کد خبر: 629483
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۷:۵۳:۵۰
| |

قیمت دستگاه تولید زغال فشرده چقدر است؟

تولید زغال فشرده با استفاده از دستگاه‌های زغال‌ساز، کاری نسبتاً ساده و پرسود است. شما می‌توانید این فرآیند را در مقیاس کوچک یا بزرگ انجام دهید.

قیمت دستگاه تولید زغال فشرده چقدر است؟
کد خبر: 629483
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۱۷:۵۳:۵۰

 اگر به شروع  تجارت زغال فشرده فکر می‌کنید و می‌خواهید بدانید که قیمت دستگاه تولید زغال برای راه‌‌اندازی خط تولید زغال فشرده چقدر است؛ حتما این مطلب را دنبال کنید.

زغال فشرده چیست؟

قبل از اینکه به دستگاه زغال فشرده و قیمت آن بپردازیم؛ بد نیست در مورد زغال فشرده و ویژگی‌های بارز آن بیشتر بدانید. این نوع زغال که به زغال چینی هم معروف است از بریکت‌های سوختی تولید شده با ضایعات چوب نظیر خاک اره و برخی ضایعات کشاورزی مانند پوست گردو و... تشکیل شده‌ است.

یکی از تجهیزات مهم در فرآیند تولید زغال فشرده، دستگاه زغال‌ساز است. یک دستگاه زغال خوب می‌تواند کل فرآیند تولید بریکت و زغال چوب را بهبود بخشد که قطعا در کیفیت محصولات نهایی بی‌ تاثیر نیست. در اینجا برخی از مزایای بریکت‌های زغال فشرده آورده شده است:

  • نیاز به مواد اولیه تجدید پذیر و فراوان

  • سوختن تمیزتر، بدون ایجاد دود

  • کمک به بازیافت ضایعات کشاورزی

  • مقرون به صرفه و در دسترس

  • امکان کسب درآمد از ضایعات با تولید زغال فشرده

بررسی بازار فروش زغال فشرده

خط تولید زغال فشرده به عنوان یک صنعت جدید؛ به تازگی در حال توسعه در کشورهای خاورمیانه است. زغال فشرده را می‌توان در بخش‌های صنعتی، تجاری یا خانگی استفاده کرد. این حرفه به دلیل برخورداری از یک بازار جدید و پرتقاضا، به یک شغل پولساز در کشور تبدیل شده است.

این محصول از بهترین ویژگی‌های حرارتی برخوردار بوده که آن را به یک گزینه ایدئال برای پخت و پز تبدیل می‌کند. شما می‌توانید زغال فشرده را هم به مشتریان برای مصارف خانگی و هم به مشاغل مانند کافه‌ها، قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها و کبابی‌ها بفروشید. 

مواد اولیه‌ای که برای تولید زغال فشرده مورد نیاز است در دسترس بوده و به خصوص در ایران به وفور یافت می‌شود. بنابراین اگر قصد راه ‌اندازی خط تولید زغال فشرده را دارید مطمئن باشید که با کمبود مواد اولیه مواجه نمی‌شوید.

مراحل تولید بریکت های زغال

اگر قصد دارید یک خط تولید زغال فشرده راه‌اندازی کنید؛ باید با مراحل تولید بریکت‌های زغال با کیفیت بالا که با استفاده از انواع دستگاه زغال فشرده ساخته می‌شوند، آشنا باشید. این مراحل عبارتند از:

  • مرحله جمع آوری ضایعات زیست توده شامل خاک اره و خرده چوب‌های دور ریز، پوست گردو، خاک زغال، کاه، پوسته نارگیل و غیره

  • مرحله پودر کردن و الک کردن مواد اولیه با استفاده از دستگاه آسیاب زغال و دستگاه الک (سرند)

  • مرحله خشک کردن مواد اولیه و گرفتن رطوبت اضافی آن با کمک دستگاه خشک کن زغال

  • مرحله فشرده سازی مواد اولیه به شکل بریکت با استفاده از دستگاه اکسترودر

  • مرحله پخت بریکت‌های زغال فشرده خام با استفاده از کوره‌ های صنعتی

  • مرحله بسته بندی و بارگیری بریکت‌های آماده شده برای فروش

قیمت دستگاه های تولید زغال فشرده

اگر می‌خواهید زغال فشرده مرغوب و پرفروش تولید کنید؛ حتما به دستگاه‌‌های زغال ساز با کیفیت بالا نیاز خواهید داشت. این دستگاه‌ها را می‌توان از یک سازنده معتبر ماشین آلات تولید زغال، نظیر شرکت سازه ابتکار ارشد خریداری کرد.

واحد تولید زغال فشرده، ماشین آلات مختلفی از جمله دستگاه سنگ شکن یا خردکن، آسیاب چکشی، سیستم خشک کن، دستگاه پرس بریکت و همینطور کوره‌ های صنعتی را در خود جای می‌دهد. برای راه اندازی این خط تولید حتما باید در خصوص هر کدام از این تجهیزات و قیمت آنها بیشتر بدانید. در ادامه به قیمت برخی از مهم‌ترین دستگاه‌‌های تولید زغال فشرده اشاره می‌کنیم.

قیمت دستگاه خشک کن زغال

دستگاه خشک کن زغال برای گرفتن رطوبت اضافی مواد اولیه در خط تولید زغال فشرده مورد نیاز است. این محصول در دو حالت سینوسی و دوار، قابل خریداری است. دستگاه خشک کن سینوسی یک دستگاه پیشرفته برای خشک کردن مواد اولیه زغال فشرده به شمار می‎رود که به فرآیند تولید محصول نیز سرعت بیشتری می‌بخشد.

دستگاه خشک کن سینوسی قیمت مناسب تری نسبت به دستگاه خشک کن دوار دارد. شما می‌توانید یک دستگاه خشک کن سینوسی با خروجی 12 متری را با قیمت 186 میلیون تومان از فروشگاه سازه ابتکار ارشد تهیه کنید.

قیمت دستگاه اکسترودر زغال

دستگاه اکسترودر زغال که ممکن است با نام دستگاه فشرده سازی یا پرس زغال هم به فروش برسد؛ یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های تولید زغال فشرده محسوب می‌شود. این دستگاه برای قالب دهی و پرس کردن بریکت‌های زغال فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت دستگاه اکسترودر زغال به مدل، مشخصات، ظرفیت تولید و همینطور نو یا دست دوم بودن آن بستگی دارد. در فروشگاه سازه ابتکار ارشد شما می‌توانید این محصول را در محدوده قیمتی 148 میلیون تومان به بالا خریداری کنید.

قیمت کوره صنعتی زغال

مرحله پخت زغال از مهم ترین مراحل تولید زغال فشرده یا هر زغال دیگر محسوب می‌شود. کیفیت کوره زغال از اهمیت زیادی در این فرآیند برخوردار است. استفاده از بهترین کوره‌ های صنعتی زغال در خط تولید این محصول منجر به کاهش زمان پخت، راندمان کاری بالا و سوددهی بیشتر می‌شود. بهتر است کوره ای که انتخاب می‌کنید ایمن و تمام اتوماتیک بوده و از سیستم خنک کننده و هشدار دهنده نیز برخوردار باشد.

 در حال حاضر کوره های پخت زغال به صورت تک منظوره، چند منظوره و همرفتی با ظرفیت‌های گوناگون 2 تا 10 تن به فروش می‌رسند. هر چه ظرفیت کوره بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. مثلا یک کوره صنعتی چند منظوره با ظرفیت 10 تن در حدود 700 میلیون تومان قیمت دارد.

نکته: اگر تصمیم دارید برای کاهش هزینه‌های راه اندازی خط تولید زغال فشرده از دستگاه‌‎های دست دوم استفاده کنید؛ باید مطمئن شوید که این دستگاه‌ها به طور کامل ارزیابی و تست شده‌اند و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه ندارند. در غیر این صورت هزینه‌هایی که مربوط به رسیدگی و نگهداری دستگاه‌های دست دوم است می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

سرمایه لازم برای راه‌ اندازی خط تولید زغال فشرده

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده به ظرفیت تولید مورد نظر شما بستگی دارد. البته می‌توانید این کار را در یک مقیاس کوچک شروع کرده و به مرور زمان خط تولید خود را گسترش دهید.

برای راه اندازی کسب و کار خود علاوه بر قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای تولید زغال فشرده، باید هزینه‌های زیر را هم در نظر بگیرید.

  • هزینه اجاره کارگاه و سوله

  • هزینه‌ مصرف گاز، برق و آب

  • هزینه استخدام نیروی کار

  • هزینه جمع آوری مواد اولیه

  • سایر هزینه‌های جانبی مانند قطعات مصرفی مورد نیاز در حین تولید، لباس کار و ...

جمع بندی

تولید بریکت‌های زغال فشرده با کمک انواع دستگاه زغال‌ساز با کیفیت می‌تواند بهترین راه برای کسب درآمد بالا و تامین نیاز مصرف کنندگان به این محصول پرفروش باشد. این امکان برای مشتریان گرامی فراهم شده تا بهترین دستگاه زغال را از شرکت سازه ابتکار ارشد، یکی از تولید کنندگان پیشرو در این حوزه تهیه کنند. این مجموعه به عنوان برترین کارآفرین سال‌‌های 99 تا 1401؛ انواع ماشین آلات تولید زغال فشرده را همراه با امکان پرداخت قسطی، نصب و آموزش رایگان و تامین مواد اولیه به فروش می‌رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها