کد خبر: 594721
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۸:۴۰:۰۲
| |

استقبال روزنامه دولت از تحریم جشنواره فیلم فجر؛ «اتفاق مبارکی» است

روزنامه ایران نوشت: تحریم جشنواره و قهر کسانی که خود نقش بسزایی در قهر مردم با سینمای ایران داشته‌اند، اتفاق مبارکی است.این دوستان جایی غیر از ایران نمی‌توانند مرتکب فیلمسازی یا نقد فیلم شوند.

استقبال روزنامه دولت از تحریم جشنواره فیلم فجر؛ «اتفاق مبارکی» است
کد خبر: 594721
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۸:۴۰:۰۲

روزنامه ایران از تحریم جشنواره فیلم فجر از سوی هنرمندان استقبال کرد و آن را «اتفاق مبارک» دانست. 

به گزارش ایران، قریب به اتفاق فیلمسازانی که امروز جشنواره‌ را تحریم کرده‌اند، اگر با سازکارهای رایج جهانی فیلم می‌ساختند، هیچ‌‌وقت به فیلم دوم نمی‌رسیدند. سود سینمای ایران نه در فروش، بلکه در ساخت است. در ایران همین که فیلم بسازید، با توجه به اینکه سینما دولتی است و کسی توقع بازگشت سرمایه‌اش را از شما ندارد، سود کرده‌اید. همین مسأله، از طرفی احساس نیاز فیلمسازان برای یادگیری سینما را کشته و از سوی دیگر، روز به روز پولدارترشان کرده است. 

در ادامه مطلب روزنامه ایران آمده است: ایران بهشت فیلمسازان جهان است. همه اهالی سینما، از کارگردان و بازیگر گرفته تا منتقد، در همین سینما و با پول بیت‌المال و بواسطه جشنواره فجر شناخته شده‌اند. اما متأسفانه اعتراض با دهان پر، اتفاقی رایج نزد این دوستان است. این دوستان جایی غیر از ایران نمی‌توانند مرتکب فیلمسازی یا نقد فیلم شوند. تجربه‌های ناموفق این چند ساله سینماگران ایران در خارج از کشور، شاهد این ادعا است. به این ترتیب معتقدم تحریم جشنواره توسط این افراد، نه تحریم سینما، بلکه خودتحریمی است. تحریم جشنواره و قهر کسانی که خود نقش بسزایی در قهر مردم با سینمای ایران داشته‌اند، اتفاق مبارکی است. اتفاقی که می‌تواند نقطه آغازی باشد برای رسیدن به یک سینمای ملی و مردمی. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها