کد خبر: 450940
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۹:۰۰
| |

استقلال اصلا مربی دارد؟

استقلال روی نیمکت خود سه سرمربی دارد، باتجربه‌هایی مثل مظلومی و مرفاوی که سابقه هدایت این تیم را در گذشته داشته‌اند و محمود فکری سکاندار فصل اخیر آبی‌پوشان. اما فوتبال بی‌برنامه و هدفی از این تیم شاهد هستیم.

استقلال اصلا مربی دارد؟
کد خبر: 450940
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال روی نیمکت خود سه سرمربی دارد، باتجربه‌هایی مثل مظلومی و مرفاوی که سابقه هدایت این تیم را در گذشته داشته‌اند و محمود فکری سکاندار فصل اخیر آبی‌پوشان. اما فوتبال بی‌برنامه و هدفی از این تیم شاهد هستیم. فوتبالی مبتنی بر اتفاقات و اشتباهات احتمالی حریف که شاید زمینه‌ساز رسیدن به گل و پیروزی باشد.

چنین استقلالی بدون شک در بدترین روزهای این باشگاه ریشه‌دار و پرافتخار هم دیده نشده است. بدون خلق موقعیت و هیچ برنامه‌ای برای رسیدن به دروازه حریف! بازی که شروع می‌شود گویی ارتباط نیمکت با بازیکنان داخل میدان به کلی قطع شده و هرکس برای خودش بازی می‌کند. از دقیقه یک تا سوت پایان هیچ تغییری در روش بازی دیده نمی‌شود!

به ‌جز بازی اول که پنجره بسته نقل و انتقالات به داد فکری ‌رسید و بالاجبار با ترکیب اصلی فصل پیش به میدان رفت و به سه امتیاز بازی با مس رفسنجان رسید دیگر هیچ رد و نشانی از آن تیم همیشه مدعی که نتیجه‌ای به جز قهرمانی، هواداران پرشمارش را راضی نمی‌کند، دیده نشده است. شاگردان فکری در چهار بازی مقابل فولاد، ماشین‌سازی، پیکان و نفت آبادان، ضمن اینکه در خلق موقعیت گلزنی به شدت ناتوان بوده‌اند تنها سه بار به گل رسیده‌اند. یک پنالتی، یک ضربه ایستگاهی با شلیک زیبای ملیچ و گل حاصل از اشتباه عجیب سنگربان آبادان!

این برای آبی‌ها بسیار نگران‌کننده است. آنها شاید به لحاظ امتیازی در این مقطع از فصل بهتر از استقلال، استراماچونی، شفر و ‌منصوریان بوده باشند اما تیم آنها در ناکامی‌ها هم بارقه‌های امید را در دل هواداران روشن می‌کرد اما با این شکل و سیاق که تیم فکری در پیش گرفته است، رسیدن به استقلال مورد قبول هواداران تقریبا غیر ممکن می‌نماید!

این تیم بعد از سال‌های زیادی که از فقر مهره‌های کارآمد و کوچ ستاره‌هایش در ابتدای فصل رنج می‌برد، امسال به ثباتی نسبی رسیده و ضمن حفظ استخوان بندی فصل قبل، نفرات جدیدی هم جذب کرده است. آنها در هر پست دو بازیکن شاخص دارند که از این حیث پرمهره‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شوند اما جریان کار طوری توسط گروه مربیان این تیم چیده شد تا تعداد زیادی مصدوم روی دست استقلال بگذارد. دیگر دکتر نوروزی هم نیست تا مرهمی بر دردها و مصدومیت های بازیکنان بگذارد. اشتباهات داوری در بعضی صحنه‌ها هم در عدم موفقیت این تیم نقش داشته و این مهم دم‌دستی‌ترین بهانه برای کادر فنی در توجیه ناکامی تیم بوده است اما با احترام به سوابق ارزشمند هر سه سرمربی حاضر روی نیمکت استقلال آینده‌ای روشن را نمی‌توان برای این تیم متصور بود. بازی آنها چنگی به دل نمی‌زند، تنوع تاکتیکی که بماند، ساده‌ترین شیوه‌های متداول در فوتبال هم در نحوه باری آنها دیده نمی‌شود!

آنها اگر آن وقت و انرژی زیادی که صرف پرداختن به اشتباهات داوری می‌کنند را برای بر طرف کردن اشکالات فنی‌شان خرج کنند یقینا به نتایج بهتری خواهند ‌رسید! اینکه همه تقصیرها را گردن داوری انداخته و خود را بری از اشکال بدانیم چیزی جز فرافکنی و فریب فوتبال‌دوستان نیست. باید بپذیرید سهم شما از این ناکامی کمتر از قاضی میدان نبوده است!

تیمی که مثلث تهاجمی مرگبار لیگ را در اختیار دارد اما یکی را که آقای گل فصل قبل بوده به قهقرای مصدومیت فرستاده و آن دوتای دیگر و بخصوص ارسلان مطهری در سردرگمی و بلبشوی حاکم بر زمین کمترین بازدهی و کارآیی را دارند.

در چنین وضعیتی باید از تصمیم گیران باشگاه پرسید آیا انتخاب این گروه فنی برای تیمی که عطش زیادی برای رسیدن به قهرمانی دارد، نسخه شفابخشی بوده است؟!

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها