کد خبر: 628914
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۸:۲۲:۱۴
| |

آیا بلیط ارزان استانبول کیفیت سفر را کاهش می‌دهد؟

بلیط ارزان استانبول به تهران یکی از مواردی است که هر گردشگری که قصد سفر به استانبول دارد را سر ذوق می‌آورد. یکی از بهترین و نزدیک‌ترین کشورهای توریستی به کشور ایران، کشور ترکیه است. اگر قصد سفر کردن به این کشور را دارید، با رعایت برخی نکات، می‌توانید بلیط‌های ارزان‌قیمت و در عین حال باکیفیت را تهیه کنید.

آیا بلیط ارزان استانبول کیفیت سفر را کاهش می‌دهد؟
کد خبر: 628914
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۸:۲۲:۱۴

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نحوه تهیه بلیط‌های ارزان این شهر و عوامل موثر بر قیمت بلیط‌ها، صحبت کنیم.

قیمت بلیط‌های استانبول به تهران تحت تاثیر چه عواملی است؟

معمولا قیمت بلیط استانبول به تهران یا بالعکس، تحت تاثیر عوامل مختلفی است. یکی از مهم‌ترین عوامل، نوع هواپیما و ایرلاین است. به‌طورکلی سه نوع بلیط های هواپیمایی در انواع سیستمی، چارتری و لحظه آخری وجود دارد.

بلیط‌های لحظه آخری که هم از نوع چارتری و هم سیستمی وجود دارد، در لحظه‌های آخر پرواز به فروش می‌رسد و بنابراین قیمت آن نسبت به دیگر بلیط‌ها کمتر است. چون تا زمان پرواز باید همه بلیط‌ها فروخته شود. این بلیط‌های لحظه آخری معمولا در فصل‌های خلوت تا نصفه قیمت هم فروخته شده ولی ممکن است در فصول شلوغ یا در زمان عید، افزایش قیمت هم داشته باشد.

همان‌طور که گفتیم زمان خرید بر قیمت بلیط تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این موارد، نوع ایرلاین، ساعت پرواز، روز و فصل پرواز هم از دیگر عواملی است که بر قیمت بلیط استانبول تاثیر خواهد گذاشت.

چرا پیدا کردن بلیط ارزان استانبول به تهران مهم است؟

در سفر به ترکیه و استانبول، هر گردشگری را با دنیایی از زیبایی‌های دریای مرمره، جاذبه‌های جذاب تاریخی، مراکز خرید گوناگون، تنگه بسفر و ... روبرو خواهد کرد. شهر استانبول به دلیل موقعیت آب‌وهوایی بسیار خوبی که دارد در هرکدام از فصول سال جذابیت‌های ویژه‌ای دارد.

بلیط ارزان استانبول

اگر می‌خواهید که برای گردشگری یا خرید کردن به این شهر زیبا سفر کنید، توصیه ما این است که از ماه مارس تا می یعنی از اواسط اسفند تا خرداد اقدام به سفر کنید؛ زیرا در این فصول معمولا قیمت هواپیما، بسیار ارزان‌تر از سایر ماه‌های سال است. گران‌ترین بلیط‌های هواپیمایی هم به ماه ژوئن تا آگوست یعنی فصل تابستان تا اواخر شهریور تعلق می‌گیرد؛ زیرا در این ماه به دلیل شرایط آب‌وهوایی مناسب، برگزاری جشنواره و فستیوال‌های گوناگون، آفرهای ویژه برای خرید و ... قیمت بلیط‌ها بسیار افزایش می‌یابد. با رعایت نکات بالا شما می‌توانید در فصل مناسب یک بلیط ارزان استانبول به تهران خریداری کنید.

آیا ارزان‌قیمت بودن بلیط بر کیفیت سفر تاثیر می‌گذارد؟

همان‌طور که در بالا هم گفتیم یکی از راه‌های تهیه بلیط‌های ارزان‌قیمت، استفاده از بلیط‌های لحظه آخری است. این نوع بلیط‌ها با بلیط‌های دیگر هیچ تفاوتی نداشته و چون در لحظات آخر سفر تهیه شده، شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، از آن استفاده کنید؛ بنابراین بلیط‌های ارزان‌قیمت به‌هیچ‌وجه دلیلی بر کاهش کیفیت سفر نیست.

همان‌طوری که دیگر افراد از امکانات هواپیما استفاده می‌کنند، شما نیز با تهیه بلیط‌های ارزان‌قیمت، می‌توانید از همه امکانات هواپیما استفاده کنید. بلیط‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند، همان کیفیتی را دارا هستند که دیگر بلیط‌ها دارند؛ بنابراین اگر در خرید بلیط ارزان استانبول به تهران دچار شک هستید و فکر می‌کنید که کیفیت لازمه را ندارد، تصور غلطی است و می‌توانید با خیال راحت این‌گونه بلیط‌های هواپیمایی را تهیه کنید.

بهترین زمان برای خرید یک بلیط ارزان‌قیمت کی است؟

به‌طورکلی بهترین زمان سفر به ترکیه با قیمت معقول و مناسب، فصل بهار و پاییز است. اگر قصد دارید که در فصلی با آب‌وهوای خوب و متعادل به شهر استانبول سفر کنید، پیشنهاد ما فصل بهار و فصل پاییز است. بیشترین استقبال از بلیط‌های استانبول در فصول تابستان بوده که همین امر دلیلی برگرانی قیمت‌های بلیط است.

اگر قصد دارید که در زمانی خلوت و با قیمت‌های بسیار ارزان به استانبول سفر کنید، فصل زمستان نیز برای سفر بسیار مناسب است. در فصل زمستان افراد زیادی به این شهر سفر نمی‌کنند و به همین دلیل قیمت بلیط هواپیمایی استانبول به تهران ارزان‌تر است. با خرید بلیط‌های لحظه آخری در هر فصلی که می‌خواهید می‌توانید بلیط‌های قیمت مناسبی را تهیه کنید.

بلیط ارزان استانبول

نکات مهم در خصوص خرید ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیمایی به استانبول

  1. برای خرید بلیط هواپیما توجه داشته باشید که بلیط رفت‌وبرگشت بگیرید. بلیط هواپیمایی یک‌طرفه بسیار گران‌تر از بلیط هواپیما دوطرفه است. در بعضی مواقع اگر شما به‌صورت یک‌طرفه می‌خواهید به استانبول پرواز کنید، سعی کنید بلیط هواپیمای دوطرفه خریداری کنید و تنها جریمه کنسل کردن مسیر برگشت را بدهید. این کار خیلی به‌صرفه‌تر است.

  2. در تعطیلات رسمی همچون عید و دیگر مناسبت‌ها از خرید بلیط هواپیما اجتناب کنید. وقتی به دنبال بلیط ارزان هواپیمایی به استانبول هستید، این مورد کاملا واضح است که نباید در تاریخ تعطیلات به دنبال بلیط ارزان هواپیما گشت.

  3. اگر بار را همراه بلیط ارزان هواپیما به استانبول در زمان خرید بلیط هواپیمایی خارجی رزرو کنید، بسیار ارزان‌تر از زمانی می‌شود که بخواهید در فرودگاه بابت بار اضافی خود پول بپردازید.

  4. برای سفر به کشور ترکیه مقصدی همچون استانبول را انتخاب کنید که می‌توانید راحت هزینه آن را بپردازید و از آن سفر لذت ببرید.

در این مقاله در خصوص تهیه بلیط ارزان استانبول به تهران و تاثیر آن بر کیفیت سفر صحبت کردیم. همواره یکی از راه‌های تهیه بلیط‌های ارزان‌قیمت، استفاده از بلیط‌های لحظه آخری بوده که قیمتشان بسیار کاهش پیدا می‌کند. برای تهیه بلیط‌های ارزان در تعطیلات به این شهر سفر نکنید و بلیط‌های رفت‌وبرگشت را به‌صورت یکجا تهیه کنید. این‌گونه بلیط‌های ارزان‌قیمت تاثیری بر کاهش کیفیت سفر ندارند و در هواپیما نیز تمامی امکانات برای همه افراد قابل‌استفاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها