کد خبر: 520457
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

با بیان اینکه "اینچه درگاهی" باید استعفا کند

خرسندل: ژیمناستیک اکنون هم تعلیق است/ از چه می‌ترسند!

پیشکسوت و کارشناس ژیمناستیک گفت: همین اکنون هم ژیمناستیک ما تعلیق است. هیچ خبر و مسابقه ای در این رشته نیست و معلوم نیست مسوولان از چه چیزی می ترسند.

خرسندل: ژیمناستیک اکنون هم تعلیق است/ از چه می‌ترسند!
کد خبر: 520457
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل خرسندل در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: از این افتضاح تر هم مگر فدراسیون داریم، در 80 سال گذشته سابقه نداشته که یک فدراسیون این شکلی بلاتکلیف باشد. دوره ریاست درگاهی 19 تیر به پایان رسیده، اما درگاهی می‌گوید رییس فدراسیون است و نمی‌رود. بازرسی کل کشور صلاحیت او را رد کرده، معاون وزیر هم در برنامه زنده تلوزیونی اعلام کرد که وزارت تابع بازرسی کل کشور است اما درگاهی صندلی ریاست را رها نمی‌کند.

به گزارش ایسنا،وی در پاسخ به این سوال که علت عدم کناره‌گیری درگاهی از ریاست فدراسیون ژیمناستیک گفت: زمانی که او به ریاست فدراسیون می‌رسد بدون هماهنگی با وزارت ورزش مجمعی را تشکیل داد که خودش رییس آن مجمع است. البته او چهارسال با اساسنامه مصوب ریاست کرده و مسئولان وزارت در مجامع حضور داشته‌اند اما بعد از دوره ریاستش اعلام کرده که ریاست مجمع را با تایید فدراسیون جهانی به عهده دارد و اگر او را برکنار کنند، ژیمناستیک ایران تعلیق خواهد شد. با توجه به‌ این‌ شرایط درگاهی ادعا می‌کند می تواند کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران را انتخاب کند تا مجددا رای بیاورد.

پیشکسوت ژیمناستیک در ادامه گفت: همین اکنون هم ژیمناستیک ما تعلیق است. هیچ خبر و مسابقه‌ای در این رشته نیست. مدیران ورزش از چه می ترسند. درگاهی اجازه امضا ندارد، اتوماسیون ندارد و بودجه‌ای به ژیمناستیک داده نمی‌شود. حتی وزارت همه روسای فدراسیون‌ها را دعوت کرده اما او دعوت نشده است، اما درگاهی همچنان مانده و می‌گوید نمی‌رود. به گفته علی‌نژاد به دلیل تخلفات و رد کردن برخی از خط قرمزها درگاهی از سوی بازرسی کل کشور رد صلاحیت شده است.

وی در ادامه در خصوص آسیب‌هایی که به این رشته و ورزشکاران در این شرایط خواهد رسید گفت: تا زمان که تکلیف فدراسیون مشخص نباشد و با این شرایط هیچ تعاملی بین درگاهی و وزارت ورزش وجود نداشته باشد طبیعتا هیچ فعالیتی در این رشته برقرار نخواهد شد. به طبع آن ورزشکاران خانه نشین شده و سرخورده می شوند. روز به روز ژیمناستیک رو به نابودی خواهد رفت. 4 ماه از پایان ریاست درگاهی گذشته اما او همچنان از وزارت ورزش تمکین نمی‌کند.

کارشناس ژیمناستیک در ادامه گفت: باید اکنون درگاهی استعفا دهد تا کاندیداهای این فدراسیون ثبت نام کنند و انتخابات طبق اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی برگزار شود. اکنون این رشته بلاتکلیف است و هیچ خبری نیست. اکنون این رشته هیچ مسئولی ندارد و همین ها باعث شده اتفاقات بدی در این رشته رخ دهد. این ورزش روز به روز دچار مشکلات زیادی می شود و هیچ فرقی هم با تعلیق ندارد. هیچ طرح و برنامه‌ای در این رشته نداریم و درگاهی هم لج کرده و نمی‌رود.

خرسندل گفت: هر فدراسیون برای سال آینده خود برنامه‌ای دارد و براساس آن اردوها برگزار می شود و ورزشکاران فعالیت می‌کنند اما اکنون هیچ برنامه‌ای در ژیمناستیک نیست. چند روز قبل مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن بود که ایران هم می توانست چند نماینده در آن مسابقات داشته باشد اما ما اعزامی نداشتیم. شورای برون مرزی اجازه اعزام به ورزشکاران این رشته را نمی دهد. کسی دیگر درگاهی را قبول ندارد.

وی در پایان گفت: اکنون باید درگاهی از ریاست فدراسیون کنار برود و منافع شخصی را کنار بگذارد. نباید این رشته بیش از این دچار آسیب شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها