کد خبر: 615081
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۶:۱۲:۵۸
| |

چقدر امنیت ویلا برای شما مهم است؟

سفر کردن یکی از تفریحات لذت‌بخش زندگی است، تفریحی که اگر با برنامه‌ریزی درست و همسفران خوب همراه باشد، تا مدت‌ها تأثیر مثبتی روی همه جوانب زندگی می‌گذارد.

چقدر امنیت ویلا برای شما مهم است؟
کد خبر: 615081
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۶:۱۲:۵۸

چند سالی می‌شود که مسافران اجاره ویلا در شهر مقصد را گزینه ی بهتر و به‌صرفه‌تری می دانند. تا قبل از شکل‌گیری پلتفرم‌های اجاره آنلاین ویلا، تنها راه اجاره واحد اقامتی در شهر مقصد کمک گرفتن از اهالی محلی و سر زدن به مشاورین املاک بود. در بعضی مواقع هم اطرافیان شماره صاحب ویلایی که قبلاً به آن رفته بودند را به بقیه می‌دادند تا خیالشان از بابت اقامتگاه راحت باشد.

در سال‌های اخیر که دیگر همه کارهای ما از سفارش میوه و نان تا تعمیرات خانه و سفرهای درون‌شهری با اینترنت و پلتفرم‌های مرتبط انجام می‌شود، اجاره آنلاین ویلا هم بسیار رایج شده است.

در این مقاله روش‌های مختلف اجاره ویلا، مزایا و معایب آن را با یکدیگر مقایسه کردیم تا دیگر دغدغه‌ای برای اجاره ویلا نداشته باشید.

چند روش برای اجاره ویلا وجود دارد؟

به‌صورت کلی می‌توان به 2 روش سنتی و مدرن برای اجاره ویلا اقدام کرد. روش سنتی یعنی این‌که بعد از رسیدن به شهر مقصد، به دنبال اجاره ویلا باشیم، ویلایی که همه همسفرانمان در مورد آن به یک نقطه‌نظر مشترک برسند.

روش مدرن اجاره ویلا هم شامل اجاره آنلاین ویلا از سایت‌های گردشگری معتبر مثل اتاقک و ... می‌شود. در این روش می‌توانید قبل از سفر، انواع واحدهای اقامتی شهر مقصد را در سایت موردنظرتان بررسی کنید و بعد از رضایت همسفران آن را رزرو و اجاره کنید.

اجاره ویلا به شکل سنتی چه مزایا و معایبی دارد؟

هر شکل از اجاره ویلا مزایا و معایب خودش را دارد. در این بخش ما ویژگی‌های مثبت و منفی اجاره ویلا به شکل سنتی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

معایب اجاره ویلا به شکل سنتی

اجاره ویلا به روش سنتی، کاری زمان‌بر است که باعث می‌شود بخش زیادی از زمان سفر شما برای پیدا کردن ویلا هدر برود. آن‌هم وقتی‌که بعد از ساعت‌ها رانندگی یا نشستن در هواپیما و قطار به شهر مقصد رسیده‌اید و باید با کلی وسایل از این سر شهر به آن سر شهر بروید تا ویلاهای مختلف را بررسی کنید.

این در حالی است که تازه باید سلیقه همسفران دیگر را هم در نظر بگیرید و همین موضوع ممکن است زمان بیشتری را از شما بگیرد. فرض کنید یک نفر دوست دارد ویلا دسترسی خوبی به جاهای دیدنی داشته باشد، یک نفر دلش می‌خواهد ویلا در حومه شهر باشد تا از سروصدا در امان باشد، یک نفر تمیزی ویلا برایش مهم است و الی‌آخر. در این روش ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید ساعت‌ها در حال گشت زدن در شهر هستید و هنوز ویلایی که همه در موردش متفق‌القول باشند را پیدا نکردید. دست‌آخر هم از روی خستگی و درماندگی به یک ویلا رضایت می‌دهید و به یادآوری خاطرات پیدا کردن ویلا و شنیدن جملاتی مثل «من که گفتم ویلای اول بهتر بود؟ همش تقصیر فلانی شد که خیلی حساس بود؟ چه قدر بیخودی پول دادیم؟ اصلاً به قیمتش نمی‌ارزید؟ و ...» تا آخر عمر تن می‌دهید.

یک نکته منفی دیگر در مورد این شکل از اجاره ویلا این است که اعتماد کردن به میزبان کمی سخت است. چون شما به کسانی که قبلاً در ویلا اقامت داشتند دسترسی ندارید و همین موضوع امنیت این روش از اجاره ویلا را زیر سؤال می‌برد.

مزایای اجاره ویلا به شکل سنتی

اجاره ویلا به شکل سنتی برای کسانی که می‌خواهند ویلا را حتماً از نزدیک ببینند یا تجربه بدی از اجاره آنلاین ویلا از سایت‌های غیر معتبر داشته‌اند روش مناسبی است. در این صورت با اینکه زمان گشت‌وگذار و استراحت کمتر می‌شود اما این مدل افراد، خودشان را از شر استرس‌هایی مثل‌اینکه نکند پولمان را بخورند؟ نکند ویلا با عکس‌هایش فرق داشته باشد؟ نکند از ما دزدی کنند و ... نجات می‌دهند.

اجاره آنلاین ویلا چه مزایا و معایبی دارد؟

در این بخش مزایا و معایب اجاره آنلاین ویلا را بررسی کردیم تا بتوانید با مقایسه این قسمت با بخش قبل تصمیم نهایی را در مورد انتخاب روش اجاره ویلا بگیرید:

مزایای اجاره آنلاین ویلا

بدون شک مهم‌ترین مزیت اجاره آنلاین ویلا، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. 2 موردی که می‌توانند در کیفیت سفر و لذت بردن از آن تأثیر زیادی داشته باشند.

فرض کنید تصمیم دارید برای هفته آینده به شمال ایران سفر کنید، کافی است وارد یک درگاه اجاره امن ویلا مثل اتاقک شوید، نام شهر مقصد و تاریخ سفر را وارد کنید تا انواع واحدهای اقامتی برای شما نمایش داده شود. بعد می‌توانید از فیلترهای مختلف مثل محدوده قیمت، نوع ویلا (سوئیت یا آپارتمان) و ... استفاده کنید تا نتایج دقیق‌تری برای شما نشان داده شود. اگر از هرکدام از واحدهای اقامتی هم خوشتان آمد، می‌توانید به‌راحتی لینک صفحه اختصاصی اقامتگاه که در آن تصاویر، امکانات و اطلاعات مربوط به ویلا ثبت‌شده را برای دوستانتان بفرستید و بعد از اینکه به اجماع نظر رسیدید، ویلا را رزرو و اجاره کنید.

مزیت دیگر اجاره آنلاین ویلا این است که می‌توانید نظر مسافرین قبلی را هم بخوانید و ببینید که مثلاً برخورد میزبان چه طور است؟ آیا مسافران قبلی تجربه خوبی از اقامتشان داشتند یا نه؟ بررسی این نظرات به شما در اعتماد به میزبان و درنتیجه تصمیم‌گیری نهایی کمک زیادی می‌کند.

2

درنهایت یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای اجاره آنلاین ویلا از سایت‌های معتبری مثل اتاقک (یا به طور مثال نمونه های موفق خارجی مثل Airbnb) این است که می‌توانید با صاحب ویلا یا همان میزبان گفت‌وگو کنید و این موضوع به‌شدت می‌تواند در امنیت سفر و خاطر شما تأثیرگذار باشد. همچنین خیالتان راحت است که اگر مشکلی در مراحل اجاره ویلا پیش آمد، سایت واسطه هوای هر دو طرف را به شکل منصفانه خواهد داشت. تازه اگر موقع اجاره ویلا قوانین سایت گردشگری را بخوانید متوجه می‌شوید که در بعضی موارد و با توجه به قوانین، امکان بازگشت وجه پرداخت‌شده در صورت لغو رزرو هم وجود دارد.

معایب اجاره آنلاین ویلا

شاید برای بعضی از افراد پرداخت زودتر وجه اجاره یک نقطه‌ضعف محسوب شود؛ اما اگر از طرف صاحب ویلا به این موضوع نگاه کنید می‌بینید که او حق دارد که مطمئن شود در تاریخ موردنظر ویلایش خالی نخواهد ماند.

یکی دیگر از معایب اجاره آنلاین ویلا، تنوع پلتفرم‌های گردشگری است که ممکن است برای گردشگر گیج‌کننده باشد اما به صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌ارزد.

بالاخره کدام روش اجاره ویلا امن تر است؟

در این مقاله روش‌های مختلف اجاره ویلا، مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کردیم. با توجه به فاکتورهای زیر به این نتیجه می‌رسیم اجاره آنلاین ویلا به‌شرط انتخاب یک سایت گردشگری معتبر و باسابقه، امن‌ترین روش اجاره ویلا است:

  • امکان بازگشت وجه پرداختی در صورت لغو رزرو و با توجه به قوانین لغو
  • امکان مقایسه ویلاهای مختلف در کمترین زمان ممکن
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه سفر
  • خاطرجمع بودن بابت امنیت ویلا، دسترسی به صاحب ویلا و امکانات واحد اقامتی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها