کد خبر: 161166
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۸:۴۸:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از وضعیت دو تیم پرسپولیس و استقلال در آستانه شهرآورد گزارش می‌دهد؛

دربی 86، نقطه جوش فوتبال ایران

بدون شک پرسپولیس بهترین تیم ایران از لحاظ ساختاری است و این را با نحوه بازی‌های خودش در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا به خوبی نشان داده است.

دربی 86، نقطه جوش فوتبال ایران
کد خبر: 161166
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی: فوتبال ایران به اوج هیجانش رسیده، حالا همه چشم‌ها به تهران دوخته شده، جایی که قرار است دربی بزرگ تهران برگزار شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، دربی 86 شاید یکی از هیجان‌انگیزترین دربی‌ها باشد. پرسپولیس برانکو با تمام ستاره‌هایش فقط یک برد تا قهرمانی فاصله دارند و آبی‌های تهران هم با شفر به روزهای اوج خودشان بازگشته‌اند. پرسپولیس در این سال‌ها بدون رقیب در فوتبال ایران یکه‌تازی کرده است و بدون توقف تمام رکوردها را به نام خود ثبت کرده، اما این استقلال جان گرفته می‌تواند مقابل آن‌ها قد علم کند. امروز سرسخت‌ترین هواداران قرمزهای پایتخت هم نمی‌توانند به برد تیمشان در دربی خوش‌بین باشند.

استقلال شفر تیمی ترسناک در حمله و مطمئن در دفاع

شفر در نیم‌فصل تمام تلاشش را کرد تا یک مهاجم خوب بین‌المللی را در اختیار بگیرد. گزینه‌های زیادی مطرح شدند، به تهران آمدند تا پای قرارداد رفتند و پشیمان شدند. شفر و هواداران استقلال دیگر داشتند پشیمان می‌شدند که سر و کله مهاجم سنگالی یوونتوس پیدا شد و شفر را از این برزخ نجات داد. استقلال به خوبی به خط دفاعی تیم‌ها نفوذ می‌کرد و مهاجمانش را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد اما به گل نمی‌رسید.

حالا با آمدن تیام چیزی در تیم استقلال تغییر کرده است. این بازیکن آفریقایی حسابی خط حمله استقلال را پویا کرده است. آن‌ها در دو بازی آخر خود 5 گل به ثمر رسانده‌اند که نشان از آمادگی بالای خط حمله و خط میانی این تیم دارد. در خط دفاعی هم استقلال از مهره‌های خوبی بهره می‌برد اما می‌توان نقطه قوت این تیم در فاز دفاعی را دروازه‌بان‌های آن‌ها دانست. حسین حسینی جوان با درخشش در بازی‌های این فصل مهدی رحمتی را نیمکت نشین کرد اما درست زمانی که باید به استقلال کمک می‌کرد سه‌اخطاره شد و دربی را از دست داد. البته استقلال، مهدی رحمتی با تجربه را دارد، که دربی‌های فراوانی را در چهارچوب دروازه استقلال قرار گرفته و می‌تواند با تجربه خود به استقلال کمک کند.

پرسپولیس برانکو روان و زیبا

بدون شک پرسپولیس بهترین تیم ایران از لحاظ ساختاری است و این را با نحوه بازی‌های خودش در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا به خوبی نشان داده است. آن‌ها در لیگ امسال تنها 9 گل دریافت کرده‌اند و 41 گل به ثمر رسانده‌اند. یک آمار فوق‌العاده و رؤیایی برای تیم برانکو. برانکو بازی به بازی این تیم را شکل داد و با آرامش مشغول ساختن پرسپولیس نوین شد. حالا او در تمام پست‌ها بهترین بازیکنان ایران را در اختیار دارد. بازیکنانی که می‌توانند در یک لحظه نتیجه بازی را عوض کنند.

نگاهی کوتاه به بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر این موضوع را ثابت می‌کند. سیامک نعمتی، شایان مصلح، احمد نوراللهی و بشار رسن عراقی هر کدام در بازی‌های مختلف این موضوع را ثابت کرده‌اند.

تیم برانکو در یک بازی آن‌قدر نقشه‌های مختلف برای رسیدن به دروازه حریفان را امتحان می‌کند و توپ را در زمین به گردش در می‌آورد تا به گل می‌رسد. برای این مربی، کروات بازی دربی با دیگر بازی‌ها تفاوت چندانی ندارد و سعی می‌کند در تمام بازی‌ها تفکر تیمی خود را به اجرا در آورد. شاید به همین خاطر است که دربی‌های که او مربی پرسپولیس بوده همگی با گل همراه بوده است.

چند ساعتی بیشتر به آغاز دربی 86 تهران باقی نمانده است. باید امیدوار باشیم که این بازی هم مانند دربی‌های اخیر که با هیجان و پر گل دنبال شده است به پایان برسد. حالا که قرار است اینفانتینو و فان باستن دربی تهران را از نزدیک به تماشا بنشینند ما هم بهترین نمایش خودمان را برای آن‌ها به اجرا بگذاریم. اجازه بدهیم که آن‌ها بدانند اینجا استادیوم آزادی است و آنچه آن‌ها به تماشا نشسته‌اند حساس‌ترین دربی قاره کهن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها