلیت شخصیت های حقیقی و حقوقی در روال واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس نظارت خواهد کرد. مراحل واگذاری در حال پیشرفت است و طبق گزارش ها در مرحله اول ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید نظام موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز در توضیح مصوبات صبح امروز مجلس گفت: با تصویب مجلس به صندوق حمل ونقل اجازه داده شد تا با تاسیس صندوق پروژه در بورس سهام های خرد و سرگردان را جذب و برای تکمیل یا احداث پروژه های حمل و نقل استفاده کند. این مصوبه به تقویت بازار سرمایه و توسعه زیرساخت ها کمک فراوانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات زندان های کشور و برخی از مسائل پیش آمده برای زندانیان و همچنین نیروهای خدوم سازمان زندان ها نمایندگان مجلس تصویب کردند که  ۲۰۰۰ میلیارد از طریق واگذاری املاک سازمان زندان ها برا طرح های توسعه ای زندان ها اختصاص داده شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به ارجاع پیشنهاد مربوط به اعطای سهام به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد به کمیسیون تلفیق گفت: این پیشنهاد به دنبال این است در صورت سهام عدالت به همه کسانی که واجد شرایط دریافت سهام هستند اما تاکنون از دریافت سهام محروم بودند، اعطا شود منتها قرار شد دو کمیسیون اقتصادی و تلفیق به بررسی دقیق این موضوع پرداخته تا مشخص شود آیا سهام عدالت موجود به میزانی هست که همه افراد جامانده واجد شرایط داده شود.

موسوی با اشاره به پیشنهادی درباره واگذاری ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم، گفت: با تذکر رئیس مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان در خصوص اینکه دولت اراده جدی برای واگذاری سهام این دو باشگاه دارد و روال واگذاری آن آغاز شده است و نیازی به حکم جدید برای آن نیست لذا قرار شد مجلس از این پیشنهاد عبور کند.

وی در پایان گفت: البته مجلس بر اهلیت شخصیت های حقیقی و حقوقی که در روال واگذاری این باشگاه ها ورود می کند نظارت خواهد کرد اما مراحل واگذاری در حال پیشرفت است و طبق گزارش ها در مرحله اول ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها