کد خبر: 594760
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۰:۱۵:۱۷
| |

محمدصادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری ساترا:

همه از قانون تمکین می‌کنند و فقط فیلیمو است که تمکین نمی‌کند

معاون امور کاربران و تنظیم‌گری ساترا گفت: همه سکوها از قانون تمکین می‌کنند و همه سریال‌هایی که اکنون در نمایش خانگی نمایش داده می‌شوند مجوزهای لازم را از ساترا گرفته‌اند و فقط فیلیمو است که تمکین نمی‌کند.

همه از قانون تمکین می‌کنند و فقط فیلیمو است که تمکین نمی‌کند
کد خبر: 594760
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۰:۱۵:۱۷

محمدصادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری ساترا درباره تنش‌های بین فیلیمو و ساترا توضیحاتی ارائه داده است. 

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

  • هم‌اکنون ما مشکل خاصی نداریم. همه سکوها از قانون تمکین می‌کنند و همه سریال‌هایی که اکنون در نمایش خانگی نمایش داده می‌شوند مجوزهای لازم را از ساترا گرفته‌اند و فقط فیلیمو است که تمکین نمی‌کند.
  • وظیفه قانونی ساترا این است که «تنظیم‌گری» را انجام دهد و طبعا اگر فیلیمو از قانون تمکین کند و بابت سریال‌هایی که می‌خواهد تولید و پخش کند، مجوزهای لازم را دریافت کند و  مانند آن 146سکوی دیگر حوزه نمایشی تمکین لازم را نسبت به قوانین داشته باشد، این مشکلات به‌وجود نمی‌آید. چرا ما از این زاویه به موضوع نگاه نمی‌کنیم؟ آیا ساترا مقصر است یا کسی که از قوانین تمکین نمی‌کند؟
  • صداوسیما در کشور ما یک نهاد عمومی است و رقابتی با پلتفرم‌ها ندارد. آقای جبلی، رئیس سازمان صداوسیما هم اعلام کردند که سازمان صداوسیما خودش را حامی و ناظر پلتفرم‌ها می‌داند. واقعا هم ما این را می‌بینیم. 
  •  قبلا درباره سریال سقوط گفتم که اگر فیلیمو یک هفته صبر می‌کرد کار بدین شکل پیچیده نمی‌شد. یکی از مسائل و پیچیدگی‌هایی که درباره سریال سقوط پیش آمد این بود که ساترا به فیلیمو در یک جلسه اعلام کرد که سریال سقوط منتشر نشود. پنجشنبه فیلیمو آن را منتشر کرد. آقای اصغر پورمحمدی، رئیس شورای انتشار و مجوز ما همان زمان به تهیه‌کننده اعلام کرد که سریال می‌تواند اصلاح شود. اگر فیلیمو در انتشار سریال تعجیل نمی‌کرد و اصلاحات را همان زمان پیگیری می‌کرد، کار تا بدین اندازه پیچیده نمی‌شد. منتها فیلیمو تعجیل کرد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها