کد خبر: 582870
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۰:۳۸
| |

شهرهای توریستی ایران را بشناسید

جای جای کشورمان پر از زیبایی و جذابیت‌هایی است که تا به حال ندیده‌اید و یا شاید به سادگی از کنارش گذر کرده‌اید.

شهرهای توریستی ایران را بشناسید
کد خبر: 582870
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۰:۳۸

اگر به تازگی هوس یک سفر به سرتان زده و می‌خواهید آن سفر را به صورت پربار هم لحاظ معنوی و هم از لحاظ تفریحی برای خود رقم بزنید می‌توانید از همین ایران خودمان شروع کنید. جای جای کشورمان پر از زیبایی و جذابیت‌هایی است که تا به حال ندیده‌اید و یا شاید به سادگی از کنارش گذر کرده‌اید. خوب است بدانید به طور سالیانه افراد زیادی به ایران سفر می‌کنند تا با تاریخ و فرهنگ نهفته در کشورمان آشنا شوند. آن‌ها معتقدند ایران بسیار زیباست و جاذبه‌های دیدنی متنوعی را در خود جای داده است.

از پایتخت غافل نشوید!

شاید با خود فکر کنید که: «تهران که همه‌اش دود و دم و ترافیک است؛ پس چه چیز دیدنی‌ای دارد که در اول لیست شهرهای گردشگری ایران آمده است؟» اما باید بدانید که تهران به غیر از آب و هوای آلوده‌اش با برج میلاد، شهربازی‌های بزرگ و متنوعش، رستوران‌های مختلف با بهترین غذاهایش، بافت شهری منحصر به فردش و ... نیز شناخته خواهد شد. البته احساس می‌کنم وجود بعضی از دیدنی‌ها و تفریحگاه‌های دیگر را در این شهر نادیده گرفته‌اید. در ادامه لیستی تهیه کرده‌ایم که احتمالا نامش برایتان آشنا است اما به کلی از خاطرتان پاک شده است.

مکان‌هایی مانند دربند، تله سیژ دربند، پیست اسکی دیزین، پیست اسکی شمشک، کاخ موزه گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، موزه آبگینه، موزه تماشاگه زمان، باغ موزه نگارستان، موزه ملی، موزه دفاع مقدس، عمارت مسعودیه، پارک آب وآتش و پل طبیعت.

اصفهان؛ نصف جهان

اصفهان در حال حاضر سومین شهر پرجمعیت ایران است. این شهر یکی از پرترددترین نقاط ایران است که برای گردشگران خارجی هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. گفتن این موضوع خالی از لطف نیست که بدانید اصفهان در زمان حکومت صفویه پایتخت کشور ایران بوده اما طی سال‌های مختلف و جست و خیزهای فراوان جای خود را به تهران داد و خود به مقام نصف جهان نائل شد! از موارد مهمی که در شهر اصفهان شهره‌ خاص و عام است می‌توان به نوع معماری، وجود پل‌های فوق‌العاده، مساجد و مناره‌های زیبای آن اشاره کرد.

البته با تهیه بلیط هواپیما از سایت سفرمارکت می‌توانید از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر مانند کاخ چهلستون اصفهان، میدان نقش جهان یا همان میدان امام اصفهان، بازار قیصریه اصفهان، عمارت عالی قاپو اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد شیخ لطف‌ اله اصفهان، مسجد جامع اصفهان، کاخ ۸ بهشت اصفهان، پل خواجو اصفهان، سی و سه پل اصفهان و سایر دیدنی‌های دیگر بازدید کنید. اگر با تور اصفهان همراه شوید می‌توانید زیبایی‌های این شهر را بهتر ببینید و برای رفت و آمد در شهر راحت‌تر باشید.

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

به معنای واقعی کلمه نمی‌توان شیراز را در جمله‌ها توصیف کرد و گنجاند. این شهر به قدری زیباست که تا سال‌ها بعد از سفر به آن با خود می‌گویید: «اما شیراز چیز دیگری بود!» البته بی‌دلیل نیست که حافظ هزاران سال پیش درباره شیراز چنین گفت: «خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش، خداوندا نگه دار از زَوالش، ز رکن آباد ما صد لوحش الله که عمرِ خضر می‌بخشد زلالش» شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این رود رکن که در شعر به آن اشاره شده کجاست؟ این آب در شمال شرقی شیراز است و آب این نهر از تنگ «اللّه اکبر» عبور می‌کند.

اگر با تهیه بلیط قطار شیراز به این شهر سفر کردید و یا به دلایلی تصمیم به سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما شیراز گرفتید می‌توانید از دیدنی‌های تمام نشدنی و معروف این شهر لذت ببرید. این مکان‌های دیدنی عبارت‌اند از: تخت جمشید، آرامگاه کوروش، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه شاه شجاع و سایر جاذبه‌های دیدنی.

شیراز

یزد؛ سفری به گذشته

شاید با خود بگویید چرا سفر به یزد تمثیل سفر به گذشته است اما اگر به یزد سفر کرده‌ باشید خیلی بیشتر معنای این تیتر را درک می‌کنید. شهر یزد بافت نوستالژی خود را در بسیاری از نقاط حفظ کرده و همین موضوع باعث جذب گردشگر برای آن شده است. خوب است بدانید با تهیه بلیط هواپیما یزد شما به شهری سفر می‌کنید که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی‌گردد. با ورود به این شهر آتشکده‌هایی را می‌بینید که مربوط به زمان حکومت زرتشتیان بوده است. در زمان‌های قدیم شهر یزد در جاده ابریشم قرار داشته و مارکوپولو هم در این شهر دیدن کرده است. اگر حس کنجکاوی شما هم برای بازدید از یزد تحریک شده هم اکنون می‌توانید بلیط قطار یزد را از سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت (safarmarket.com) خریداری کرده و خود را به این سفر هیجان انگیز دعوت کنید.

اما اگر هنوز نیاز به فکر دارید خوب است با دیگر مکان‌های دیدنی این شهر آشنا شوید. جاذبه‌های گردشگری یزد عبارت است از: مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، میدان امیر چخماق، باغ دولت‌ آباد، خانه لاری‌ها، تنها آب انبار شش بادگیر جهان، مدرسه ضیائیه یا همان زندان اسکندر، ساباط و بادگیر و دیگر جاها که با قدم زدن در یزد عمق زیبایی آن را درک می‌کنید. از دیگر نکاتی که لازم است درباره یزد بدانید وجود تورهای گردشگری فراوان این شهر است. با توجه به وسعت مناطق دیدنی این شهر، همراه شدن با تور یزد یکی از بهترین راه‌ها برای بازدید ایده آل‌تر از این شهر است.

یزد

تبریز؛‌ شهری پنج هزار ساله

شاید میان این شهرهایی که تا به حال نام بردیم اسم شهر تبریز کمتر به میان آمده باشد اما باید بدانید که اکثر افراد بر این باورند که اگر تبریز نبود؛ اصفهان کل جهان را تشکیل می‌داد! این جمله به قدری تامل برانگیز است که باید به میزان دانسته‌هایمان راجع به این شهر شک کنیم. گفته می‌شود تبریز نیم دیگر جهان و تکمیل کننده اصفهان است. این شهر قطب علمی و فرهنگی و پایتخت فرش ایران نام گذاری شده و قدمتی ۵ هزار ساله را به دوش می‌کشد. خوب است بدانید بازار بزرگ این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و علت آن وسعت زیادش در عین حال سرپوشیده آن است. اگر با تور تبریز هم به این شهر بروید شرایط بهتری را از نظر برنامه ریزی و بازدید از همه مناطق گردشگری دارید.

مشهد؛ محبوب‌ترین شهر زیارتی و سیاحتی

شهر مشهد به قدری محبوب و مشهور است که بدون شک یک بار هم که شده از آن دیدن کرده‌اید. این شهر زیارتی و سیاحتی دیگر نیاز به معرفی ندارد! به واسطه وجود حرم مطهر امام رضا (ع) بازار جذب گردشگر در این شهر حسابی داغ شده و مشهد بالاترین نرخ تردد را از راه‌های زمینی و هوایی مال خود کرده است. البته سفر هوایی برای رسیدن به این شهر از طرفداران بیشتری برخوردار است.

جزیره کیش و قشم؛ سفری به جنوب

از زیبایی‌ها و تفریحات و وجود مراکز خرید متعدد در این دو جزیره زبان قاصر است. به طوری که کمتر کسی وجود دارد که از آن بی‌اطلاع باشد. در جزیره کیش و جزیره قشم که در نزدیکی یک دیگر قرار دارند اوقاتی را سپری می‌کنید که تا به حال در آن لحظات حضور نداشته‌اید. سفری متفاوت به جنوب کشور در حالی که یک سفر خارجی را در ذهنتان تداعی می‌کند. امکانات رفاهی هتل‌ها، تفریحات دریایی، مجتمع‌های بزرگ خرید که با بهترین قیمت‌ها در انتظار شما هستند نمونه‌ای از لذت‌های جزیره‌ کیش و قشم است.

اگر دوست دارید به جنوب کشور سفر کنید درست همین حالا که در پاییز ۱۴۰۱ حضور داریم بهترین زمان است. زیرا قیمت بلیط‌ها کاهش یافته و می‌توانید هتل و اقامتگاهتان را نیز با تخفیف رزرو کنید. در این زمان که مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند و آب و هوای شرجی روزهای تابستانی گریبان گیر بخش جنوبی کشور نیست می‌توانید چند روزی را به سفر کیش یا جزیره قشم اختصاص دهید.

از جمله دیدنی‌های جزیره کیش می‌توان به کشتی یونانی، باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، اسکله تفریحی کیش اشاره داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها