کد خبر: 602142
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۱:۲۷:۱۴
| |

راهنمای خرید خودرو شاسی‌بلند تا سقف قیمت 2 میلیارد تومان

بازار خرید و فروش خودرو در ایران روندی سینوسی را در پیش گرفته و قیمت خودرو دائما در حال تغییر است. میزان تولید خودرو در کشور، جوابگوی نیاز بازار نیست و از طرفی تعداد متقاضیان رو به افزایش است.

راهنمای خرید خودرو شاسی‌بلند تا سقف قیمت 2 میلیارد تومان
کد خبر: 602142
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۱:۲۷:۱۴

قیمت بازاری خودروها در سایت باما، بصورت روزانه آپدیت شده و تا حوالی ساعت 13 منتشر می‌شود. قیمت نمایندگی نیز تا زمانی که از سوی خودروسازان، تغییری نکرده باشند، در لیست قیمت باما باقی می‌مانند. این روزها که قیمت خودرو بسیار متغیر است با مراجعه به صفحه قیمت خودرو باما https://bama.ir/price از نواسانات بازار خودرو مطلع شوید و بعد برای خرید اقدام کنید.

قیمت خودروهای وارداتی، به دلایل مختلف تغییر زیادی داشته‌اند و برای خرید آن‌ها باید بودجه قابل توجهی را اختصاص داد. اما از طرفی، خودروهای بسیاری از برندهای مختلف داخل کشور مونتاژ می‌شوند که قیمت معقول‌تری نسبت به وارداتی‌ها دارند. اکثر این خودروها توسط شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شوند، البته ایران‌ خودرو و سایپا نیز چندین مدل را به خط تولید خود آورده‌اند. در بین خودروهای مونتاژی و حتی وارداتی، شاسی‌بلندها محبوبیت بالایی در بین مشتریان دارند و البته قیمت آن‌ها نیز کمی بیش‌تر از یک سدان یا هاچ‌بک است. برخی از شاسی‌بلندهای مونتاژی را می‌توان با بودجه تقریبی 2 میلیارد تومان تهیه کرد که حتی بعضی از آن‌ها صفر کیلومتر هستند. در این بازه قیمتی می‌توان گزینه‌های زیر را بررسی کرد:

فیدلیتی پرایم

فیدلیتی، شاسی‌بلند مونتاژی بهمن‌ موتور است که پس از دیگنیتی معرفی و عرضه شد. فیدلیتی نامی است که بهمن موتور برای این محصول انتخاب کرده و در واقع محصولی از چری با نام جتور X70S  است که در سال 2018 معرفی شد. این خودرو در سال 1400 به بازار ایران رسید و موتور آن مشابه موتور محصولات آریزو و تیگو است.

یکی از نکات قابل توجه درباره این خودرو این است که مشتریان می‌توانند نسخه پنج یا هفت نفره را انتخاب کنند. همین ویژگی‌ها سبب شد تا فیدلیتی در بازار با استقبال گرم مشتریان ایرانی مواجه شود.

فیدلیتی پرایم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ (4T15C) نیرو می‌گیرد و 155 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. گیربکس این خودرو نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.

ویژگی‌ها و تجهیزات این شاسی‌بلند چینی شامل کنترل ایستایی در سربالایی، رادار نقطه کور و تغییر لاین، ترمز کمکی، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی، گرمکن صندلی جلو، شارژر وایرلس و ... است.

جدیدترین قیمت بهمن موتور برای فیدلیتی پنج نفره، 844 میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار با قیمت 2.10 میلیارد تومان معامله می‌شود که البته نسخه‌های کارکرده آن قیمت کم‌تری دارند و با بودجه دو میلیاردی قابل خریداری هستند.

۷۷

فردا موتور T5

شرکت فردا موتور در سال 1400 شاسی‌بلند جدیدی را از برند فورتینگ دانگ‌ فنگ عرضه کرد. این محصول یک کراس‌اور جمع و جور است که موتور 1.5 لیتری توربوشارژ آن از تکنولوژی MIVEC شرکت میتسوبیشی برخوردار شده است. این پیشرانه 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. از جمله امکانات آن می‌توان به کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور و تغییر لاین، ترمز کمکی، کی‌لس استارتر، سقف پانوراما و ... اشاره کرد.

این محصول در بازار 1.8 میلیارد تومان قیمت دارد. اما قیمت آن در نمایندگی 1.249 میلیارد تومان است.

چری تیگو 7

شرکت مدیران خودرو سال‌هاست که محصولات چینی را مونتاژ می‌کند و خودروهای مختلفی را به بازار عرضه کرده است. شاسی‌بلند تیگو 7 در سال 1396 وارد بازار ایران شد و در آن زمان خودرویی پرآپشن و لوکس بود. مدیران خودرو در سال 97 تیپ IE آن را نیز عرضه کرد که تغییراتی در آن ایجاد شده بود. رینگ‌ها از نوع 5 پره به 10 پره تغییر یافتند و اپشن‌های بیش‌تری مانند ترمز پارک برقی، اتوهلد، دو پورت USB، کنترل سرعت در سرازیری، روکش جدید صندلی‌ها و... به آن افزوده شد. کنسول و قسمت‌هایی از کابین نیز بازطراحی شده‌اند که قابل توجه است.

تیگو 7 به شاسی‌بلند محبوبی تبدیل شد که مهم‌ترین ویژگی آن، ارائه آپشن‌های متنوع و کاربردی است. این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد که توانایی تولید 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلویی خودرو می‌رسد.

قیمت تیگو 7 IE در بازار به 1.7 میلیارد تومان می‌رسد. نسخه اکسلنت آن قدیمی‌تر و ارزان‌قیمت‌تر است.

۸۸۸

دایون Y5

پس از عرضه پیکاپ کلوت، خودروسازی ایلیا دومین محصول از خودروسازی دایون را به ایران اورد.

دایون Y5، برخلاف اغلب شاسی‌بلندهای چینی، شاسی مستقل دارد و یک شاسی‌بلند واقعی است. علاوه بر آن، به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است.

موتور این شاسی‌بلند تازه وارد، از نوع 2 لیتری توربوشارژ بوده که تحت لیسانس میتسوبیشی است. این پیشرانه 202 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس آن نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت و برفی است.

شرکت ایلیا این شاسی‌بلند چینی را با قیمت 1.149 میلیارد تومان عرضه می‌کند. قیمت آن در بازار به 1.76 میلیارد تومان می‌رسد.

منبع : سایت خرید و فروش خودرو باما https://bama.ir/car

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها