کد خبر: 596088
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۵:۱۷:۰۰
| |

طراحی باغ ویلا در هر متراژی با بهترین قیمت

طراحی باغ ویلا مناسب با اندازه محیط شما با بروزترین متدهای طراحی باغ ویلا روز دنیا با کمترین هزینه طراحی و ساخت

طراحی باغ ویلا در هر متراژی با بهترین قیمت
کد خبر: 596088
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۵:۱۷:۰۰

طراحی باغ ویلا امروزه به یکی از محبوب‌ترین مشغله‌های فکری انسان‌های پردرآمد تبدیل‌شده است. البته نکته حائز اهمیت این است که پیشرفت امروز جامعه بشری تأثیر به سزایی در ایجاد چنین مشغله‌ای داشته است چراکه باغ ویلا ازجمله امکاناتی است که کیفیت زندگی و تفریح انسان را بالا می‌برد. طراحی باغ ویلا برحسب نوع علایق و سلایق شما ساخته می‌شود.

شما حتی در انتخاب مکان ساخت نیز صاحب‌نظر هستید بنابراین می‌توانید در بهترین موقعیت و با بروزترین امکانات باغ ویلای خود را طراحی کنید. همان‌طور که می‌دانید باغ ویلاها به دلیل اینکه بتوانند از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار باشند، معمولاً در حومه شهرها ساخته می‌شوند. اماکن خارج از شهر هم از هوای پاک و مناسبی برخوردارند و هم از آلودگی صوتی و دیگر عوامل ناشی از انبوه جمعیت در امان می‌باشند. توجه داشته باشید که فضای بزرگ، درخت‌کاری، گل و گیاه، آب‌نماهای زیبا و ... ازجمله عوامل اصلی سازنده باغ ویلا به شمار می‌روند. برای طراحی باغ ویلا ضمن اینکه باید موقعیت مناسبی برای ساخت آن در نظر بگیرید، باید حساسیت بیشتری نیز در طراحی داخلی و دیزاین ویلا به خرج دهید.

دیزاین باغ ویلا

  • سنجش مساحت کلی ساخت سازه

قبل از اینکه اقدام به هر کاری بکنید، باید از مساحتی که برای ساخت ویلا در اختیار دارید، آگاه شوید. آگاهی از اندازه محیط به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید شکل هندسی ویلایی که قرار است بسازید را انتخاب کنید. در طراحی باغ ویلا هماهنگی محیط داخلی و بیرونی ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه هر دو عنصر، فضای بیرونی و فضای درونی تشکیل‌دهنده ویلا در ایجاد امکانات آن نقش دارند.

  • انتخاب گل و گیاه مناسب

بهتر است گل و گیاهانی را در ویلای خود بکارید که با شرایط آب و هوایی محیط ویلا سازگاری داشته باشد تا در درازمدت خراب یا پژمرده نشوند. علاوه بر رعایت موضوع گفته‌شده، سعی کنید از در درخت‌کاری و کاشت گل در ویلای خود، هراسی نداشته باشید چراکه هرچقدر ویلای شما از گیاهان و فضای سبز بیشتری برخوردار باشد، همان‌قدر بر زیبایی و کیفیت طراحی ویلا افزوده می‌شود. توجه داشته باشید خرید بذر و نهال باکیفیت و مرغوب عامل بعدی تأثیرگذار در داشتن فضای سبز زیبا است.

  • طراحی سیستم آبیاری خودکار

معمولاً باغ ویلا به‌عنوان یک مکان تفریحی و اضافه بر نیاز ساخته می‌شود و افراد عمدتاً در تعطیلات به باغ می‌آیند، به همین دلیل نیاز است که از فضای سبز باغ نگهداری به عمل آید. شما می‌توانید از سیستم‌های آبیاری خودکار استفاده کنید و فضای سبز خود را از بی‌آبی نجات دهید. بهتر است در این مورد سیستم آبیاری قطره‌ای را مورداستفاده قرار دهید چراکه این سیستم هم کیفیت آبیاری بالایی دارد و هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود.

  • نورپردازی باغ

از گام‌های بعدی که باید در طراحی فضای بیرونی باغ ویلا انجام دهید، نورپردازی مناسب است. به یاد داشته باشید که شما قرار است به‌صورت شبانه‌روز در ویلایتان زندگی کنید بنابراین باید تمام امکانات موردنیاز برای فعالیت در شب را آماده کنید. توصیه می‌شود در انتخاب رنگ نور چراغ و لامپ‌های مورداستفاده، حساسیت به خرج دهید و از نورهایی که باعث اذیت چشم می‌شوند، استفاده نکنید. همچنین سعی کنید نورپردازی را به گونه انجام دهید که اکثریت فضای ویلا در هنگام تاریکی، روشن باشد.

  • حصار کشی باغ

توصیه می‌شود قسمت‌های مختلف باغ را از یکدیگر جدا کنید تا استفاده از آن نیز راحت‌تر شود.

  • طراحی پیاده‌رو در باغ

شاید شنیدن اسم پیاده‌رو در ویلا برای خیلی‌ها عجیب باشد ولی اگر می‌خواهید ویلایتان از امکانات رفاهی و جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار باشد، این مورد را فراموش نکنید. شما می‌توانید در کنار فضای سبز خود پیاده‌رویی را در محیط ویلا طراحی کنید. برای طراحی پیاده‌رو شما می‌توانید از سنگ‌های طبیعی موجود در باغ بهره بگیرید و آن‌ها را با ایده‌های خلاقانه، به‌وسیله ای کاربردی تبدیل کنید. استفاده از چراغ‌های فانوسی و یا چراغ‌هایی که در کف زمین نصب می‌شوند، در امتداد پیاده‌رو به جذابیت نورپردازی و پیاده‌رو ویلا می‌افزاید. شما می‌توانید در دو طرف پیاده‌رو گل‌های خوش‌رنگی بکارید و زیبایی آن را دوچندان کنید. علاوه بر این شما می‌توانید در دو سمت پیاده‌رو چمن‌های بلندی بکارید و قسمت پیاده‌رو را از سایر قسمت‌های باغ ویلا جدا کنید.

  • طراحی آلاچیق

اگر فضای بیرونی ویلای شما بزرگ است، بهتر است آلاچیق‌هایی را در قسمتی از آن طراحی کنید. آلاچیق به شما این امکان را می‌دهد تا حتی در روزهای آفتابی و یا بارانی از فضای بیرون و هوای سالم استفاده کنید و به‌راحتی زیر سایه آلاچیق به تماشای محیط بپردازید.

روش‌های نوین طراحی باغ ویلا

  • طراحی نقشه اولیه

بهتر است در ابتدا یک نقشه کلی از محیط و سازه‌ای که قرار است ساخته شود، در دست داشته باشید تا برحسب آن بتوانید برای طراحی امکاناتی نظیر فضای سبز، آب‌نما، آلاچیق، آتشکده و ... نظر دهید.

  • بافت گیاهی مناسب

همان‌طور که گفتیم، از قسمت‌های اصلی تشکیل‌دهنده باغ ویلا، فضای سبز آن است بنابراین نباید در درخت‌کاری و ایجاد گل و گیاه هیچ‌گونه کم و کاستی باشد. استفاده از بذر و نهال‌های بی‌کیفیت باعث می‌شود پس از گذشت مدتی، شما دوباره برای بازسازی و تعمیر فضای سبز هزینه به خرج دهید پس بهتر است همان ابتدا از محصولات مرغوبی بهره بگیرید.

  • طراحی تجهیزات رفاهی بالا

طبیعی است که هرچقدر امکانات ویلا بیشتر باشد، جذابیت و محبوبیت آن نیز بیشتر می‌شود بنابراین سعی کنید تا جایی که وسع مالی دارید از به کار بردن تجهیزات رفاهی، غافل نشوید. شما می‌توانید در ویلایتان آتشدان تعبیه کنید و در کنار آن میز و صندلی‌هایی بچینید، این کار به شما این امکان را می‌دهد تا در محیط بیرون آشپزی کنید و سپس به میل غذا بپردازید. لمکده از دیگر امکانات رفاهی یک باغ ویلای مجهز به شمار می‌رود. لمکده همان‌طور که از نامش پیداست محیطی برای استراحت و رفع خستگی است و شما می‌توانید در مهمانی و دورهمی های خود از آن بهره بگیرید. زمین‌بازی ازجمله مواردی است که ویلا را برای کودکان شما نیز محبوب می‌سازد. همچنین آلاچیق ازجمله تجهیزات رفاهی ویلا است که در مورد آن توضیح دادیم.

طراحی باغ ویلای کم هزینه

مقدار بودجه‌ای که شما برای ساخت ویلا در نظر گرفته‌اید، تعیین می‌کند که چه نوع امکاناتی در ویلا تعبیه شود. اگر شما فکر می‌کنید هزینه زیادی برای ساخت باغ ویلا ندارید بهتر است از عوامل و امکانات ساده‌ای بهره بگیرید برای مثال شما می‌توانید مسیر پیاده‌روی را کوتاه کنید و از سنگ‌های کم‌هزینه‌تری برای طراحی آن استفاده کنید و یا می‌توانید سیستم آبیاری گیاهان را کاهش دهید.

طراحی باغ ویلایی با ابعاد 2000 متر

اگر شما می‌خواهید در باغ خود از تمامی امکانات رفاهی و تفریحی بهره بگیرید، باغی با مساحت 2000 متر برای اجرای ایده‌های شما توصیه می‌شود. در باغی با چنین مساحت، شما به‌راحتی می‌توانید قسمت‌های مختلف باغ را از یکدیگر جدا کرده و در هر قسمتی آلاچیق، لمکده، آتشکده، پیاده‌رو و ... طراحی کنید. علاوه بر این شما می‌توانید در طراحی نمای داخلی ویلا نیز خلاقیت به خرج دهید. به یاد داشته باشید که به دلیل بزرگ بودن فضا در چنین باغی ممکن است قسمتی از فضای شما بدون استفاده بماند بنابراین بهتر است که قبل از طراحی، برنامه‌های خود را پیش‌بینی کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها