دستگیری دو باند قاچاق چوب و زغال در آران و بیدگل

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از دستگیری دو باند قاچاق چوب و زغال در این شهرستان خبر داد.

دستگیری دو باند قاچاق چوب و زغال در آران و بیدگل
کد خبر: 550783
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۲۰:۱۰:۲۱

سید مجتبی شریفیان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان هنگام گشت و کنترل‌های شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری پنج متخلف قطع درخت جنگلی و تهیه زغال شدند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: ماموران یگان حفاظت در این دو عملیات جداگانه در مجموع  700 کیلوگرم چوب و 50 کیلوگرم زغال قاچاق، همراه با سه دستگاه خودروی وانت و یک دستگاه موتور سیکلت از متخلفان شناسایی کردند که به پیوست پرونده متخلفان به مرجع قضایی فرستاده شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل، تصریح کرد: گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی فعال بوده و در صورت مشاهده قاچاق چوب، با قاچاقچیان برخورد قاطع خواهند داشت. مردم که همیار منابع طبیعی هستند در صورت مشاهده قاچاق چوب و تخریب منابع طبیعی با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

شریفیان افزود: شهروندان آگاه باشند که منابع طبیعی مهمترین و اساسی ترین ذخیره موجود در کشور است که تخریب آن، به ویژه در مناطق کویری، منجر به حرکت شن‌های روان به مناطق مسکونی و کشاورزی شده و یا با تولید و طوفان ریزگردها زندگی انسان‌ها را با تهدید روبرو کند.

وی تصریح کرد: برداشت غیر مجاز چوب و منابع طبیعی، تجاوز به حقوق نسل آینده است و پیامدهای جبران ناپذیری را متوجه کشور می‌کند که جلوگیری از فعالیت افراد فرصت طلب، وظیفه همه شهروندان است.

شریفیان گفت: بر اساس تصویب نامه هیات وزیران جریمه نقدی بریدن، ریشه کن کردن و تهیه زغال هر اصل درخت تاغ برابر با ۳۰ میلیون ریال است. بنابراین از شهروندانی که در اوقات فراغت به دامان طبیعت می روند، انتظار داریم که هر گونه تخلف را به شماره تلفن رایگان 1504 گزارش کنند.

جنگل‌های دست کاشت تاغ ۱۲۰هزار هکتار  از مساحت شهرستان آران و بیدگل را شامل می‌شود که ۴۰ درصد از جنگل‌های استان اصفهان و شش درصد جنگل‌های دست کاشت ایران را تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها