کد خبر: 436729
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۷:۵۶
| |

کاظم اولیایی:

سعادتمند خودش برای خودش بن‌بست ایجاد کرد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: احمد سعادتمند خودش برای خودش بن‌بست ایجاد کرد. این بن‌بست‌ها از زمانی آغاز شد که برای دیده شدن، در تلویزیون وعده اعطای وام ازدواج به هواداران داد. اگر دوران مدیریت او تداوم پیدا می‌کرد، قطعاً شرایط کار خودش سخت‌تر شده و البته روزگار استقلال هم بدتر می‌شد.

سعادتمند خودش برای خودش بن‌بست ایجاد کرد
کد خبر: 436729
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ ۱۴:۲۷:۵۶

اعتمادآنلاین| تحولات دوباره مدیریتی استقلال باعث نگرانی مسئولان سابق و اسبق این باشگاه شده است. آن‌ها نیز همچون هواداران بیم آن را دارند که زمان بگذرد و استقلال مهلت طلایی آماده‌سازی و البته جذب بازیکن را به راحتی هر چه تمام‌تر از کف بدهد. ظهر دیروز پیرامون وضعیت کنونی استقلال با کاظم اولیایی گپ کوتاهی زدیم. مدیرعامل اسبق آبی‌ها به معنای واقعی کلمه نگران وضعیت تیم بود.

روزگار بدتر


احمد سعادتمند خودش برای خودش بن‌بست ایجاد کرد. این بن‌بست‌ها از زمانی آغاز شد که برای دیده شدن، در تلویزیون وعده اعطای وام ازدواج به هواداران داد. اگر دوران مدیریت او تداوم پیدا می‌کرد، قطعاً شرایط کار خودش سخت‌تر شده و البته روزگار استقلال هم بدتر می‌شد. هر قدر او می‌ماند، وضع استقلال بدتر می‌شد.

پهلوان محله


در حال حاضر بزرگ‌ترین اشتباه آقایان این است که به قول معروف می‌خواهند با «پهلوان محله» مشکلات استقلال را حل کنند! دردسر‌های استقلال در واقع معضلات ساختاری محسوب می‌شود که نیاز به خرد جمعی دارد. واقعاً آیا با عقل جور درمی‌آید که آقای مددی سرمربی جدید استقلال را انتخاب کند؟ در اولین اقدام باید طی 24 ساعت کمیته فنی تشکیل شود و اعضای این کمیته از کاندیدا‌های احراز سمت سرمربیگری استقلال برنامه بگیرند. باید برنامه بگیرند و با هواداران و رسانه‌ها نیز شفاف باشند. البته افراد حاضر در کمیته فنی باید از میان اشخاصی انتخاب شوند که خودشان استخوان خرد کرده باشند و در عین حال، نخواهند سرمربی تیم شوند تا کاندیدا‌ها نگران اینکه زیرآب آن‌ها توسط خود کمیته فنی زده می‌شود، نباشند.

مدیران سلیقه‌ای


باید مشخص شود افراد با چه ضابطه و کارنامه‌ای به جمع مدیریتی باشگاه راه پیدا می‌کنند. عده‌ای با شعار کمک مالی می‌آیند ولی پس از چند روز اظهار نظر فنی می‌کنند! برخی‌ها هم ابتدا شعار کمک‌های نقدی می‌دهند ولی پس از مدتی یا می‌خواهند پول خود را پس بگیرند یا به دنبال دریافت دستمزد بابت شرکت در جلسات هیئت مدیره هستند. به نظرم ابتدا باید از مدیران اسبق استقلال کمیته‌ای تشکیل شده و یک ضابطه دقیق برای گزینش مدیران ارشد باشگاه تدوین شود. متأسفانه انتخاب مدیران عامل در استقلال کاملاً سلیقه‌ای شده است. سعادتمند سلیقه محمدرضا داورزنی بود و مددی هم سلیقه آقای علی‌نژاد. دقیقاً در چنین شرایطی می‌شود که اقتدار مدیرعامل زیر سؤال می‌رود و سرمربی حتی حاضر نمی‌شود برای ملاقات با او داخل باشگاه قدم بگذارد.

خاک بر سر هیئت مدیره


اینکه در هر باشگاهی سرمربی شرط کند حاضر نیست با کمیته فنی کار کند، دقیقاً به خاطر ضعف مدیریت است. خاک بر سر هیئت مدیره‌ای که از سرمربی خود حرف‌شنوی داشته باشد. سرمربی منصوب مدیران باشگاه است و باید به چارت تدوین شده توسط مدیریت نهایت احترام را بگذارد و کاملاً در همان چارچوب قدم بردارد نه اینکه به خاطر مدیریت ضعیف آقایان مدیر، سرمربی عملاً به همه کاره باشگاه بدل شود.

برنامه مجیدی


همان‌طور که گفتم باید برای انتخاب سرمربی جدید به صورت ضرب‌الاجل کمیته فنی تشکیل داد تا کاندیدا‌ها برنامه‌های خودشان را در اختیار این کمیته بگذارند. در مورد بازگشت فرهاد مجیدی نیز معتقدم فرهاد باید برنامه بدهد و کمیته فنی پیرامون آن تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها