انتقاد قهرمان جهان و المپیک از چرخه انتخابی محمد بنا: فرمالیته است!

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی انتقاد کرد و گفت: این چرخه از عدالت به دور است و فدراسیون باید روشی مبتنی بر عدالت را در انتخاب ملی‌پوشان اجرایی کند.

انتقاد قهرمان جهان و المپیک از چرخه انتخابی محمد بنا: فرمالیته است!
کد خبر: 525132
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۰۹:۵۴:۱۱

اعتمادآنلاین| امید نوروزی درباره انتقادها از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای انتخاب ملی پوشان ایران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی 2022، اظهار کرد: این چرخه پر از ایراد و فرمالیته است و نمی‌تواند عدالت را در انتخاب ملی پوشان اجرا کند. احساس می‌کنم ارائه این چرخه فقط برای راضی کردن اهالی کشتی و مردم است، در حالیکه این چرخه اصلا انتخابی نیست.

به گزارش ایسنا،دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، افزود: فدراسیون کشتی باید عدالت را در انتخابی کشتی فرنگی برقرار کند تا همه کشتی‌گیران در سراسر کشور این شانس را داشته باشند که به دوبنده تیم ملی برسند.

وی با بیان اینکه انتخابی عدالت‌محور پیش از این نیز در تیم‌های امید و بزرگسالان اجرایی نشد، گفت: در تیم امید نیز عدالت در انتخاب کشتی‌گیران رعایت نشد و همین امر دلزدگی بسیاری از کشتی‌گیران را به دنبال داشت. بسیاری از قهرمانان ما در رده امید با وجود شایستگی، شانس رسیدن به تیم ملی را از دست دادند و یک سال عمر قهرمانی‌شان هدر رفت.

نوروزی تصریح کرد: فدراسیون کشتی باید بر این روند نظارت جدی داشته باشد و انتخابی را به گونه‌ای طراحی کند که روش و شکل انتخاب و پروسه فرآیند، برای اهالی کشتی و مردم واضح و روشن و بدون ابهام و کلی گویی باشد. ما باید رقابت های قهرمانی کشور و جام تختی را در بالاترین سطح برگزار کنیم و در نهایت با عنوان‌داران جهان و المپیک، 8 نفر برتر در انتخابی رو در رو به میدان بروند تا چهره ملی‌پوش ایران در هر وزن مشخص شود. در این صورت است که می‌توانیم ادعا کنیم عادلانه رفتار کرده‌ایم.

قهرمان المپیک 2012 لندن، با تاکید بر اینکه ما نیز باید مانند روس‌ها و دیگر قدرت‌های جهان، انتخابی رو در رو را مبنای کارمان قرار دهیم، گفت: روش اعلام شده اشتباه است و کادر فنی می‌خواهد دست خودش باز باشد. ما اگر هم می‌خواهیم تورنمنت خارجی را مد نظر قرار دهیم تنها در صورتی است که در یکی دو وزن اگر دو نفر برتر خیلی به هم نزدیک باشند می‌توانیم عملکردشان را در تورنمنت معتبر خارجی نیز مبنای تصمیم گیری‌ قرار دهیم. نباید ملاک اصلی کادر فنی برای انتخاب ملی‌پوشان تنها حضور در تورنمنت خارجی باشد، در اینصورت دیگر هیچ انگیزه‌ای برای کشتی‌گیران و مربیان سازنده که زحمات زیادی در باشگاه‌ها می‌کشند، باقی نمی‌ماند و قطعا جمعیت کشتی‌گیران کشور باز هم کاهش خواهد یافت.

نوروزی در پایان گفت: ما با رعایت عدالت در انتخابی می توانیم این انگیزه را در بین همه کشتی گیران ایجاد کنیم تا با روحیه و انرژی بالا تمرین کنند و دنبال پیشرفت باشند، در غیر اینصورت با شعار و روش غیرشفاف، بسیاری از کشتی‌گیران و مربیان بی انگیزه می شوند. فدراسیون کشتی موظف است انتخابی در تمامی رده‌ها را تمام و کمال انجام دهد و روش‌های من درآوردی را اجرا نکند. انتخابی عدالت محور باید مبنای کار باشد، در غیر اینصورت مشکلات زیادی برای کشتی ایران ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها