کد خبر: 615675
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۰:۱۵:۰۰
| |

قهرمانان سریال ارباب حلقه‌ها در عالم حقیقت واقعیت داشتند؟

محققان تحقیقات جالبی درباره هابیت‌ها داشته‌اند.

قهرمانان سریال ارباب حلقه‌ها در عالم حقیقت واقعیت داشتند؟
کد خبر: 615675
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۱ ۰۰:۱۵:۰۰

هابیت‌ها معمولاً در حال جشن گرفتن، نوشیدن، باغبانی و تخریب عرصه‌ها در سرزمین میانه‌ی خیالی در رمان‌های تالکین یافت می‌شوند. اما در واقعیت، بقایای باستانی حاکی از آن است که انسان‌نماهایی به اندازه هابیت زمانی در جزیره اندونزیایی فلورس زندگی می‌زیستند.

به گزارش فرادید، البته در حالی که محققان مصنوعاتی از قبیل ابزار سنگی پیدا کردند، هیچ مدرکی از اربابان تاریکی یا شمشیرهای شکسته وجود نداشت! بقایای باستانی متعلق به انسان فلورسی است که به نام هابیت فلورس یا به سادگی هابیت هم شناخته می‌شود. همانطور که تحقیقات بیشتری در مورد فلورس هابیت انجام می‌شود، چند پرسش مطرح می‌شود، از جمله اینکه آیا آن‌ها هنوز زنده هستند؟

سال ۲۰۲۲، گرگوری فورث، یک انسان‌شناس بازنشسته، ادعا کرد که در فلورس یک «مرد میمونی» دیده شده که گمان می‌رود H. floresiensis باشد. کسانی که درباره فلورس هابیت مطالعه کرده‌اند با این ادعا مخالف هستند. آن‌ها معتقدند در جزیره‌ای با جمعیت انسانی نزدیک به ۲ میلیون نفر، اگر هابیت فلورسی وجود داشت باید بیش از این مشاهده میشد. 

بر این اساس، برای زنده ماندن، جمعیت H. floresiensis باید زیاد می‌بود تا بتوانند به تولید فرزندان سالم ادامه دهند. با وجود شواهد اندک برای اثبات وجود این جمعیت بزرگ، کاملا بعید است که فلورس هابیت هنوز ساکن جزیره باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها