کد خبر: 442657
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۳:۴۳:۱۴
| |

صمد مرفاوی: هر کس سر تمرین نرود، می‌گویند قهر کرده

دلیل عدم حضورم در تمرین روز شنبه استقلال یک مسافرت کاری بود که باید انجام می‌دادم و شایعه قهر کردن من از استقلال تحت هیچ شرایطی صحت ندارد.

صمد مرفاوی: هر کس سر تمرین نرود، می‌گویند قهر کرده
کد خبر: 442657
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۳:۴۳:۱۴

اعتمادآنلاین| فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در شرف آغاز است و استقلال نیز همچون سایر مدعیان تمرینات و دیدارهای تدارکاتی خودش را به صورت مداوم دنبال می‌کند. البته آبی‌پوشان پایتخت طی چند روز گذشته با حاشیه‌های عجیب و غریبی مواجه شدند و تحولاتی نیز در جمع آنها رخ داد. همه این موارد باعث شد با صمد مرفاوی همکلام شویم.

غیبت و قهر

همان‌طور که به شما گفته بودم، دلیل عدم حضورم در تمرین روز شنبه استقلال یک مسافرت کاری بود که باید انجام می‌دادم و شایعه قهر کردن من از استقلال تحت هیچ شرایطی صحت ندارد. تمرین روز شنبه ریکاوری بود و یک‌شنبه هم تعطیل بودیم به همین خاطر از فرصت استفاده کردم و مرخصی گرفتم چون می‌دانستم هنگامی که مسابقات آغاز شود، عملاً دیگر هیچ فرصتی برای رسیدگی به سایر امور برای ما باقی نمی‌ماند و دیدارها به صورت کاملاً فشرده دنبال خواهد شد ولی شرایط استقلال بسیار خاص است و به دلیل هواداران پرشماری که دارد، کوچک‌ترین اتفاقی در این تیم زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. هر کس یک جلسه سر تمرین استقلال نرود و غیبت کند، بلافاصله شایعه می‌کنند قهر کرده است.

تکمیل تیم

خوشبختانه هفته سوم تمرینات پیش‌فصل را با موفقیت و طبق برنامه‌ای که از قبل تدوین کرده بودیم، جلو بردیم. الان از وضعیت استقلال راضی هستم ولی باید این واقعیت را بپذیریم که تیم هنوز به آمادگی آرمانی نرسیده است!

محدودیت‌ها و ماجرای سرخابی‌ها

ما تابع سازمان لیگ هستیم و هر طور که برنامه‌ریزی کنند خودمان را با آن منطبق می‌کنیم. طبق برنامه اولیه اصلاً داشتیم برای استارت لیگ برتر در روز دهم آبان آماده می‌شدیم ولی مسابقات به تعویق افتاد. همه مربیان و دست‌اندرکاران فوتبال ایران برای من فوق‌العاده محترم هستند ولی گاهی اوقات حرف‌های عجیب و غریبی می‌شنویم. اینکه می‌گویند فصل جدید به خاطر استقلال و پرسپولیس به تعویق افتاده اصلاً درست نیست چون سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اصلاً در این مسئله دخیل نبودند. ستاد ملی کرونا دستور به تعویق افتادن فصل جدید را صادر کرد. این ستاد اصلاً کاری به استقلال یا پرسپولیس ندارد بلکه بحث سلامت جامعه را در اولویت کار خودش قرار می‌دهد. چند روز قبل اعلام شد رقابت‌های لیگ برتر والیبال نیز به تعویق افتاده است، خب آیا تأخیر در آغاز آن مسابقات نیز به خاطر استقلال و پرسپولیس بوده است؟ اصلاً استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر والیبال تیم دارند؟ الان برخی از پاساژها تعطیل شده و کارمندان دولت دورکار شده‌اند، آیا این تعطیلی و دورکاری هم به خاطر کمک به استقلال و پرسپولیس بوده است؟ انصافاً چنین چیزی نیست.

شجاعیان و شیخ

هواداران استقلال نگران مهره‌های کلیدی تیم محبوب خودشان نباشند. خوشبختانه وضعیت مصدومیت داریوش شجاعیان به احتمال زیاد اصلاً جدی نیست. عضله این بازیکن سفت شده بود و به همین خاطر ترجیح دادیم از زمین خارج شود. شیخ دیاباته هم به ایران برگشته و تمرینات خودش را آغاز کرده است. به احتمال زیاد دیاباته از روز دوشنبه (امروز) در تمرینات گروهی حاضر می‌شود. در مجموع فکر می‌کنم برای هفته اول هم شجاعیان را در اختیار داشته باشیم و هم بتوانیم از وجود شیخ دیاباته استفاده کنیم.

ماندن باقری

با توجه به شرایط موجود، دیگر هیچ بازیکنی را از دست نخواهیم داد و همه سرمایه‌های خودمان را نگه می‌داریم. به شایعات توجه نکنید. فرشید باقری هم در استقلال می‌ماند. همان‌طور که گفتم، در حال حاضر دیگر تصمیمی برای جدا شدن بازیکنان کنونی نداریم. در مورد جدا شدن علی کریمی هم ضمن احترام فراوان به ایشان، معتقدم بازیکنان دیگری هستند که بتوانند جای خالی او را برای استقلال پر کنند.

ناراحتی به خاطر دکتر نوروزی

دکتر امین نوروزی از جمله افرادی است که شخصاً علاقه بسیار زیادی به او دارم. شاید برایتان جالب باشد بدانید من اولین بیمار دکتر نوروزی در استقلال بودم. من با چشمان خودم شاهد بودم دکتر نوروزی به خاطر شکست استقلال گریه می‌کرد به همین خاطر طی روزهای گذشته خیلی با ایشان صحبت کردم تا از جمع ما جدا نشود ولی به ‌هر حال شرایطی ایجاد شد که ایشان رفتند. باشگاه‌ را هم مقصر نمی‌دانم. به هر حال طرفین با همدیگر به تعامل نرسیدند و ترجیح دادند در محیطی دوستانه قطع همکاری کنند. اعتراف می‌کنم از جدایی دکتر نوروزی ناراحتم ولی زحمات او برای مجموعه استقلال هرگز فراموش نمی‌شود.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها