کد خبر: 633038
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ۲۱:۴۵:۰۲
| |

ماجرای پیامک تغییر رتبه کنکوری‌ها چیست؟

در چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان سنجش با ارسال پیامکی به بعضی از داوطلبان کنکور امسال، خبر از صدور کارنامه جدید و تغییر احتمالی نمره تراز و رتبه‌ها را داده است که به گفته مشاور رییس سازمان سنجش نیز آن را تایید کرد.

ماجرای پیامک تغییر رتبه کنکوری‌ها چیست؟
کد خبر: 633038
|
۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ۲۱:۴۵:۰۲

مشاور رئیس سازمان سنجش درباره پیامک ارسالی به برخی داوطلبان کنکور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، علیرضا کریمیان گفت: موضوع را پیگیری کردیم بعضی از داوطلبان هم اعلام کردند که در پاسخ اعتراض ثبت شده در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش، نمرات کنکورشان تغییر کرده است.

کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  گفت: پیامک ارسالی مربوط به دو دسته از داوطلبان است ،دسته اول دواطلبانی که به نمره کل سوابق تحصیلی اعتراض داشته و پس از بررسی مجدد توسط آموزش و پرورش نمرات سوابق تحصیلی آنان اصلاح شده و لذا با اعمال نمرات جدید سوابق تحصیلی به تبع نمره کل آزمون آنها نیز تغییر داشته است.

او افزود: دسته دوم مربوط به داوطلبانی است که با ارائه سوابق ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی و با اعمال سهمیه ایثارگران کارنامه آنان نیز تغییر داشته است و این موضوع از طریق پیامک برای داوطلبان ذینفع جهت آگاهی ارسال شده است و طبعا به کسانی که تغییرات قابل توجهی در کارنامه آنها ایجاد شده ،فرصت ویرایش انتخاب رشته نیز داده شده است.

او گفت: ضمنا با توجه به تعداد محدود این افراد نیازی به اطلاع رسانی عمومی نبود تأکید داشته باشید در نمره آزمون اختصاصی هیچ تغییری داده نشده ،بلکه با توجه به تغییر نمره کل سوابق تحصیلی تعداد محدودی از داوطلبان و تأثیر قطعی آن نمره کل نهایی آنان نیز تغییر داشته است و لازم بود به اطلاع آنان برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها