کد خبر: 460065
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۱:۵۴:۰۰
| |

خط حمله استقلال بلای جان مدافعان

هنگامی که سوت آغاز فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر به صدا درآمد، اغلب کارشناسان بر این باور بودند که استقلال بابت گلزنی مشکل خاصی نخواهد داشت چون علاوه بر آقای گل فصل قبل، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری را نیز در اختیار دارد که عناصر تهاجمی فوق‌العاده کارآمدی محسوب می‌شوند.

خط حمله استقلال بلای جان مدافعان
کد خبر: 460065
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| هنگامی که سوت آغاز فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر به صدا درآمد، اغلب کارشناسان بر این باور بودند که استقلال بابت گلزنی مشکل خاصی نخواهد داشت چون علاوه بر آقای گل فصل قبل، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری را نیز در اختیار دارد که عناصر تهاجمی فوق‌العاده کارآمدی محسوب می‌شوند بنابراین محمود فکری باید اساس کار تاکتیکی خود را بر پایه حل مشکلات این تیم در خط دفاعی و دروازه‌بانی استوار کند. مشکلاتی که فصل گذشته به معنای واقعی کلمه برای آبی‌پوشان دردسر درست کرده و هواداران این تیم را آزار داد ولی پس از سپری شدن چند هفته از فصل کنونی، همه چیز رنگ عوض کرد. استقلال به لطف بهتر شدن ساختار دفاعی و البته درخشش فوق‌تصور محمدرشید مظاهری، آمار گل‌های خورده خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داد اما تعداد پایین گل‌های زده این تیم باعث نگرانی شده بود!

مصدومیت و افت کیفی


فصل جدید در حالی آغاز شد که مهدی قایدی به مراتب با آن بازیکن آماده چند ماه قبل فاصله داشت و دوران افت خود را سپری می‌کرد. از طرف دیگر، امیرارسلان مطهری نیز با وجود گلزنی در هفته اول مقابل مس رفسنجان، اصلاً مهاجمی نبود که انتظارش را داشتیم. به این موارد باید اضافه‌ وزن، اختلاف مقطعی و البته مصدومیت شیخ دیاباته را هم اضافه کرد که موجب شد این بازیکن تعداد قابل ملاحظه‌ای از دیدارهای آغاز فصل از دست بدهد و در مسابقاتی که وارد زمین شد نیز کارآیی لازم را نداشته باشد. چنین مواردی زنگ خطر را برای فکری به صدا درآورده تا هرچه سریع‌تر تدبیری برای حل این مشکل اتخاذ کند.

راهکار روانی


سرمربی استقلال بهترین راهکار برای حل مشکل گلزنی تیم خود را افزایش دادن روحیه مهاجمان دانست و به همین خاطر روش‌های ویژه‌ای را برای بهتر کردن رابطه خود با شیخ، مطهری و قایدی به کار بست. شیوه‌هایی که اتفاقاً جواب داد و آرام آرام مردان خط آتش استقلال دوباره به همان نفراتی بدل شدند که فصل گذشته تمام مدافعان لیگ برتری از رویارویی با آنها واهمه داشتند و فورواردهای استقلال برای عناصر دفاعی حریف حکم کابوس را ایفا می‌کردند.

بازگشت به اوج


شیوه‌های تمرینی در کنار روش‌های روانی فکری کاملاً برای افزایش ضریب کارآیی مهاجمان کارگر واقع شد. قایدی از جدال مقابل گل‌گهر روند گلزنی خود را استارت زد و حالا چهار مسابقه متوالی است که برای استقلال پیام‌آور شادی می‌شود. مطهری گل بسیار مهمی در دربی به ثمر رساند و مقابل تراکتور نیز نمایش کاملاً امیدوارکننده‌ای ارائه کرد، به این نفرات باید شیخ دیاباته را هم افزود که طلسم گل نزدن خود را دقیقاً مانند فصل گذشته در تبریز شکست و حالا دوباره برای رسیدن به عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ برتر استارت زده است.

آتش بر جان مدافعان


حالا که هر سه مهاجم استقلال در بهترین شرایط روحی و فنی خود قرار گرفته‌اند، محمود فکری نیز با استفاده از فرصت در حال دمیدن بر آتش آمادگی آنهاست تا شعله‌هایش بیشتر به جان رقبا بیفتد. مرد شماره یک نیمکت استقلال در مصاحبه اخیر خود با خبر ورزشی مدعی شده قایدی لیاقت بر تن کردن پیراهن شماره 10 تیم ملی را دارد و دیاباته نیز می‌تواند حتی بیشتر از فصل گذشته که آقای گل لیگ برتر ایران شد، گل بزند. او همچنین از ارسلان نیز حسابی تعریف کرده و کاملاً پیداست بهترین راهکار برای حفظ این مهاجمان را پیدا کرده است. مردانی که اگر در اوج باشند، استقلال از بابت لرزاندن تور دروازه رقبا دغدغه‌ای نخواهد داشت.


منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها