سازمان ملل خواستار تحقیقات فوری درباره حمله به گردشگران عراقی شد

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار تحقیقات فوری در خصوص حمله توپخانه‌ای به شمال عراق شد.

سازمان ملل خواستار تحقیقات فوری درباره حمله به گردشگران عراقی شد
کد خبر: 564735
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۶:۱۲:۵۰

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز (جمعه) خواستار تحقیقات فوری در خصوص حمله توپخانه‌ای به شمال عراق و کشته و زخمی شدن ۳۱ غیرنظامی عراقی شد.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در بیانیه دفتر گوترش آمده است که می‌بایست تحقیقات فوری و دقیقی در ارتباط با کشف جزئیات این حمله و تضمین عدم تکرار چنین حملاتی صورت گیرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با خانواده قربانیان این حمله ابراز همدردی و برای مجروحین آروزی بهبودی کرد.

در همین راستا «جواد البولانی» یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق  نیز گفته است که این کمیسیون، کمیته‌ای را برای تدوین گزارشی جهت ارائه به نهادهای امنیتی و نظامی عراقی تشکیل داده تا توصیه‌های لازم را برای برداشتن گام‌های آتی ارائه دهد.

منابع خبری عراق، عصر چهارشنبه از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال این کشور در استان دهوک و نزدیکی مرز ترکیه و اصابت یک گلوله توپ به یک تفرجگاهی  خبر دادند که طبق آمار دولت عراق ۹ کشته و ۲۳ زخمی به جا گذاشت و این حمله خشم محافل عراقی را برانگیخته و با محکومیت کشورهای خارجی همراه شده است.

با اینکه ترکیه مدعی است این حمله کار گروهک پ.ک.ک بوده، این گروهک نیز دیروز در بیانیه‌ای گفت که هیچ حمله‌ای به منطقه مذکور انجام نداده است. دولت عراق نیز این حمله را کار ارتش ترکیه می‌داند.

وزارت خارجه عراق نیز روز گذشته ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به «دهوک»، تأکید کرد که بغداد حق دارد بر اساس منشورهای بین‌المللی، هر اقدامی را علیه حملات مذکور انجام دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها