کد خبر: 564781
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۲۰:۳۱:۵۹
| |

جزییاتی از سفر محمد خزاعی به عراق

​رئیس سازمان سینمایی کشور به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما و امضای تفاهمنامه همکاری به کشور عراق سفر کرد.

جزییاتی از سفر محمد خزاعی به عراق
کد خبر: 564781
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۲۰:۳۱:۵۹

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به عراق، با استقبال معاون وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس امور سینمایی‌ این کشور، در محل شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس‌ حاضر شد و به این دو شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی به درخواست حسن ناظم، وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، در راستای گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، جهت امضای تفاهمنامه همکاری به مدت سه روز به بغداد سفر کرده است.

 وی ظهر امروز ۳۱تیرماه در فرودگاه بغداد مورد استقبال نوفل ابورغیف معاون وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، احمد حسن موسی رئیس اداره سینمایی و تئاتر عراق و حمزه نجاتی وابسته فرهنگی ایران در بغداد قرار گرفت.

سفر رئیس سازمان سینمایی در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق صورت گرفته است. 

حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و به‌ویژه، کودک و نوجوان»، زمینه سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، هم‌فکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره‌گیری از تجارب موسسه سینماشهر و بخش خصوصی سینمای ایران و غیره از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

لازم به ذکر است در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها