کد خبر: 503680
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۴:۵۶:۱۷
| |

راهنمای خرید میز ناهارخوری چوبی

برای داشتن فضای غذاخوری گرم و صمیمی، یک میز ناهارخوری چوبیِ شیک بهترین گزینه است. اگر در انتخاب اندازه و فرم میز ناهارخوری به نتیجه نمی‌رسید و نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید، در این مطلب با راهنمایی‌های کاربردی، به شما کمک خواهم کرد تا میز ناهارخوری متناسب با خانه خود را تهیه کنید.

راهنمای خرید میز ناهارخوری چوبی
کد خبر: 503680
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۴:۵۶:۱۷

اعتمادآنلاین| برای داشتن فضای غذاخوری گرم و صمیمی، یک میز ناهارخوری چوبیِ شیک بهترین گزینه است. اگر در انتخاب اندازه و فرم میز ناهارخوری به نتیجه نمی‌رسید و نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید، در این مطلب با راهنمایی‌های کاربردی، به شما کمک خواهم کرد تا میز ناهارخوری متناسب با خانه خود را تهیه کنید. با توجه به تنوع در شکل و اندازه میزها، قطعا این که میز ناهارخوری چه شکلی داشته باشد حائز اهمیت است، اما باید توجه داشته باشید که انتخاب شما با فضای غذاخوری همخوانی داشته باشد. ابعاد میز ناهارخوری باید به گونه‌ای باشد که فضای مورد نیاز برای رفت و آمد را نیز فراهم سازد.

برای انتخاب میزناهارخوری چوبی، قبل از خرید به جنس و نوع چوب باید دقت کرد. استفاده از مبلمان چوبی در طول زمان ممکن است دچار آسیب و فرسایش شود. به همین خاطر، انتخاب چوب با کیفیت شاید کمی هزینه بیش‌تری داشته باشد اما باعث می‌شود، میزناهارخوری ماندگارتری داشته باشید و همچنین فضای خانه را نیز مجلل‌تر نشان می‌دهد. برای انتخاب بهترین میز غذاخوری چوبی باید نکات مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره میکنیم را در نظر بگیرید تا با آگاهی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

فرم میزناهارخوری چوبی مناسب برای فضای خانه


شکل و فرم میز ناهارخوری چوبی، از مهم‎ترین آیتم‌های انتخاب یک میز است. رفت و آمد راحت و جای گیری درست میز در فضای ناهار خوری به فرم میز و نحوه قرارگیری صندلی‌ها بستگی دارد. با افزایش محبوبیت میزهای ناهارخوری در میان مردمپ، شکل‌های مختلفی از این میزها تولید شده و به فروش می‌رسند. همین موضوع سبب گشته که انتخاب فرم و شکل مناسب میز ناهارخوری برای بسیاری از افراد دشوار گردد.

اگر فردی سنتی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که یک میز ناهارخوری گرد را انتخب کنید. میز ناهارخوری چوبی گرد سبب می‌گردد که به سادگی بتوانید افراد حاضر دور میز را ببینید و و ساده‌تر غذا و نوشیدنی را از این سمت میز به آن سمت راهی کنید. میزهای ناهارخوری گرد، معمولا اجتماعی‌تر هستند و در نتیجه برای خانواده گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. به علاوه این میزهای ناهارخوری چوبی ساده‌تر در فضاهای کوچک جای می‌گیرند و کارامدتر هستند.

میز ناهارخوری

اگر از علاقه‌مندان سبک دکوراسیون رترو هستید، میز ناهارخوری چوبی به شکل بیضی مناسب شماست. میزهای ناهارخوری بیضی شکل حالاتی بین میز ناهارخوری گرد و میز ناهارخوری مستطیلی دارند. پس علاوه بر اینکه مانند میزهای گرد صمیمی هستند، مانند میزهای مستطیلی نیز بسیار جادار می‌باشند.

سبک‌های مختلف میز ناهارخوری چوبی


به هنگام انتخاب سرویس غذاخوری چوبی باید سبک دکوراسیون منزلتان را نیز در نظر داشته باشید. اینکه خانه شما مدرن است یا کلاسیک بدون شک می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. اگر خانه شما سبکی کلاسیک دارد، بهتر است میز ناهارخوری خود را نیز کلاسیک انتخاب کنید تا بیشترین تناسب را با سایر بخش‌های دکوراسیون‌تان داشته باشد.

میز ناهارخوری

اگر خانه شما سبکی مدرن داشته باشد باید میزهای ساده با چوب‌های بدون طرح و ساده‌تر را انتخاب کنید. این میزها حالتی مینیمال دارند و دکوراسیون مدرن خانه شما را جذاب‌تر می‌کنند. اگر به طبیعت علاقه‌مندید، پیشنهاد ما به شما این است که میزی از جنس چوب طبیعی که زیبایی‌های یک درخت را به رخ می‌کشد، انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که هیچ چیزی نمی‌تواند دست شما را در انتخاب میز ناهارخوری چوبی مناسب ببندد و اول و آخر این شما هستید که با سلیقه و خواسته خود انتخاب می‌کنید که کدام سبک و کدام مدل از میز ناهارخوری در خانه‌تان قرار گیرد.

میز ناهارخوری

انواع مختلف چوب به کار رفته در میزهای ناهارخوری چوبی


شاید بسیاری از شما تصور کنید که همه مبلمان و میزهای چوبی از یک نوع چوب مشخص ساخته شده‌اند، اما اینطور نیست. چوب درختان مختلفی می‌توانند برای تولید محصولات چوبی به کار گرفته شوند که هر یک از این چوب‌ها دارای کیفیت‌های مختلفی هستند. این بدان معناست که انتخاب چوب مناسب تماما بسته به این است که شما میز ناهارخوری را در کجا قرار خواهید داد و چه مقدار از آن استفاده خواهید کرد. در ادامه برخی از رایج‌ترین چوب‌هایی که در ساخت میز ناهارخوری چوبی از آن‌ها استفاده می‌شود را به شما معرفی خواهیم کرد تا با آگاهی بیشتری بتوانید انتخاب کنید.

چوب درخت کاج یکی از رایج‌ترین چوب‌هایی است که در تولید محصولات چوبی به کار گرفته می‌شود. این چوب معمولا رنگ روشنی دارد و برای تولید میز ناهارخوری روستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای این نوع چوب می‌توانیم به مقرون به صرفه بودن آن اشاره کنیم.

چوب درخت افرا نیز معمولا برای تولید میز ناهارخوری چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب مقاومت بسیار بالایی دارد و برای ساخت محصولات سنگین‌تر از آن استفاده می‌شود. رنگ آن معمولا روشن است و به دلیل مقاومت بالای آن به طبع قیمت بالاتری نیز دارد.

میز ناهارخوری

چوب درخت بلوط نیز یکی دیگر از چوب‌های مقاوم و مستحکم است. روی این نوع چوب رگه‌هایی وجود دارد که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. هیمن رگه‌ها سبب می‌گردند که میز ناهارخوری چوبی شما تا حدی دو رنگ دیده شود. اگر به این دو رنگ بودن علاقه داریدف میز ناهارخوری از جنس چوب بلوط مناسب شماست.

چوب درخت گردو نیز مقاومت زیادی دارد و معمولا رنگ آن قهوه‌ای شکلاتی است. اگر به رنگ چوب‌های تیره علاقه‌‎مندیدف میز ناهارخوری از جنس چوب درخت گردو مناسب شماست. معمولا روی محصولات چوبی ساخته شده از درخت گردو، روغنکاری می‌شود تا شفافیت ان کمی بیشتر شده و در نتیجه جذابیتش نیز چندین برابر شود. چوب درخت گردو را می‌توانیم مقاوم‌ترین و مستکم‌ترین نوع چوب بدانیم و به همین خاطر نیز قیمت این نوع از چوب بسیار بالاست.

قیمت میز ناهارخوری چوبی


بدیهی است که انواع مختلف میز ناهارخوری چوبی می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم انواع چوب به کار رفته در ساخت میز ناهارخوری می‌تواند تاثیر مستقیم بر قیمت میز داشته باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت میز ناهارخوری چوبی می‌توانیم به اندازه و شکل میز ناهارخوری، تعداد صندلی‌های دور آن و کیفیت پایه‌های آن اشاره کنیم.

میز ناهارخوری

برای آگاهی از قیمت انواع میز ناهارخوری چوبی باید با توجه به نکات گفته شدهف مدل میز ناهارخوری خود را انتخاب کنید و سپس از فعالان این عرصه بخواهید که میز ناهارخوری مقرون به صرفه و جذابی مشابه انتخابتان به شما معرفی کنند. قیمت میز ناهارخوری چوبی می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 80 میلیون تومان متفاوت باشد، اما طبیعتا ویژگی‌های گفته شده قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها