کد خبر: 631932
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۱۰:۱۸
| |

معرفی سه برند برای راه اندازی دستگاه CNC به کمک درایو و سروو موتور

یکی از پراستفاده‌ترین دستگاه‌ها در صنعت، به خصوص صنایعی که نیاز به برش و تراش کاری دارد، دستگاه‌های برش CNC هستند. CNC مخفف Computer Numerical Control است و به دستگاه‌های کنترل‌شده با کامپیوتر اشاره دارد.

معرفی سه برند برای راه اندازی دستگاه CNC به کمک درایو و سروو موتور
کد خبر: 631932
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۱۰:۱۸

دستگاه‌های CNC انواع مختلفی دارند، مثل دستگاه‌های تراش، برش پلاسما، برش لیزر و برش واترجت (waterjet). در ادامه به نحوه راه اندازی دستگاه‌های CNC به کمک اینورتر و سروو درایو می‌پردازیم، اما ابتدا باید با اجزاء تشکیل دهنده CNC آشنا شویم.

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه CNC

شاسی یا بدنه دستگاه

شاسی یا بدنه اصلی ماشین درواقع همان بدنه اصلی دستگاه است که سایر تجهیزات بر آن سوار می‌شوند، جنس قوی و مستحکمی دارد. شاسی‌های مختلفی برای دستگاه‌های مختلف وجود دارد. هر شاسی با یک دفترچه راهنما یا همان manual منحصر به فرد ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که شاسی دستگاه باید در یک سطح صاف نصب شود و حتما از ثبات و استجکام آن باید اطمینان حاصل کرد.

موتور‌ها و درایو‌ها

یکی دیگر از اجزای مهم تشکیل دهنده دستگاه‌های CNC، موتورها و درایو‌ها هستند. به کمک انواع موتورها و درایو‌ها، ابزار برش و صفحه نگه‌دارنده قطعه به حرکت در می‌آیند. در بخش‌هایی که ظرافت حرکت اهمیت بالایی دارد از سروو موتور استفاده می‌شود.

کنترلر

کنترلر CNC مهم‌ترین بخش تشکیل‌دهنده آن است. کنترلر با دریافت G-code، کدها را تبدیل به دستوراتی می‌کند که برای دستگاه CNC قابل فهم و اجراست. با دریافت این دستورات مشخص می‌شود دستگاه موظف به انجام چه کاری است.

اسپیندل

اسپلیندل قطعه‌ای است که موظف نگه داشتن و حرکت دادن دستگاه برش است. سرعت و جهت حرکت اسپلیندل به کمک کنترلر قابل تنظیم است.

ابزار برش

همه دستگاه‌های برش CNC دارای یک ابزار برش هستند. این ابزار می‌تواند انواع مختلفی داشته باشید. ابزارهای برش فلزی، لیزری، پلاسمایی و آبی نمونه‌ای از ابزار‌های برش هستند.

Picture2۱

 

 

انتخاب بهترین درایو برای راه‌اندازی دستگاه CNC

هنگام نصب درایو، شما گزینه‌های بسیار مختلفی دارید و ممکن است در انتخاب برند مطمئن نباشید لازم است بدانید انتخاب برند درایو فاکتور‌های مختلفی دارد. بر اساس بودجه، میزان کیفیت محصول، نیاز و کاربرد دستگاه CNC ممکن است یک درایو مناسب‌تر از درایو دیگری باشد. با این حال در ادامه، به صورت کلی به انتخاب خودمان، سه مورد از بهترین و پرکاربرد‌ترین درایو‌ها در CNC را به شما معرفی خواهیم کرد.

درایو ال اس، یک انتخاب مطمئن

درایو‌های ال اس از محبوبیت بالایی در بازار ایران است و برای کسانی است که می‌خواهند دستگاه CNC خود از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد، شرکت LS تولید کننده رنج بالایی از انواع درایو‌ها می‌باشد اما پیشنهاد می‌کنیم از درایو IG5 یا IS7 استفاده کنید، شما می‌توانید برای خرید محصولات برند LS به نمایندگی ال اس در لاله زار تهران مراجعه کنید، شرکت نیک صنعت نماینده رسمی برند LS است و علاوه بر فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی، انواع خدمات تعمیرات، آموزش و نصب و راه اندازی را انجام می‌دهد.

درایو زیمنس، بهترین انتخاب برای دستگاه CNC

اگر شما بودجه بالایی دارید و می‌خواهید سیستم شما به بهترین شکل ممکن با بازده بالا و علملکرد عالی فعالیت کند توصیه می‌شود از درایو‌های برند زیمنس استفاده کنید. زیمنس یکی از بهترین برند‌های اتوماسیون صنعتی است و محصولات این شرکت از کیفیت و عملکرد فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، برای مثال و می‌توایند از درایو‌های V20 یا G120 برای راه اندازی دستگاه CNC استفاده کنید.

درایو دلتا، یک گزینه اقتصادی

کسانی که می‌خواهند دستگاه CNC خودشان را با صرف هزینه کمتر راه‌اندازی کنند، پیشنهاد می‌شود به سراغ برند دلتا بروند، خیلی وقت‌ها هنگام استارت یک پروژه جدید و با وجود بودجه اندک، کارفرما می‌خواهد پروژه خود را با کمترین هزینه راه‌اندازی کند که در این مواقع برند دلتا یکی از بهترین گزینه‌ها هستش، درایو‌های دلتا با وجود قیمت مناسب‌تر، از کیفیت بسیار بالایی برخودارهستند و درایو‌های راه‌ندازی درایوهای C2000 و C200 نمونه بسیار موفق این شرکت تایوانی است.

انتخاب بهترین سروو درایو برای راه‌‌اندازی دستگاه CNC

انتخاب سروو موتور و سروو درایو به اندازی اینورتر حائز اهمیت است. در این قسمت سروو پیشنهادی خودمان را به شما دوستان عزیز معرفی می‌کنیم:

سروو درایو سری V90 زیمنس

سروو درایو V90 از خانواده اینورتر‌های سینامیکس است و از کیفیت بسیار بالا و مطلوبی برخوردار است. سروو V90 به دقت و ظرافت بالا مشهور است. همچنین راندمان بالای این درایو موجب به حداقل رسیدن مصرف برق و کاهش هزینه‌ها می‌شود و همانطور که گفته شد، زیمنس یکی از بهترین برند‌های اتوماسیون صنعتی است.

برای خرید سروو V90 دلتا نیز پیشنهاد می‌شود به نمایندگی زیمنس در لاله زار تهران مراجعه کنید.

سروو درایو سری XDL ال اس

این سروو درایو زیر مجموعه سری X درایو‌های ال اس است. این سروو بخاطر عملکرد بالا و آپشن‌های بالای خود به محبوبیت بالایی در کشور ما رسیده است. برخی از آپشن‌های این درایو قابلیت ایمنی، مود‌های کنترل مختلف و قابلیت انجام حرکات پیچیده است.

سروو درایو سری A2 دلتا

سری A2 یکی از پرکاربرد ترین سروو درایو‌های دلتا است. این سروو به علت عملکرد خوب نسبت به قیمتی که دارد به یکی از رایج‌ترین درایو‌های ایران تبدیل شده است. انطباق پذیری بالای این سروو باعث شده تا استفاده این موتور در اکثر صنایع ممکن باشد.

Picture3۱

 

اینورتر و سروو درایو را از کجا خریداری کنیم؟

پیدا کردن یک منبع برای خرید اینورتر و سروو درایو می‌تواند کار دشواری باشد. اکثر شرکت‌ها فروش محصولات یک برند را انجام می‌دهند و یا تنوع محصولات اندکی دارند. با وجود برند‌های مختلف اتوماسیون صنعتی، شما خودتان را در شرایطی می‌یابید که همواره در‌حال تماس گرفتن با مجموعه‌های مختلف هستید. با اینحال، شرکت نیک صنعت با فروش محصولات برند‌های مختلف جامع ترین نمایندگی برای خرید انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی است.

اما بجز بحث خرید محصولات، خدمات پس از فرو ش نیز بسیار حائز اهمیت است و شما پس از انجام فرآیند خرید از نیک صنعت، می‌توانید از خدمات پس از فروش این شرکت استفاده کنید که شامل بخش تعمیرات و عیب یابی، پیشتیبانی فنی توسط متخصصان مجموعه، گارانتی، خدمات نصب و راه اندازی و بخش آموزش و برگزاری دوره‌های تخصصی نیز استفاده کنید.

چگونه کار با اینورتر و سروو درایو را یاد بگیریم؟

یادگیری کار با اینورتر و سروو درایو مهارتی است که نیازمند تلاش متعدد و تجربه بالا است. با این وجود امکان یادگیری کار با این تجهیزات برای همه وجود دارد. با مطالعه کتاب‌ها و pdf های اینترنتی و تماشای ویدیو‌های آموزشی شما می‌توانید مباحث مقدماتی درایو مورد نطرتان را یاد بگیرید و در صورت تمایل به یکی از دوره‌های تخخصی حضوری-عملی شرکت کنید.

برای شروع یادگیری کار با سروو درایو و همچنین اتوماسیون صنعتی، پیشنهاد می‌شود که از یادگیری کار با تجهیزات دلتا شروع کنید، این برند بخاطر سادگی و رابط کاربری خوب خود، محبوب‌ترین برند برای تازه‌کاران است. اگر شما اصلا در اتوماسیون صنعتی هیچ تجربه ای ندارید و می‌خواهید از صفر شروع کنید حتما از آموزش PLC دلتا شروع کنید. با اینکه پی ال سی در دستگاه‌های CNC کاربردی ندارد اما پی ال سی اصلی‌ترین تجهیز اتوماسیون صنعتی است و درک و داشتن مهارت در پی ال سی برای هر اتوماسیون کاری واجب است و بسیار اصولی‌تر و بهتر می‌توانید کار با سروو موتور را در قدم بعدی یاد بگیرید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • عبدالخالق جوانمردی ارسالی در
    جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲

    بسیار سپاسگزارم از این همه محبتی که به مردم برای. یادگیری این دستگاه ها دارید.. خیلی عالی بود

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها