کد خبر: 457603
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گزارش می‌دهد:

علی کریمی چقدر شانس برنده شدن دارد؟ / واعظ آشتیانی: رأی نیاوردن برخی افراد در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قابل پیش‌بینی است

علی کریمی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ایران شد تا شاهد یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی ایران باشیم. این اتفاقات به لطف فیفا و تغییرات اساسنامه این فدراسیون رقم خورده است، تغییراتی که جواز حضور اهالی فوتبال در انتخابات را صادر کرده است.

علی کریمی چقدر شانس برنده شدن دارد؟ / واعظ آشتیانی: رأی نیاوردن برخی افراد در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال قابل پیش‌بینی است
کد خبر: 457603
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی کریمی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ایران شد تا شاهد یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی ایران باشیم. این اتفاقات به لطف فیفا و تغییرات اساسنامه این فدراسیون رقم خورده است، تغییراتی که جواز حضور اهالی فوتبال در انتخابات را صادر کرده است.

هرچند حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون انتقادهایی برانگیخت، اما بازیکنان و اسطوره‌های فوتبال ایران از حضور او حمایت کردند. حمایت‌ها از علی کریمی قبل از اعلام رسمی حضور او در این انتخابات آغاز شد و بعد از اعلام رسمی نامزدی او در انتخابات فدراسیون به اوج خود رسید.

چه کسی از علی کریمی حمایت کرد؟

خداداد عزیزی اولین فردی بود که از کریمی حمایت کرد. او درباره حضور کریمی در این انتخابات گفته است: «فکر می‌کنم تمامی اهالی فوتبال به احترام اینکه علی کریمی کاندیدای ریاست فدراسیون شده است باید خبردار به احترام او بایستند. جز علی کریمی هر فرد دیگری رأی بیاورد این فوتبال را باید خاک بر سرش ریخت و درش را بست.»

وریا غفوری کاپیتان استقلال هم در اینستاگرام از حضور کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال حمایت کرد و نوشت: «چه خبر خوبی، یکی از جنس فوتبال از جنس خودمون امیدوارم بهترین اتفاق براتون رقم بخوره و انشاءالله قربانی افراد پشت پرده نشوی.»

1

معرفی مهدی مهدوی‌کیا به عنوان نایب‌رئیس اول فضا را برای علی کریمی مطلوب‌‌تر از قبل کرد. کریمی با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: «در اصل رئیس شمایید مهدی جان، مرسی که کنارمان هستی. ان‌شاءالله اتفاق‌های خوب برای فوتبال بیفتد به کمک همه فوتبالی‌ها و فوتبال دوستان.»

1

این پست با واکنش مثبت اهالی فوتبال همراه بود. فرشته کریمی بازیکن تیم ملی فوتسال زنان ایران نوشت: «به امید روزهای خوب فوتبالی.»

نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران نیز نوشت: «مطمئنم روند پیشرفت فوتبال در همه رده‌ها چه خانم‌ها چه آقایون با وجود شما و کادرتون آغاز میشه و ما لذتش رو میبریم.»

1

فرشید طالبی بازیکن پیشین باشگاه ذوب‌آهن اصفهان و تیم ملی فوتبال نظر داد: «فوتبال ما به مدیر فوتبالی، دلسوز و مردمی نیاز دارد.»

یحیی گل‌محمدی مربی تیم فوتبال پرسپولیس هم گفت: «به امید موفقیت شما و فوتبال ایران.»

1

علی کریمی مخالف هم دارد

هرچند فوتبالی‌ها از حضور کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال استقبال کرده‌اند، اما هستند افرادی که مخالف حضور کریمی در این انتخابات هستند. قاسم رنجبران رئیس هیات فوتبال استان هرمزگان یکی از همان افراد است. او در یک برنامه تلویزیونی به صراحت گفت که علی کریمی و افرادی از جنس کریمی توان ریاست بر فدراسیون فوتبال را ندارند. او همچنین اظهار کرد که کریمی در این انتخابات رأی نخواهد آورد. حرف‌های رنجبران شایعاتی درباره سلامت انتخابات به وجود آورده است که چندان به نفع فوتبال ایران نیست.

داریوش مصطفوی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران هم ضمن انتقاد از حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «کریمی یکی از افراد مورد علاقه‌ام است، اما او در شرایط بهتر باید کاندیدا شود و با عجله برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام نکند. کریمی چهره محبوب و مربی خوبی است، اما محبوبیت خود را با ورود به انتخابات خدشه‌دار نکند. من صلاح کریمی را می‌خواهم و او باید با درایت و مدیریت خوبی وارد جریان انتخابات شود. البته من از حضور بازیکنانی همانند کریمی در انتخابات استقبال می‌کنم، اما آنها دوره مدیریت فوتبال را سپری نکرده‌اند.»

داریوش مصطفوی

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره صحبت‌های رئیس هیات فوتبال هرمزگان گفت: «بهتر است با بدبینی به این صحبت‌ها نگاه نکنیم. تحلیل رأی آوردن یا نیاوردن افراد در انتخابات فدراسیون فوتبال چندان کار سختی نیست. کسانی که فوتبال و مسائل آن را رصد می‌کنند و با چالش‌های آن آشنا هستند به خوبی می‌توانند رأی نیاوردن برخی افراد در انتخابات فدراسیون را حدس بزنند.»

آشتیانی در ادامه گفت: «این صحبت‌های من نافی قبیله‌گرایی در فدراسیون فوتبال ایران نیست. من همیشه گفته‌ام که یک باندی در فدراسیون فوتبال ایران شکل گرفته است و این باندبازی را باید با یک تدبیر متلاشی کرد. باید یک فرمول کارآمد برای مقابله با این باند پیدا کنیم. در غیر این صورت فوتبال ایران چهره توسعه به خودش نخواهد دید. با بودن این افراد فوتبال ایران رشد نمی‌کند. اما رأی نیاوردن برخی افراد در این انتخابات قابل پیش‌بینی است.»

امیررضا واعظ آشتیانی

واعظ آشتیانی با اشاره به ناآشنایی کریمی با مبانی مدیریتی توضیح داد: «فرض کنیم کریمی رئیس فدراسیون فوتبال هم شد. کریمی با کدام پشتوانه مدیریتی می‌خواهد این فدراسیون را به سرانجام برساند؟ فکر می‌کنم کسی باید رئیس فدراسیون فوتبال شود که چالش‌های این فدراسیون را بشناسد. در ورزش ایران مدیرانی داشته‌ایم که کاملاً ورزشی بوده‌اند اما نتوانسته‌اند موفقیت زیادی کسب کنند. برعکس این موضوع را هم شاهد بوده‌ایم که افرادی مدیریت بخش‌هایی از ورزش ایران را به دست گرفته‌اند که هیچ آشنایی‌ای با ورزش نداشته‌اند اما عملکرد موفقی داشته‌اند.»

او سپس گفت: «فوتبال ایران احتیاج به مدیر دارد. کسی که مدیریت را بلد است فکری سیستمی دارد. کسی که مدیر است افراد را در جایگاه اصلی خودشان استفاده می‌کند. متاسفانه مدیریت در کشور ایران جدی گرفته نمی‌شود و تا زمانی که مدیریت را به عنوان یک حرفه قبول نکنیم شاهد بروز مشکلات در تمام عرصه‌های کشور خواهیم بود.»

علی کریمی

در چنین شرایطی علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران شرکت کرده است و باید منتظر ماند و دید این اسطوره فوتبال ایران می‌تواند در این راه موفق باشد یا اینکه اهالی فوتبال باید منتظر حضور یک غیرفوتبالی در رأس مدیریت فوتبال ایران باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها