کد خبر: 653156
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ۱۴:۴۲:۵۱
| |

زیباترین جزایر یونان برای سفر

آیا تابه‌حال به یونان سفر کرده‌اید؟ از جزایر رؤیایی یونان جایی را می‌شناسید؟ یونان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد، کشوری با جزایر بسیار و طبیعتی فوق‌العاده که هر ساله گردشگران زیادی به آن کشور سفر می‌کنند تا با آداب‌ورسوم، فرهنگ و تمدن مردم آنجا آشنا شوند.

زیباترین جزایر یونان برای سفر
کد خبر: 653156
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ۱۴:۴۲:۵۱

یونان دارای جزایر زیبا و مردمانی است که فرهنگ و تمدن آن‌ها با اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاریخ باستان گره‌خورده است. در یونان هزاران جزیره وجود دارند که 200 جزیره آن مسکونی هستند. هر یک از جزایر از نظر تاریخ باستانی و مناظر طبیعی در نوع خود بی‌نظیر است و احساسات گردشگرانی را که برای تفریح به آنجا سفر می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای اینکه با بهترین جزایر یونان آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

سانتورینی (Santorini)

بدون شک یکی از مشهورترین جزایر یونان، جزیره «سانتورینی» است. جزیره «سانتورینی» که به نام «ترا (Thera)» هم شناخته می‌شود؛ جزیره‌ای مدور با قدمتی ۱۵۰۰ساله بوده که بخش‌هایی از آن در اثر فوران آتشفشان در زیر آب فرورفته است. جزیره «سانتورینی» شامل 13 روستا است که همچنان شکل روستایی و سنتی خود را حفظ کردند. آب و هوای این جزیره گرم و خشک است و بهترین زمان برای مسافرت به یونان، اردیبهشت تا مهرماه است.

جزیره «سانتورینی» با زیبایی خیره‌کننده خود حاصل فعالیت‌های آتشفشانی است که در طول سال‌ها صورت‌گرفته است و یکی از دیدنی‌ترین جزایر یونان به شمار می‌رود. این جزیره بر روی صخره‌های شیب‌دار بنا شده است و گردشگران بسیاری را با زیبایی خود وسوسه می‌کند تا با تهیه بلیط هواپیما از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از آن بشتابند.

یکی از روستاهای معروف جزیره سانتورینی، روستای «اویا (Oia)» است در دریای اژه جنوبی. روستای «اویا» با خانه‌های سفید در کنار کلیساهایی که گنبد آبی دارند، به زیبایی خاص خود معروف است. غروب‌های دل‌انگیز روستای «اویا» می‌تواند برای عکاسان که به ثبت لحظه‌های ناب علاقه دارند، سوژه مناسبی باشد.

ناکسوس (Naxos)

یکی از زیباترین جزایر یونان، «ناکسوس»، بزرگ‌ترین جزیره در «سیکلادس» است. اگر برای مسافرت به یونان و رفتن به جزیره ناکسوس برنامه‌ریزی کرده‌اید باید بگوییم، درست است که این جزیره به‌اندازه سانتورینی معروف نیست؛ اما یکی از اسرارآمیزترین و بهترین جزایر یونان است. جزیره «ناکسوس» یکی از بی‌نظیرترین سواحل را دارد که برای خوش‌گذرانی بسیار مناسب است.

ساحل «پلاکا» یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سواحل جزیره «ناکسوس» است که برای سرگرمی و شنا هم انتخاب خوبی است. اگر قصد اقامت در این ساحل را دارید می‌توانید اتاقی کرایه کنید و از آرامش ساحل لذت ببرید. جزیره «ناکسوس» برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی امکانات موج‌سواری و کایت‌سواری را فراهم می‌کند تا آن‌ها علاوه بر بازدید از مکان‌های دیدنی جزیره، امکان تفریح و سرگرمی هم داشته باشند.

یکی از زیباترین سواحل جزیره «ناکسوس»، ساحل «آلیکو» با ماسه‌های سفید نرم و آب‌های شفاف است. بالای ساحل، در میان تپه‌های شنی، جنگل سرو قرار دارد. در مناطق اطراف «آلیکو» ساخت‌وسازی صورت نگرفته است؛ بنابراین بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا به سواحل مجهزتری برای تفریح بروند. ساحل «آلیکو» با سواحل دیگر متفاوت است؛ این ساحل کوچک‌ترین امکانات رفاهی ندارد و برای دوستداران طبیعت و کسانی مناسب است که تمایل دارند در سکوت ساحل، قدم بزنند و از آرامش آن لذت ببرند.

 کورفو (Corfu)

جزیره معروف «کورفو» که از آن به «کرکرا» هم نام می‌برند در سواحل شمال غربی یونان واقع شده است. جزیره «کورفو» یکی دیگر از زیباترین جزایر یونان است که دارای مکان‌های دیدنی تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است. این جزیره به‌خاطر تاریخ پرفرازونشیب، داستان‌های اساطیری و حوادث و رویدادهای مهمی که پشت سر گذاشته محل بازدید بسیاری از گردشگران است.

آب و هوای یونان به دلیل هم‌جواری با دریا بسیار شرجی بوده، تابستان‌های آن گرم و مرطوب و زمستان‌ها رطوبت زیادی دارد و بارانی است. دمای هوای کورفو در اکثر مواقع بین 11 تا 22 درجه بوده که برای تفریحات آبی بسیار مناسب است.

«کورفو» دارای صنعت گردشگری توسعه‌یافته‌ای است. جاذبه‌های گردشگری «کورفو»، این جزیره را به مکانی عالی برای بازدید توریست‌ها تبدیل کرده است. از جاذبه‌های اصلی این جزیره که به آن شهرت دارد، صخره‌های مرجانی، غارهای زیر آب و کشتی‌های غرق شده است که غواصان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. کورفو جزیره بزرگی است که علاوه بر جاذبه‌های دریایی، در خشکی هم مناظر دیدنی زیادی دارد.

دهکده «کاسیوپی» و ساحل «پورتو تیمونی»، «گاردنوس»، «پالئوکاستریتسا»، موزه «کازا پارلانت»، «پناهگاه الاغ‌ها»، قلعه «آنجلوکسترو»، «کورفو» را به یکی از بهترین جزایر یونان تبدیل کرده است که هر گردشگری را ترغیب می‌کند تا با مسافرت به یونان از مکان‌های دیدنی این جزیره فوق‌العاده بازدید کند.

سیفنوس (Sifnos)

جزیره «سیفنوس» از پربازدید‌ترین جزایر یونان به شمار می‌رود. جمعیت آن کمتر از 3000 نفر است. این جزیره در مرکز «سیکلادها» قرار دارد و 6000 سال قبل انسان‌ها در آن سکونت داشته‌اند. جزیره «سیفنوس» مانند تمام جزایر یونان، دارای مناظر زیبا، سواحل شنی و نقاط دیدنی باستان‌شناسی است. «سیفنوس» به‌خاطر کلیساهای قرون‌وسطایی خود بسیار موردتوجه گردشگران است. اگر به سکوت سیفنوس علاقه‌مند هستید با مسافرت به یونان حتماً از این جزیره دیدن کنید.

جزیره «سیفنوس» شهرت غذایی دارد و تقریباً می‌توان گفت یافتن غذای بد در سیفنوس غیرممکن است. شهرت سیفنوس مدیون «نیکولاس تسلمنتس»، پدر غذاهای مدرن یونانی است؛ او اولین کتاب آشپزی را در سال 1910 در یونان نوشت. از جمله غذاهایی که در رستوران‌های «سیفنوس» سرو می‌شوند «کروکت نخود» و «هندوانه کوهی سرخ شده» هستند.

غذا تنها جاذبه «سیفنوس» نیست. مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و کلیساهای زیادی وجود دارند. مسیرهای پیاده‌روی در سراسر جزیره پراکنده‌اند و این مسیرها در میان دره‌های پر از درختان بادام و زیتون و تپه‌های پوشیده از خرزهره و ارس پرپیچ‌وخم می‌شوند. 

میلوس (Milos)

جزیره «میلوس» در قسمت جنوب «سیکلادس» واقع شده است. این جزیره آتشفشانی دارای مناظر رنگارنگ و سواحل شنی فراوانی است. گردشگران بسیاری جذب مناظر زیبای «میلوس» می‌شوند؛ اما هنوز «سانتورینی» در صدر است.

سواحل آتشفشانی و صخره‌های قرمز جزیره «میلوس» را تعداد زیادی غار احاطه کرده‌اند که دسترسی به اکثر آنها فقط با قایق امکان‌پذیر است. معروف‌ترین این غارها «کلفتیکو Kleftiko» و «سیکیا Sykia» در سواحل جنوب غربی جزیره هستند. آنها با یکدیگر فاصله چندانی ندارند و بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر غارهای ساحلی، این جزیره مکان‌های دیدنی دیگری نیز دارد، مانند «گلارونیزیا»، مجموعه‌ای از صخره‌های ایجاد شده از سنگ‌های بازالت شش‌ضلعی که در حدود ۷۰۰ هزار سال پیش در اثر فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند.

سخن آخر

کشور یونان 600 تا 1200 جزیره کوچک و بزرگ را در خود جای داده است که فقط 227 جزیره آن قابل سکونت هستند؛ ما در این مقاله، درباره تعدادی از بهترین جزایر یونان صحبت کردیم. زیبایی و جذابیت این جزایر به اندازه‌ای است که تشخیص آن‌ها از واقعیت کار دشواری است. هر کدام از جزایر یونان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که هر گردشگری تمایل دارد از یک یا دو تا از جزایر بازدید کند؛ جزایری که بیشترین آرامش و لذت را به مسافران منتقل می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها