کد خبر: 615412
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۵:۳۶
| |

مرضیه برومند در نشست خانه سینما:

مشکلات مالی زیادی داریم؛ شب‌ها با قرص آرام‌بخش می‌خوابم ؛ با صحبت‌های خزاعی همسو نیستیم

اولین نشست مطبوعاتی خانه سینما در دوره جدید با حضور هیات مدیره خانه سینما و اصحاب رسانه برگزار شد.

مشکلات مالی زیادی داریم؛ شب‌ها با قرص آرام‌بخش می‌خوابم ؛ با صحبت‌های خزاعی همسو نیستیم
کد خبر: 615412
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۱:۵۵:۳۶

اولین نشست مطبوعاتی خانه سینما در دوره جدید فعالیت با حضور محمد مهدی عسگرپور ،مرضیه برومند ،کیوان کثیریان مسعود امینی تیرانی ، امیر اثباتی و با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش سینما اعتماد، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما در ابتدای صحبتش ضمن تشریح برنامه های خانه سینما گفت: در دو ماه گذشته که به سمت مدیرعامل انتخاب شدم تا به امروز با اهالی صنف نشست و جلسات داشتم . اوضاع مالی خانه سینما به شدت بد است..بسیار نگرانم .در عمرم قرص آرام بخش نخورده بودم اما شب ها با آرام بخش می خوابم .پولی که سهم بخش فرهنگ و هنر است داده نمی شود. تمام تلاشمان را می کنیم به پول برسیم تا بدهی هایمان را بدهیم.هفتصد میلیون  تومان بدهی به بیمه داریم. به جایی رسیدم که گفتم می خواهم استعفا بدهم.

برومند در قسمت برنامه های خود گفت: احتیاج به پول زیاد داریم (می خندد) بودجه  فرهنگ و هنر سهم ماست حق ماست باید به ما داده شود.با تلاش این سهم را می گیرم و تلاش می کنم به این بودجه اضافه کنم. تلاشم را می کنم خانه سینما از سکوت بیرون بیاید.

برومند در بخش دیگری از صحبت خود گفت : با وزارت ارشاد و سازمان سینمایی اختلاف نظر داریم چون آنها می خواهند ما موسسه فرهنگی باشیم اما ما می خواهیم مستقل عمل کنیم.

محمد مهدی عسگرپور در بخشی از این نشست گفت: خانه سینما را باید از شکل سنتی خارج و به روز کنیم  ، باید بتوانیم تغییر و تحولات روز دنیا را پیش بینی کنیم تا صنوف مختلف به اضمحلال نرسیم و دچار مشکلات پیش بینی نشده نشویم.

خانه سینما با صحبتهای خزاعی موافق نیست

عسگرپور در  مورد صحبتهای شب گذشته خزاعی مبنی بر قطع ارتباط با فیلم های بدون پروانه ساخت گفت: دیشب از شنیدن خبرهای خوب عفو خوشحال شدیم و با خودمان گفتیم قرار است همدلی ایجاد شود .ولی نمی دانیم چرا آقای خزاعی چنین حرفی را زده ،اصلا جای این حرفها در برنامه جشن و برنامه سازان انقلاب نیست. خیر  ما در جریان نیستم و قطعا این همکاری از طرف ما نیست. اصلا اخذ مجوز ساخت فیلم جزو قرارداد نیست و اگر فیلمی  بدون پروانه ساخته شود جرمی صورت نگرفته است. اگر به حرف آقای خزاعی باشد که خیل عظیمی از اهالی سینما بیکار شوند. قطع همکاری از طرف خانه سینما درست نیست

گاهی از درون سینما ضربه می خوریم

در ادامه عسگرپور در پاسخ به سوال اعتماد درباره سیاسی کاری خانه سینما و وضعیت سینمای اجتماعی گفت: از وقتی هیأت مدیره فعلی مستقر شد پیگیر انتخاب مدیرعامل بودیم که بخاطر ماجراهایی به تعویق افتاد.‌ مفهوم خانه سینما در بعضی موارد گاهی سخت مطرح می‌شود و بعضی رفتارها و صحبت‌ها اتفاقا در میان خود اعضا است که پی‌گیری بعضی مسایل را وظیفه خانه سینما نمی‌دانند. گروهی فقط دادن بن را وظیفه خانه میدانند. ما زیست بومی به اسم سینما داریم که در هر بخشی ممکن است از آن تعبیرهای سیاسی برداشت شود.‌مثلا در شورای پروانه ساخت ما دو نماینده داریم و این یک نقش جدی است. البته طبق آیین نامه ما باید دو نفر از پنج نفر باشیم ولی الان دو نفر از حداقل هفت نفر هستیم. در این بین گاهی اوقات برای رسیدن به نتیجه و کار کردن همکارانمان، لازم است حضور داشته باشیم و گاهی هم لازم است حضور نداشته باشیم. امیدوارم با گفت‌وگو این موضوع را پیگیری کنیم که همکاران ما کار کنند یعنی هر فیلمسازی که در حوزه سیاسی یا اجتماعی یا کمدی می‌خواهد کار کند، بتواند فعالیت کند.

وی افزود: نمی‌دانم چرا نسبت به سینمای سیاسی ترس وجود دارد. دوستان در جشنواره‌های خارجی شرکت کردند و نمیدانم چرا از آنچه می‌بینید، نمی‌گویند. فیلم‌های ایرانی که اینقدر سیاه و تلخ عنوان میشوند، در جشنواره های خارجی در مقابل برخی فیلم‌ها از کشورهایی مثل آرژانتین، پاک و پاستوریزه هستند. در همین سینمای دفاع مقدس که دیشب جلسه‌ای برای آن برگزار و حرفهایی در آن زده شد که سبب نگرانی است، حتی سوال است که چرا از برخی سوژه‌ها در حوزه دفاع مقدس فیلم ساخته نمی‌شود و به این وضعیت درآمده ؟ چرا از عملیات کربلای چهار و فریب آقای محسن رضایی فیلم ساخته نشده؟ از نظر من سینمای دفاع مقدس را دولتهای مختلف از بین بردند وگرنه تماشاگر و فیلمساز علاقه‌مند آن وجود داشته و دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها