کد خبر: 650804
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۲۶:۴۴
| |

سفر به سرزمین شگفتی‌ها در ایران

در شهرهای شمالی تنها طبیعت نیست، که آدم را به وجد می‌آورد، بلکه بازارگردی و شکم‌گردی و شهرگردی نیز به همانقدر برای گردشگران جذابیت دارند و در رشت بیشتر از هر کجای دیگر می‌توان تجربه‌ای همزمان از این لذت‌های بی‌نظیر را داشت.

سفر به سرزمین شگفتی‌ها در ایران
کد خبر: 650804
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۱۷:۲۶:۴۴

رشت سرزمینی از شگفتی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در ایران است؛ شهری که در همه اوقات سال نمی از باران دارد و عطر و طعم غذاهای آن آدم را تا مرز جنون می‌برد. 

تنها کافی است عزم سفر کنید و برای اجاره ویلا شمال اقدام کنید، تا خیالتان از بابت اقامتگاه در مقصد راحت باشد، بعد راهی این شهر بی‌نظیر در خطه سرسبز شمال شوید. در این منطقه حتی می‌توانید بدون اینکه از شهر خارج شوید، به طبیعت بکر پارک‌های جنگلی و دریا‌چه‌ها و تالاب‌های طبیعی دست پیدا کنید.

دور از انتظار نیست، که گردشگران در سفرشان حتما باید سری به میدان شهرداری رشت بزنند. این میدان جایی ایدئال برای گشت و گذار است و بدون شک معماری باشکوه میدان و جاذبه‌های اطراف آن چشم‌های شما را به خود خیره می‌کنند.

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی شهر رشت، تالاب عینک است، تالابی که در تصاویر هوایی به شکل عینک دیده می‌شود، و برای دسترسی به آن کافی است به غرب شهر بروید و مسیر را تا منطقه 4 شهر رشت ادامه دهید، تا به دومین تالاب بزرگ استان گیلان برسید.

بهترین مقاصد سفر یک روزه در اطراف تهران

یکی از بهترین مقاصد سفر یک روزه در اطراف تهران، روستای زیبای کردان است. این روستا تنها 65 کیلومتر با تهران فاصله دارد و از روستاهای گردشگری استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ است. در واقع کردان را بیشتر می‌توان محلی باصفا برای تعطیلات آخر هفته اهالی تهران و کرج دانست، که بار سفر را می‌بندند و با اجاره ویلا کردان یک تا چند روزی از شلوغی‌های شهری دور می‌شوند.

ظرفیت گردشگری کردان بسیار بالا است و همین موجب شده است تا تنها میزبانی برای اهالی شهرهای کرج و تهران نباشد و پذیرای مهمانانی از مناطق مختلف ایران و حتی گردشگران خارجی باشد؛ در واقع این روستا را می‌توان مقصدی برای گردش و طبیعت‌گردی دانست.

در کردان تاریخ و طبیعت تلاقی عجیب و شگفت‌انگیزی دارند و گردشگران با هر نوع سلیقه‌ای می‌توانند در این روستای گردشگری خوش بگذرانند و در سکوت و آرامشی دلنشین، استراحت کنند. روستا سرتاسر زیبایی و پر از امکانات رفاهی و تفریحی است و حتی اگر تمایلی به تجربه طبیعت‌گردی یا سفر به دل تاریخ نداشته باشید، می‌توانید سری به دهکده تفریحی ورزشی کردان بزنید و ورزش‌های مختلفی را در این فضا تجربه کنید. این دهکده را با نام مجموعه ورزشی ایثار نیز می‌شناسند که مجموعه‌ای برای انجام ورزش‌هایی مثل فوتبال، والیبال و... است. در مقابل، سایت پرواز نیز هیجان‌انگیزترین جاذبه کردان است، که تجربه پرواز را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد و فرصتی شگفت‌انگیز برای تماشای جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت کردان بر فراز آسمان است.

سفر به سرزمینی از جاذبه‌های مهیج در اصفهان

شهر اصفهان، به عنوان نصف جهان شناخته می‌شود ولی این تعبیر تنها بخش کوچکی از فرهنگ و هنر این شهر زیبا را پوشش می‌دهد. به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر ایران‌زمین، اصفهان با شاهکارهای بی‌نظیر معماری و جاذبه‌های تاریخی خود گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، اجاره سوئیت اصفهان را به اقامت در هتل‌های لوکس ترجیح می‌دهند، تا فرصت بیشتری برای تجربه فرهنگ این شهر را داشته باشند و با کم‌ترین رفت و آمد، بتوانند از جاذبه‌های دیدنی این شهر، دیدن کنند.

یکی از جاذبه‌های برجسته اصفهان، بازار قیصریه است که به عنوان یکی از معروف‌ترین بازارهای تاریخی ایران شناخته می‌شود. این بازار، از بازار چیت‌سازها شروع شده و به بازار دارالشفا منتهی می‌شود. با طول چند کیلومتر، بازار قیصریه، بازاری با شکوه و تاریخی است که تنوع بسیاری از کالاهای محلی را می‌توان در آن دید.

برای دسترسی به بازار قیصریه، ایستگاه‌های اتوبوس و متروی میدان امام حسین می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. همچنین، از خودروی شخصی نیز می‌توان برای رسیدن به این مکان استفاده کرد. به علاوه اینکه پارکینگ‌های مختلف در اطراف بازار به گردشگران این امکان را می‌دهند تا به راحتی راه این مقصد را در پیش بگیرند.

بازار قیصریه در دوره صفویه به دستور شاه عباس اول بین سال‌های ۱۰۱۱ تا ۱۰۲۹ ساخته شد و از آن زمان به عنوان مرکز فروش پارچه و فرش‌های گران‌بها شناخته می‌شود.

همچنین باغ پرندگان اصفهان به عنوان یک مقصد تفریحی برجسته در این شهر شهرت دارد. این باغ که در مجموعه ناژوان واقع شده است، با مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰۰ متر مربع، تنوع بالایی از گونه‌های پرندگان در خود دارد. در فضایی زیبا با توری‌هایی با مساحت 40.000 مترمربع به ارتفاع ۳۲ متر، تماشای پرندگان این باغ جذابیت بالایی دارد که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اصفهان، حتما خود را مهمان این لحظات خاطره‌انگیز کنید. چرا که پرندگان از جلوه‌های پر عظمت خلقت هستند و دیدن و تماشای حرکات موزون آن‌ها در کنار رنگ پر و بال بسیار زیبایشان، هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

برای دسترسی به باغ پرندگان اصفهان، می‌توان از خودروی شخصی یا تاکسی‌های آنلاین استفاده کرد. موقعیت ایدئال این باغ در ساحل زاینده‌رود و امکانات مناسب و شرایط عالی آب‌و‌هوایی آن، این مکان را به یکی از بهترین نقاط تفریحی در اصفهان تبدیل کرده است.

باغ پرندگان اصفهان در تمام روزهای هفته باز است و ساعات کار آن از صبح تا عصر ادامه دارد. برای اطلاع از قیمت بلیط و ساعات کار در ایام خاص، می‌توانید به وب‌سایت رسمی مجموعه مراجعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها