کد خبر: 617300
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۶:۱۱:۲۵
| |

دلایلی که چرا نباید بلیط هواپیما ارزان نخریم یا بخریم

خرید بلیط هواپیما ارزان هدف بسیاری از مسافران است زیرا با این کار می‌توانند در هزینه‌های سفرشان صرفه‌جویی کنند.

دلایلی که چرا نباید بلیط هواپیما ارزان نخریم یا بخریم
کد خبر: 617300
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۶:۱۱:۲۵

افرادی که به خاطر موقعیت شغلی یا موارد دیگر به طور مرتب از سفرهای هوایی استفاده می‌کنند، پرواز ارزان را ترجیح می‌دهند.

انواع بلیط هواپیما ارزان

ابتدا بیایید نگاهی به انواع بلیط هواپیما ارزان بیندازیم. همانطور که می‌دانید بلیط‌های هواپیما در دو نوع بلیط سیستمی و بلیط چارتر به فروش می‌رسند. بلیط سیستمی بلیطی است که به طور مستقیم توسط شرکت هواپیمایی تعیین قیمت می‌شود و همواره قیمت ثابت و معینی دارد. از ویژگی‌های اصلی این بلیط‌ می‌توان به امکان استرداد و کنسل کردن آن اشاره کرد و در صورت تغییر برنامه سفر، مسافران می‌توانند مقداری از وجه پرداخت شده برای پول بلیط را مجددا پس بگیرند. همچنین در این بلیط‌ها تخفیف‌هایی برای کودکان در نظر گرفته شده است، بنابراین هنگام سفر با کودکان برای صرفه‌جویی در هزینه بلیط می‌توانید بلیط‌های سیستمی را هم بررسی کنید. امکان تهیه بلیط‌های سیستمی از هفته‌ها قبل وجود دارد و مسافران می‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی برای سفرشان داشته باشند.

اگر به دنبال بلیط پرواز ارزان باشید باید به سراغ بلیط‌های چارتر هم بروید. آژانس‌های مسافرتی تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را اجاره کرده و آن‌ها را تحت عنوان بلیط چارتر می‌فروشند. در صورتی که با نزدیک شدن به زمان پرواز همه این بلیط‌ها فروش نروند آژانس‌ها برای جلوگیری از خالی ماندن صندلی‌ها، بلیط‌ها را با قیمت پایین‌تر در دسترس مسافران قرار می‌دهند. مسافران این بلیط‌ها را با نام بلیط لحظه آخری می‌شناسند. با خرید بلیط لحظه آخری توسط مسافران، هم آژانس سود می‌کند و هم مسافران می‌توانند با خرید بلیط هواپیما ارزان، سفر ارزان قیمتی را تجربه کنند. به طور کلی بلیط چارتر در اکثر مواقع ارزان‌تر از بلیط سیستمی است.

دلایل خرید بلیط ارزان هواپیما

همانطور که گفته شد بلیط ارزان هواپیما این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند تا هزینه‌های سفرشان را کاهش دهند. پس از مهم‌ترین دلایل خرید بلیط ارزان هواپیما می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. به خصوص زمانی که مسافرت به صورت گروهی (خانوادگی یا با دوستان) باشد خرید این بلیط‌ها کاملا به نفع مسافران است.

دلایل عدم خرید بلیط ارزان هواپیما

با نزدیک شدن به زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند و بلیط‌های ارزان، زمان کمی تا پرواز دارند. بنابراین در صورتی که برنامه سفر شما دچار تغییر شود یا از سفر پشیمان شوید نمی‌توانید این بلیط‌ها را استرداد کنید. یکی از دلایل عدم خرید بلیط ارزان هواپیما این است که شما احتمال دهید در برنامه سفرتان تغییری ایجاد شود. همچنین اگر اهل برنامه‌ریزی دقیق برای سفر باشید بهتر است بلیط‌های سیستمی که برنامه دقیق و منظمی دارند را جایگزین بلیط ارزان چارتری یا لحظه آخری کنید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان

خوشبختانه این روزها با وجود اینترنت دیگر نیازی نیست برای خرید بلیط هواپیما حتما به صورت حضوری به آژانس‌های مسافرتی یا شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنید. فقط کافیست سایت‌های معتبر در زمینه ارائه بلیط ارزان مانند الی گشت را بشناسید و به راحتی با چند کلیک ساده، خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان را انجام دهید. سعی کنید از سایت‌هایی مانند الی گشت استفاده کنید که دسترسی کاملی به تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی و تمامی پروازها داشته باشند و قیمت خوبی را در این زمینه ارائه دهند.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

معمولا آخر هفته‌ها، آخر ماه و آخر سال تعداد تقاضا برای خرید بلیط هواپیما زیاد می‌شود پس طبیعی است که در این ایام نتوانید بلیط پرواز ارزان پیدا کنید. اواسط هفته و فصل‌های کم سفر سال بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان هستند. در صورتی که تمایل دارید در فصل‌ها و ایام شلوغ سفر کنید حتما بلیط خود را از قبل(مثلا 30 روز قبل از سفر) رزرو کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

خرید بلیط ارزان هواپیما از الی گشت

تهیه بلیط پرواز ارزان و داشتن سفر هوایی ارزان قیمت رویای بیشتر مسافران است زیرا با این کار آن‌ها می‌توانند حسابی در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند. اگر به دنبال جایی برای یافتن بلیط پرواز ارزان هستید می‌توانید سری به سایت الی گشت بزنید.

خرید بلیط ارزان هواپیما از الی گشت به صورت حضوری یا اینترنتی امکانپذیر است. همچنین اپلیکیشن این مجموعه به شما اجازه می‌دهد با گوشی موبایل خود جستجوی راحت‌تری داشته باشید و به راحتی بلیط موردنظر خود را پیدا کرده و بخرید.

تفاوتی نمی‌کند که اهل ایرانگردی باشید یا جهانگردی، الی گشت کامل‌ترین لیست ایرلاین‌ها را برای مقاصد داخلی و خارجی دارد و شما می‌توانید بلیط ارزان هواپیما را برای تمامی مقصدهای موردنظر خود پیدا کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها