کد خبر: 365015
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش:

اتحادیه جهانی کشتی عجولانه تصمیم گرفت

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان گفت: ایران همیشه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد بهترین گزینه برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی در کشتی است و لغو برگزاری جام جهانی در این کشور تصمیمی عجولانه از سوی اتحادیه جهانی بود.

اتحادیه جهانی کشتی عجولانه تصمیم گرفت
کد خبر: 365015
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش روز جمعه وزارت ورزش و جوانان، علی رغبتی در مورد لغو برگزاری جام جهانی کشتی در ایران گفت:

ظرفیت‌های ایران و پتانسیل بالا در ابعاد مختلف، باعث شده همواره ایران گزینه مناسبی برای رویدادهای مختلف بین المللی در رشته‌های مختلف باشد؛ به نحوی که امسال هم ایران دو هفته از رقابت‌های معتبر لیگ ملت‌های والیبال را میزبانی کرد.

رغبتی گفت:‌ ایران از معدود کشورهایی محسوب می‌شود که میزبانی دو هفته از این مسابقات را عهده دار بود؛ از طرفی در رشته فوتبال نه تنها بهترین میزبانی‌ها محقق شده، حتی کشورهایی چون عراق، افغانستان و سوریه نیز در ایران میزبان مسابقات ملی خود بوده اند. همین هفته گذشته جام جهانی شمشیربازی را میزبان بودیم؛ در حالی که پیش از آن نیز رقابت‌های کبدی جوانان جهان در کیش به بهترین شکل برگزار شد.

وی میزبانی رویدادهای معتبر بین المللی در رشته‌هایی مانند بولینگ، والیبال نشسته و شطرنج را از جمله مصادیق دیگر برای شرایط امن ایران عنوان کرد و اظهار داشت: رقابت‌های کسب سهمیه‌ هم برای المپیک بارها در ایران برگزار شده و دلایلی که برای لغو مسابقات جام جهانی اعلام شده، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان گفت: تصمیم اتحادیه جهانی را در خصوص میزبانی کشتی جام جهانی عجولانه ارزیابی و احساس می‌کنم اطلاعات آنها برای این تصمیم گیری کامل نبوده است. به همین دلیل باید هرچه زودتر تاریخ جدید مسابقات را اعلام کنند.

رغبتی تاکید کرد: میزبانی رویدادهای ورزشی در ایران همیشه با بهترین شرایط در برگزاری و امنیت همراه بوده است تا جایی که حتی گزارش‌های منفی هم وجود نداشته و شایسته است این تصمیم عجولانه به زودی اصلاح شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها