کد خبر: 629283
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۱۵:۵۱:۳۵
| |

انواع میز ناهارخوری، کدام میز ناهارخوری مناسب شماست؟

انتخاب میز ناهارخوری مناسب برای خانه، امری پراهمیت است و تاثیر بسیاری بر دکوراسیون خانه دارد. این انتخاب باید باتوجه‌به فضا، نیازها و سلیقه‌های شما صورت گیرد.

انواع میز ناهارخوری، کدام میز ناهارخوری مناسب شماست؟
کد خبر: 629283
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۱۵:۵۱:۳۵

میز غذاخوری انواع مختلفی براساس جنس و فرم دارد. میز ناهارخوری چوبی، فلزی و کم‌جا از انواع میزهای غذاخوری هستند که به فرم‌های مستطیل، مربع و دایره‌ای تولید می‌شوند. در این مقاله، به معرفی انواع میزهای ناهارخوری بر اساس جنس و فرم آن‌ها پرداختیم. با آگاهی از انواع میزهای ناهارخوری، می‌توانید بهترین گزینه‌ را برای خانه‌ خود انتخاب کنید. 

میز ناهارخوری چوبی؛ ساخته‌شده از چوب طبیعی و ام دی اف

میز ناهارخوری ساخته‌شده از چوب طبیعی زیبایی بی‌نظیری دارد و با نشستن پشت آن حس مثبت طبیعی بودن را به‌خوبی به کاربر القا می‌کند. از سوی دیگر استفاده از چوب طبیعی برای ساخت انواع وسایل چوبی از جمله میز ناهارخوری، تخت دو طبقه و سایر وسایل، امکان رنگ‌پذیری مجدد و طول عمر بسیار بالا را به مزایای آن‌ها می‌افزاید. 

میزهای ناهارخوری که در دسته‌بندی چوبی قرار می‌گیرند،ممکن است از چوب طبیعی یا MDF ساخته شده باشند. ام دی اف، سطوح لعابی یا لمینت دارد و به‌‌همین‌دلیل نیازی به رنگ‌آمیزی نخواهد داشت. ازاین‌رو در برابر پوسیدگی و رطوبت نسبت‌ به چوب طبیعی مقاومت بیشتری خواهد داشت. از سوی‌ دیگر، میز ناهارخوری ام دی اف، به‌دلیل کمتر بودن قیمت آن نسبت‌ به میز ساخته شده از چوب طبیعی، بیشتر مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. 

میز ناهارخوری کم‌جا؛ قابل استفاده برای فضاهای کوچک

انواع میز ناهارخوری کم‌جا اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از میزهای غذاخوری کم‌جا می‌توانید در آشپزخانه، بالکن یا سایر بخش‌هایی از خانه که فضای کافی برای قرار دادن میز ناهارخوری کامل را ندارند، استفاده کنید. برخی از میزهای ناهارخوری کم‌جا مجهزبه صندلی‌هایی هستند که به‌طورکامل در زیر میز قرار می‌گیرند و به‌همین دلیل فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

میز غذاخوری تاشو نوعی دیگر از میزهای کم‌جا است که با باز کردن بخش‌های بسته آن می‌توانید تعداد افراد استفاده‌کننده از میز را افزایش دهید. به‌ دلیل کوچک شدن خانه‌ها نسبت‌به گذشته، استفاده از لوازم خانه کم‌جا مانند میز ناهارخوری تاشو، سرویس خواب نوزاد و بزرگسال کم‌جا، میزهای تحریر کوچک و سایر ملزومات اتاق محبوبیت بسیاری بین افراد پیدا کرده‌اند. ازاین‌رو اکنون راحت‌تر از گذشته می‌توانید انواع لوازم خانه کم‌جا را در فروشگاه‌هایی مانند بلج برای خانه خود خریداری کنید.

میز ناهارخوری فلزی؛ مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و جابجایی

در ساخت انواع میز ناهار خوری فلزی از چهارچوب و پایه‌های فلزی استفاده می‌شود و معمولا صفحه رویی از جنس شیشه یا فلز است. اتصالات پایه و چهارچوب این نوع از میز غذاخوری همانند اتصالات بدنه تخت تاشو با چسب لیزری یا جوش انجام خواهد شد که مقاومت بالایی خواهد داشت. 

جنس فلز استفاده شده در اغلب میزهای غذاخوری از نوع آبکاری شده است. استفاده از میزهای ناهارخوری فلزی، سبک صنعتی و مدرن به خانه می‌دهد. همچنین استفاده از این نوع میزها به‌دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، تکان و آب در رستوران‌ها محبوبیت ویژه‌ای دارند.

بررسی انواع میز ناهارخوری؛ براساس فرم و شکل میز

میزهای ناهارخوری براساس فرم و شکل به انواع میز غذاخوری مستطیل، مربع و گرد تقسیم خواهند شد. برای انتخاب میز ناهارخوری متناسب با فضای خود باید ابعاد هرکدام از این مدل‌ها را بدانید تا باتوجه‌به فضا موجود بتوانید میز ناهارخوری برای رفع نیاز خود انتخاب کنید و در ادامه به معرفی میزهای ناهار خوری باتوجه‌به فرم و شکل آن‌ها می‌پردازیم و هرکدام از آن‌ها را برای قرارگیری در فضاهای مختلف بررسی می‌کنیم.

میز ناهارخوری مستطیل؛ محبوب‌ترین فرم برای میز غذاخوری

مستطیل محبوب‌ترین فرم برای میز ناهارخوری ۴ و ۶ نفره است؛ زیرا معمولا امکان قرارگیری تعداد صندلی بیشتری نسبت به ظرفیت آن وجود دارد. اگر فرم منزل یا فضا غذاخوری شما کشیده است، بهتر است از میز با فرم مستطیل استفاده نکنید؛ زیرا باعث می‌شود فضای ناهارخوری کشیده‌تر به‌نظر برسد.

میزهای بیضی‌شکل به میزهای مستطیلی بسیار شبیه هستند. لبه‌های گرد میزهای بیضی‌شکل نسبت‌به لبه‌های تیز حس صمیمیت بیشتری به افراد دور میز القا می‌کند. ازسوی‌دیگر، میزهای مستطیل‌شکل نسبت‌به ناهارخوری بیضی فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد.

میز ناهارخوری مربع؛ فرم مناسب برای غذاخوری‌های ۲ تا ۴ نفره

ساده‌ترین فرم میز‌ ناهارخوری، مربع است. میزهای ناهارخوری مربع‌شکل مناسب برای فضاهای کوچک هستند و معمولا برای تعداد ۲ تا ۴ نفره تولید می‌شوند. درصورتی‌که میز ناهارخوری مربع‌شکل بیشتر از ۴ نفره باشد، بسیار بزرگ خواهد شد و بخش‌هایی از میز غیرقابل دسترسی می‌شوند. همچنین برای فضاهای کوچک می‌توانید میز ناهارخوری مربع را از یک طرف به دیوار بچسبانید و با ظرفیت ۳ نفر از آن استفاده کنید.

میز ناهارخوری گرد؛ امکان اضافه‌کردن صندلی‌های بیشتر از ظرفیت میز

میز ناهارخوری ۲ تا ۴ نفره با فرم دایره معمولا از گزینه‌هایی است که فضای کمی را اشغال می‌کنند. اما درصورتی‌که میز غذاخوری گرد ظرفیتی بیشتر از ۴ نفر را داشته باشد، بیشترین مقدار فضا را نسبت به سایر فرم‌های میز اشغال خواهد کرد. میز گرد نیز همانند میز مربع اگر از ظرفیت ۸ نفر بزرگ‌تر باشد، دسترسی به مرکز آن غیرممکن خواهد شد. میز با فرم دایره به شما امکان اضافه کردن صندلی‌های اضافه نسبت‌به ظرفیت آن را خواهد داد.

استفاده از انواع میز ناهار خوری باکیفیت و قیمت مناسب تولید شده توسط بلج

در این مقاله انواع میز ناهارخوری را با تمرکز بر جنس و فرم معرفی کردیم. میزهای چوبی و فلزی از انواع میزهای ناهارخوری هستند که متناسب با دکوراسیون سایر فضاها باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. در انتخاب میز ناهارخوری علاوه‌بر جنس، باید به ابعاد میز و فضای غذاخوری نیز دقت کرد. میزهای تاشو، مربع و دایره به‌عنوان میزهای کوچک و کم‌جا گزینه‌های مناسبی برای فضاهای کوچک هستند. همچنین در انتخاب میز غذاخوری توجه به کیفیت اهمیت بسیاری خواهد داشت؛ زیرا مدت استفاده از میز را برای شما تعیین خواهد کرد. 

ازاین‌رو، برای استفاده طولانی مدت از میز ناهارخوری بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر و عرضه‌کننده محصولات باکیفیت مانند بلج خریداری کنید. بلج با سال‌ها تجربه در زمینه عرضه لوازم خانگی باکیفیت، نیاز مشتری را به‌خوبی می‌شناسد و باکیفیت‌ترین محصولات را با قیمت‌های رقابتی عرضه خواهد کرد. برای مشاهده محصولات به فروشگاه آنلاین بلج (bolej.ir) مراجعه کنید. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها