کد خبر: 648299
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۱۵:۳۸:۰۵
| |

۶ نکته کلیدی قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی بخش بزرگی از بازاریابی پیامکی سازمان‌ها و کسب‌وکارها را به خود اختصاص داده است. بسیاری از آن‌ها با کمک پیامک‌های تبلیغاتی توانسته‌اند فروش خود را چندین برابر کنند و به اهداف سازمانی خود دست یابند. برای رسیدن به این نقطه حیاتی در کسب‌وکار خود، لازم است نکات مهمی درباره ارسال پیامک تبلیغاتی را در نظر بگیرید.

۶ نکته کلیدی قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی
کد خبر: 648299
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ ۱۵:۳۸:۰۵

ممکن است بسیاری از افراد هنوز درباره استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی برای بازاریابی خود دچار تردید باشند. زیرا باور دارند که این روزها دیگر کسی اس ام اس نمی‌خواند! اما راستش چیزی که ما فکر می‌کنیم با آمار و ارقام کمی متفاوت است. این روزها برندهای بزرگی از اس ام اس های تبلیغاتی برای رشد صنعت خود استفاده می‌کنند. به نظر شما اگر این کار برای آن‌ها سودی نداشت، حاضر بودند چنین هزینه هنگفتی را بر خود تحمیل کنند؟ قطعا اینطور نبود. پس بیایید بیشتر با پیامک تبلیغاتی و نکات مهم مربوط به آن آشنا شویم.

اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

وقتی قرار است با مشتریان خود ارتباط بگیرید، کد تخفیفی برای آن‌ها ارسال کنید، آن‌ها را به جشنواره‌های مختلف خود دعوت کنید یا مسابقه‌ پیامکی برای آن‌ها برگزار کنید، در اصل باید از پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده کنید. پیامک تبلیغاتی شما را به اهداف بازاریابی‌تان نزدیک‌تر می‌کند. اگر سوالتان این است که برای ارسال پیامک‌ها، باید از چه روشی استفاده کرد، باید بگوییم تنها راه آن، پنل پیامکی است.

پنل پیامکی یک نرم‌افزار تحت وب است که به کسب‌وکارها در ارسال پیامک‌های انبوه و تکی کمک می‌کند. زیرا ارسال این نوع اس ام اس ها از طریق سیمکارت شخصی غیر ممکن است. پس باید از ابزار ویژه آن، یعنی پنل کمک گرفت. سایت ملی پیامک به عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان پنل پیامکی، شما را در پیشبرد اهداف خود یاری می‌رساند. در ادامه درباره نکاتی مهمی که باید در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی رعایت کنید، صحبت خواهیم کرد.

نکات حیاتی برای ارسال پیامک تبلیغاتی

شما هر نوع بازاریابی برای کسب‌وکار خود در نظر داشته باشید، باید بدانید چه اصولی دارد و باید از چه طریقی به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهید. زیرا قرار است برای این کار هم وقت و هم هزینه زیادی را صرف کنید. بازاریابی پیامکی به نظر برخی از افراد یک کار آسان است و نیازی به آموزش ندارد. اما بهتر است بدانید این نوع بازاریابی در عین سادگی، بسیار حساس است. برای این کار بهتر است با نکات مهم ارسال پیامک تبلیغاتی آشنا شوید.

متن جامع و کاملی بنویسید

اگر می‌خواهید نوشته و اس ام اس شما تاثیر خوبی روی گیرندگان پیام داشته باشد، سعی کنید متنی کوتاه اما در عین حال کامل بنویسید. متن شما باید طوری باشد که درعین جذاب و ساده بودن، تمام اطلاعاتی که قصد دارید به مخاطب ارسال کنید، در آن وجود داشته باشد. از زیاده گویی پرهیز کنید و متنی جامع بنویسید.

پیشنهادات جذاب ارسال کنید

برای ترغیب مخاطب به خرید کالا و خدمات شما یا برقراری ارتباط، سعی کنید پیشنهاداتی به آن‌ها بدهید که برایشان جذاب باشد. مثلا همیشه در روزهای جشن و یا عید، تخفیف‌های خوب برای آن‌ها بفرستید. سعی کنید علایق آن‌ها را پیدا کنید و بر اساس آن، تعامل درستی برقرار کنید.

زمان درستی را برای ارسال خود انتخاب کنید

یکی از اصول و نکات مهم در ارسال پیامک تبلیغاتی، زمان ارسال است. اگر روزهای تعطیل و یا زمان‌هایی که عموم مردم در حال استراحت هستند به آن‌ها پیام بدهید، امکان اینکه شما را رد کنند و یا پیامک‌های شما را لغو کنند بسیار است. آسایش مشتری‌ها، باید یکی از اولویت‌های شما باشد.

بیش از اندازه پیامک نفرستید

برخی از کسب‌وکارها گمان می‌کنند با ارسال چندین پیام در یک روز و یا حتی در یک ساعت، کار درستی می‌کنند و مدام خود را به مخاطب یادآوری می‌کنند. اما در اصل این کار مخاطب شما را خسته می‌کند و دیگر تمایلی به ارتباط با برند شما نخواهند داشت. پس سعی کنید در ارسال‌های خود، تعداد معقولی را در نظر بگیرید.

متن پیامک را فارسی بنویسید

وقتی قصد دارید برای کاربران ایرانی پیامک بفرستید، باید آن را به زبان فارسی ارسال کنید. نوشتن پیامک‌های انگلیسی و یا فینگلیش کار درستی نیست. این کار فقط مشتری‌های شما را سردرگم خواهد کرد.

گزارش‌های پنل خود را بررسی کنید

وقتی پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنید، پنل اس ام اس گزارش دقیقی از ارسال‌های شما ارائه می‌دهد. بهتر است بعد از هر ارسال این گزارش‌ها را به دقت تحلیل کنید تا ببینید آیا این ارسال بازدهی خوبی داشته است یا نه؟ بعد از ارسال چند درصد از مشتری‌ها با شما ارتباط گرفته‌اند؟ اگر در متن پیامک خود لینکی ارسال کردید، ببینید چند نفر روی آن کلیک کردند و وارد سایت یا پیج شما شده‌اند. بدین ترتیب این گزارش‌ها دید خوبی از موضوع در اختیار شما قرار می‌دهند.

خلاصه کلام

اگرچه ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار راحت‌تر از سایر روش‌های بازاریابی است، اما برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید، بهتر است به نکات مهمی که در این راهنما به آن‌ها اشاره کردیم، توجه کنید. هرچه مراحل تهیه و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شما با دقت بیشتری انجام شود، موفقیت کمپین‌های پیامکی شما بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها