کد خبر: 613402
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۷:۲۲:۰۰
| |

دنیای اقتصاد هشدار داد:

مهاجرت نیروی کار و تکنسین‌ها به کشورهای همسایه مشکل بزرگ بنگاه‌های اقتصادی شده

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بخش مولد اقتصاد با چالش مهاجرت متخصصان روبه‌رو است؛ چالشی که تبعات آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود.

مهاجرت نیروی کار و تکنسین‌ها به کشورهای همسایه مشکل بزرگ بنگاه‌های اقتصادی شده
کد خبر: 613402
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۷:۲۲:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی هشدار داده که آژیر کمبود نیروی کار در خطوط تولیدی به دلیل مهاجرت متخصصان حوزه صنعت به صدا درآورده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش مولد اقتصاد با چالش مهاجرت متخصصان روبه‌رو است؛ چالشی که تبعات آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود. در حال حاضر خطوط تولیدی بنگاه‌ها با کمبود جدی نیروی متخصص مواجه شده است. کارشناسان، بی‌ثباتی و نااطمینانی‌های حاکم بر فضای اقتصادی کشور و نبود چشم‌انداز روشن را از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت نیروی کار از بخش صنعت عنوان می‌کنند. ریسک بالای فعالیت تولیدی نیز بخش دیگری از شاغلان صنعت را راهی بخش خدمات و واسطه‌گری کرده است. ارزیابی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی از نگاه شاخص مدیران خرید (شامخ) هم بیانگر این است که مهاجرت نیروی کار ماهر و تکنسین‌ها به کشورهای همسایه از سال گذشته به یکی از مشکلات بزرگ بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده است.

این روزنامه افزوده است: گزارش شامخ فروردین‌ماه۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد شاخص میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی طی ۱۳ دوره از فروردین سال گذشته تاکنون به کمترین مقدار خود رسیده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که فعالان اقتصادی از یکسو با کمبود نیروی کار ماهر روبه‌رو هستند و از سوی دیگر به‌دلیل افزایش فشار هزینه‌های تولید، تعدیل نیرو داشته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها