کد خبر: 635588
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۲۶:۰۰
| |

بلیط هواپیما تهران مشهد را از چه ایرلاینی بگیرم؟

تهران و مشهد هر دو از شهرهای مهم و پرجمعیت کشور هستند. تهران پایتخت ایران و مشهد شهری بزرگ و مهم است که آرامگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع)، در آن قرار گرفته‌است و به همین دلیل بلیط تهران مشهد یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازهای داخلی است که بسیاری از ایرلاین‌ها آن را ارائه می‌دهند.

بلیط هواپیما تهران مشهد را از چه ایرلاینی بگیرم؟
کد خبر: 635588
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۶:۲۶:۰۰

انتخاب ایرلاین مناسب می‌تواند تاثیر زیادی روی تجربه‌ی ما از سفر و همچنین هزینه‌های سفرمان داشته‌باشد. در این نوشته چندین ایرلاین برتر ارائه‌دهنده‌ی پرواز تهران مشهد را معرفی می‌کنیم و مزایا و معایب آن‌ها نسبت به یکدیگر را بررسی خواهیم‌کرد.

ایران‌ایر؛ قدیمی و معتبر

شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی کشور است که به ارائه‌ی پرواز و خدمات در سطح استاندارهای بین‌المللی معروف است. این ایرلاین پروازهای تهران-مشهد خود را در دو کلاس اکونومی و هماکلاس به فروش می‌رساند. پروازهای سطح کلاس اکونومی، خدمات قابل‌قبولی را با قیمتی پایین‎‌تر از پروازهای کلاس‌های دیگر، ارائه می‌دهند. در پروازهای هماکلاس خدمات ویژه‌ای مانند صندلی راحت‌تر، امکانات بیشتر و منوی غذایی متنوع‌تر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و به نسبت این خدمات بیشتر، هزینه‌ی بلیط هواپیما تهران مشهد نیز بیشتر خواهدبود. در پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر، با توجه به کلاس پروازی، میزان بار مجاز قابل حمل از 20 کیلوگرم تا 35 کیلوگرم تغییر می‌کند. همچنین طبق قوانین این شرکت به ازای هر یک کیلوگرم بار اضافه، مسافران باید یک درصد از هزینه‌ی بلیط خود را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

ماهان‌ایر؛ خوش‌نام و حرفه‌ای

ایرلاین ماهان‌ایر یکی از ایرلاین‌های خوش‌نام ایرانیست که بخش عمده‌ای از مسافران مسیر تهران به مشهد با هواپیماهای این ایرلاین جابه‌جا می‌شوند. از آن‌جایی که این شرکت هواپیمایی 54 فروند هواپیما دارد، یکی از بزرگترین ناوگان‌های هوایی کشور را در اختیار دارد. این هواپیمایی بهترین خدمات را با قیمتی مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این شرکت هواپیمایی، پروازهای خود را در سه کلاس اکونومی، بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس ارائه می‌دهد. در پروازهای فرست‌کلاس، مسافران بعد از باقی مسافران سوار هواپیما می‌شوند و زودتر از همه از هواپیما پیاده می‌شوند. هزینه‌ی بلیط هواپیمای فرست‌کلاس بالاست اما خدمات ارائه‌شده در این نوع پرواز، مانند لپ‌تاپ و اینترنت ماهواره‌ای در طول پرواز، قابل‌توجه است. در پرواز بیزنس‌کلاس نیز سطح خدمات بالاست و صندلی‌هایی راحت و اتوماتیک و منوی غذایی متنوع در اختیار مسافران است. در پرواز کلاس اکونومی سطح خدمات به نسبت دو کلاس دیگر پایین‌تر است و قیمت مناسب‌تری نیز دارد. اگر به دنبال یک پرواز ارزان با ایرلاین ماهان به مشهد هستید، می‌توانید خرید بلیط چارتر را نیز مدنظر داشته‌باشید.

کاسپین؛ تجربه‌ی یک پرواز راحت

شرکت هواپیمایی کاسپین از سال 1372 آغاز به کار کرده‌است و امروزه از ایرلاین‌های محبوب و معتبر در کشور است. این ایرلاین که پروازهای بسیاری به مقاصد داخلی و خارجی برگزار می‌کند، مرکز آموزشی مهمی برای تربیت نیروهای کارآمد در حوزه هواپیمایی نیز به راه انداخته‌است. این هواپیمایی نیز پروازهای خود را در دو کلاس اکونومی و بیزنس‌کلاس ارائه می‌کند که پروازهای بیزنس‌کلاس دارای خدمات بیشتری همچون صندلی‌های تختخواب‌شو، سیستم سرگرمی و مانیتورهای بزرگ هستند و هزینه‌ی بیشتری نیز دارند. یکی از راه‌های خرید بلیط ارزان‌قیمت ایرلاین کاسپین در پرواز تهران-مشهد، خرید بلیط هواپیمای مشهد به صورت رفت و برگشت به جای خرید بلیط‌ رفت به مشهد و همچنین خرید بلیط هواپیما مشهد تهران، به صورت جداگانه است. میزان بار مجاز مسافران در پروازهای کاسپین در کلاس اکونومی، برای مسافران بزرگسال 20 کیلوگرم و برای نوزادان 10 کیلوگرم است که این میزان در پروازهای بیزنس‌کلاس افزایش پیدا کرده و به 25 کیلوگرم برای هر مسافر بزرگسال می‌رسد. همچنین قابل ذکر است که در پروازهای کلاس اکونومی هر مسافر می‌تواند 5 کیلوگرم بار را به صورت دستی با خود به کابین هواپیما ببرد و این مقدار در پروازهای بیزنس‌کلاس به 7 کیلوگرم می‌رسد.

زاگرس؛ جدید و باکیفیت

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال 1384 تاسیس شده و طی این سال‌ها با اجرای پروازهای داخلی و خارجی باکیفیت، اعتبار و محبوبیت بسیاری کسب کرده‌است. این شرکت هواپیمایی دارای گواهینامه‌های بین‌المللی در بخش مهندسی و ایمنی پرواز است و همچنین کترینگ آن دارای تجهیزات به‌روز و پیشرفته‌ای است که از مزایای مهم این ایرلاین به شمار می‌آید. این شرکت هواپیمایی دارای یکی از بزرگترین و باکیفیت‌ترین کترینگ‌ها در میان ایرلاین‌های مختلف است و دستگاه‌های پیشرفته، پرسنل حرفه‌ای، مواد غذایی مرغوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطحی بالا باعث شده تا خدمات این ایرلاین در سطح بالایی از کیفیت قرار بگیرد. این شرکت هواپیمایی نیز، پروازهای خود را در سه سطح اکونومی، بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس ارائه می‌کند.

آتا؛ امنیت و آسایش در پرواز

ایرلاین آتا یکی از حرفه‌ای‌ترین ایرلاین‌های ارائه‌دهنده‌ی پرواز تهران مشهد است. این ایرلاین یکی از 4 ایرلاین برتر کشور محسوب می‌شود و این جایگاه را با ارائه‌ی خدمات عالی و جذب رضایت بالای مسافران به دست آورده‌است. شرکت هواپیمایی آتا خلبانان و متخصصان تعمیرات و نگهداری هواپیمای خود را برای آموزشی حرفه‌ای به خارج از کشور اعزام می‌کند و به همین جهت پرسنل و خلبانان حرفه‌ای از مهم‎ترین ویژگی‌های این شرکت هواپیمایی به شمار می‌آید. کلاس‌های پروازی این ایرلاین نیز شامل سه کلاس اکونومی، بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس هستند که شرکت هواپیمایی آتا برای جذب رضایت مسافران در هرکدام از این کلاس‌های پروازی خدمات قابل‌قبولی را ارائه می‌‌کند. میزان بار قابل‌حمل مجاز در پروازهای این ایرلاین برای مسافران بزرگسال تهران مشهد 20 کیلوگرم و برای نوزدان 10 کیلوگرم است. با انتخاب پروازهای این شرکت هواپیمایی در پرواز یک ساعت و نیمه‌ی تهران به مشهد و طی مسافت 741 کیلومتری بین این دو شهر، تجربه‌ی راحت و خاطره‌انگیزی از پرواز خود خواهیدداشت.

کلام آخر

همانطور که گفتیم، مسیر تهران به مشهد یکی از پرمسافرترین مسیرهای پروازی در کشور است. فاصله‌ی نسبتا زیاد بین این دو شهر باعث می‌شود تا بسیاری از مسافران برای طی این مسافت به فکر سفر با هواپیما باشند. ایرلاین‌های بسیاری پروازهای خود را در این مسیر پروازی ارائه‌ می‌کنند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند. برای تجربه‌ی یک پرواز خوب به مشهد لازم است اطلاعات کافی درباره‌ی این ایرلاین‌ها، هزینه‌ی بلیط این شرکت‌های هواپیمایی و خدمات ارائه‌شده توسط آن‌ها داشته‌باشیم. ما در این نوشته 5 مورد از بهترین شرکت‌های هواپیمایی ارائه‌دهنده‌ی این پروازها را معرفی کردیم و خدمات و ویژگی‌های هرکدام را مورد بررسی قرار دادیم تا شما برای خرید بلیط هواپیمای تهران به مشهد با اطمینان و آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها